1515

PAYNOVA TECKNAR AVTAL MED PINCHOS

Paynova har tecknat avtal om att leverera Faktura som Tjänst till Pinchos. Därutöver kommer Paynova även att tillhandahålla övriga betalmetoder såsom helhetsleverantör för bästa upplevelse för Pinchos kunder.

Pinchos är tekniskt innovativa och är sedan starten 2012 Sveriges första och enda app-restaurang med i dagsläget över 50 restauranger. Bordsbokning, menysurfing och beställning sker i mobilen och kunderna betalar enkelt sin nota i appen. Pinchos är en av Sveriges snabbast växande franchisekedjor och vann 2016 priset ”Framtidens Franchise” på Frannygalan. Under hösten 2017 planeras även en internationell etablering med start i Oslo.

I partnerskap med Paynova kan Pinchos erbjuda en kundanpassad faktura- och delbetalningslösning och med det erhålla ökad lönsamhet. Pinchos kunder kommer med en enkel knapptryckning kunna välja att betala sin nota direkt, senare eller dela upp sin betalning efter eget önskemål. Paynova breddar därmed sitt erbjudande in i den fysiska världen likväl som tjänstesektorn.

Vi ser det som en naturlig och spännande utveckling att etablera vårt online-erbjudande till tjänster i fysiska miljöer. Pinchos är en framgångsrik och nydanande aktör med ett koncept som bevisar konsumenters efterfrågan av online-upplevelse även i fysisk miljö. Partnerskapet med Pinchos visar styrkan i Paynovas erbjudande för att stärka dagens och morgondagens kundupplevelse, säger David Larsson, Sälj- och marknadschef Paynova.

Med Paynovas lösning Faktura som Tjänst  kan vi ge en förbättrad kundupplevelse och fortsätta utveckla servicen till våra franchisetagare. Våra kunder kan snabbt slutföra sitt köp i appen och välja att betala sin nota vid ett senare tillfälle. Eftersom tjänsten är helt integrerad i Pinchos app kan franchisetagarna sänka de höga kostnader för betalningar som de har idag, säger Fredrik Mattson, grundare av Pinchos.

------------------------------------------------------------------------------------------------

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

David Larsson, Försäljnings- och marknadschef

David.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06

Daniel Ekberger, VD, Paynova AB
Daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-882 07 66

OM PAYNOVA

Paynova erbjuder en av Nordens mest kompletta infrastrukturer för konsumentkrediter genom faktura och delbetalning samt processing av kort- och direktbanksbetalningar. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.

Mer information finns på www.paynova.com.

Informationen har lämnats för offentliggörande den 4 oktober 2017 klockan 14:45. 

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande Paynova - Pinchos 2017-10-04

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från SalesforceAnnons

”Techbolagen visar vägen för tillverkningsindustrin”

Tillverkningsindustrin rymmer stora skillnader i fråga om digitaliseringsgrad, visar en ny rapport som avslöjar vad som kännetecknar vinnarna post-covid. ”Ser en tydlig klyfta”.

Pandemin har tvingat nio av tio tillverkningsföretag att ställa om radikalt och ta fram en ny strategi för att lyckas framöver. En ny studie som Salesforce genomfört globalt bland 750 beslutsfattare visar på stora skillnader inom teknikutveckling och digitalisering. Vissa lyckas bättre än andra. De företag som anser sig ha kommit längst har det gemensamt att de satsar på ökad tjänstefiering, flyttar verksamheter till molnet och anammar nya sätt att interagera med sina kunder. 

Ladda ned Trends in Manufacturing 

De som släpar efter riskerar att hamna ohjälpligt på efterkälken när samhällen gradvis öppnar upp igen, varnar experter.

– Vi ser en tydlig klyfta mellan de tillverkningsföretag som framtidssäkrat sin verksamhet och de som fortfarande kämpar med att förhålla sig till turbulenta marknader och hastigt skiftande förväntningar hos medarbetare, partners och kunder. Fler tillverkningsföretag borde låta sig inspireras av framgångsrika techföretag på områden som flytt till molnet, ökad automatisering och att skapa digitala kundupplevelser. Allt det ökar förutsättningarna att lyckas post-covid, säger Cindy Bolt, ansvarig för industriföretag vid Salesforce.

Rapporten visar entydigt att de förändringar som pandemin medfört är här för att stanna. Det gäller framför allt inom försäljning och kundservice, menar närmare sex av tio tillfrågade. Många pekar på att möjligheten att göra träffsäkra prognoser på snabbrörliga marknader hindras av bristande transparens och begränsad tillgång till data, men även av silotänkande. Hela åtta av tio menar att det är svårt att utvinna den data man verkligen skulle ha nytta av ur föråldrade legacy-system.

Bättre prognoser

De enskilt viktigaste prioriteringarna för de kommande två åren är enligt nio av tio svarande ökad processeffektivitet och förbättrade efterfrågeprognoser med hjälp av digitala redskap. Över hälften av ser migration av planeringsprocesser till molnet som en kritisk framgångsfaktor. De chefer som säger sig vara ”mycket väl förberedda” för framtiden har redan flyttat till molnet. 

Ökad tjänstefiering för att diversifiera och säkra sina intäkter från flera källor är den strategi som flertalet (86%) av de företag som ser sig som framtidssäkrade satsar på. Det handlar om att paketera produkt, support, mjukvara och kringtjänster i ett gemensamt erbjudande och en ny affärsmodell.

Den digitala klyftan av idag går mellan tillverkningsföretag som anser sig vara redo för framtiden och de som inte är det. De som anser sig vara bättre rustade har system och teknologi på plats för att hantera kommande år, konstaterar Salesforces Sverigechef Dan Bjurman:

– De svenska företag som redan var mer digitaliserade, eller som lyckades göra denna omställning fort, har stått emot pandemins effekter bättre och i vissa fall även lyckats bättre än förut. Användningen av kunddata i beslutsprocessen samt digitala verktyg för att hantera kundkontakten och den hemmajobbande personalen har haft en tydlig positiv effekt och belyser hur viktigt det är att ha en modern, digitaliserad verksamhet som fattar beslut baserat på data, samt att det är otroligt viktigt att vara flexibel och anpassningsbar.

Ta del av Salesforce senaste rapport Trends in Manufacturing eller läs mer om Manufacturing Cloud här. 

Är du intresserad av mer inom Salesforce Manufacturing, besök: 

IDC Report: Benefits of a Collaborative S&OP Process 

Future of the Manufacturing Industry 

Customer 360 Playbook for Manufacturers 

Mer från Salesforce

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Salesforce och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?