1515

EMISSION ÖVERTECKNAD – 240 ANMÄLT INTRESSE!

Efter en kvickt avklarad såddrunda på 3 MSEK, övertecknad med 240 investerare som anmält intresse, så smäller AIAR upp portarna för A-rundan redan i augusti.

EdTech-företaget AIAR, som precis lanserat sin första revolutionerande digitala marknadsföringsapplikation Digital Marketing Pro, har nyss avslutat en sista såddrunda på 3 MSEK till en värdering av 47,5 MSEK – vilken genererat intresse hos över 240 investerare. Som tillskott till en redan stjärnspäckad uppställning av välrespekterade digitala entreprenörer och marknadsförare i sin styrelse kan AIAR nu officiellt välkomna ännu ett antal nya ägare, i början uteslutande bestående av grymma entreprenörer eller outstanding marketers. Nu väntas man öppna A-rundan redan i augusti, tillsammans med ny värdering av företaget.

    -     Efter en galet intensiv uppstartsfas hade vi hela vårt team på kickoff i förra veckan, och vi satt faktiskt alla nästintill i chock. Vårt lilla gäng på ett halvdussin digitala doers hade i slutet av maj ett kaxigt mål att med lite knep och knåp nå 10.000 downloads. Men någon dryg månad så är vi med över 60.000 nedladdningar redan världens fjärde största inom vår kategori, säger Rufus Lidman, VD för företaget, och skrattar.

Under tiden påbörjas arbetet att på marknadssidan lyfta den nyligen släppta applikationen till allra högsta världsnivå, medan utvecklingssidan fullföljer arbetet på företagets huvudsakliga USP – en prototyp till världens första EdTech-plattform med AI-motor för personaliserat lärande.

    -    Alla pusselbitar är på plats för att ta företaget till världsnivå. Vår styrelse är av elitklass. Vi har ett helgalet team av digitala vinnarskallar som redan bevisat att vi har vad som krävs för att ta AIAR till toppen. Nu väntar A-rundan i augusti för att kunna ta oss an fajten mot Google om den digitala världspositionen innan årets slut – och DÅ har vi världsrekord, säger Rufus med spänning. 

 

Rufus Lidman – CEO  |  rufus.lidman@aiar.com  |  +46 733 90 18 80

CelineDerkert – GSD  |  celine.derkert@aiar.com

Grev Turegatan 21, 114 38,

Stockholm, Sweden

https://www.aiar.com/

 

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Schaeffler SverigeAnnons

Schaeffler skapar världsledande lösningar inom mobilitet och Industri 4.0 – med hållbarhet i fokus

Erik Askensjö, vd för Schaeffler Norden och Baltikum.
Erik Askensjö, vd för Schaeffler Norden och Baltikum.

När transportlösningar elektrifieras och Industri 4.0 slår igenom är det lösningar från Schaeffler som ligger i täten.

– Vid sidan av att vara ledande inom forskning och utveckling är hållbarhet en del av vår affärsstrategi. Schaeffler har av FN utsetts till ett av de 50 ledande företagen i världen på hållbarhets- och klimatarbete. Det är ett tecken på att vår strategi är rätt, säger Erik Askensjö, vd för Schaeffler Norden och Baltikum.

Det som började för 75 år sedan med utvecklingen av nållager i en verkstad i staden Herzogenaurach i Bayern i Tyskland, har i dag vuxit till en av världens ledande leverantörer till fordons- och tillverkningsindustrin.

Schaeffler har genom egen forskning och utveckling men också genom strategiskt viktiga förvärv i dag blivit världsledande inom flera industrisegment. Ett av dem är mobilitet.

– Mobilitet är ett brett begrepp. Vi har lösningar inom transporter, men också för annan typ av mobilitet, som cirkulär mobilitet, som de lager som får rotorn i stora vindkraftverk att snurra optimalt. De kan vara flera meter i diameter, förklarar Erik Askensjö.

Schaeffler har lösningar för mobilitet och industri 4.0

Schaeffler har identifierat två framtida rörlighetsområden: E-mobilitet och chassisystem. Företaget lägger fullt fokus på dessa. Med allt från elmotorer och hybridsystem till kraftelektronik erbjuder företaget en hel portfölj av innovativa lösningar till sina kunder.

Samtidigt kommer autonom körning att öka i betydelse. Schaeffler utvecklar nyckelteknologi som möjliggör autonom körning. Ett exempel är företagets Space Drive-lösning som tar bort den mekaniska anslutningen mellan axeln och ratten. Detta möjliggör maximal skalbarhet och flexibilitet.

– Flertalet nomineringar för vår e-mobilportfölj bevisar att vi är på rätt väg, konstaterar Erik Askensjö.

Industri 4.0 är ett annat område där Schaeffler har banbrytande lösningar. En sådan är systemet OPTIME, som består av små enheter för tillståndsövervakning. 

Genom att ständigt avläsa och analysera vibrationer och temperaturer på maskiner som pumpar, fläktar och kompressorer i process- och produktionsanläggningar kan systemet skapa en förståelse för maskinernas hälsa.

– Genom maskininlärning och AI kan systemet automatiskt lära känna varje enhet och därefter anpassa larmnivåer utifrån vad som är normalt. Systemet ger användaren så mycket försprång innan lagret eller motorn havererar, att de ska hinna beställa en ny. På så sätt kan de både förhindra oplanerade stopp, men också minimera sin lagerhållning av reservdelslager, säger Erik Askensjö.

Hållbarhet genomsyrar allt

I dag genomsyrar hållbarhet hela Schaefflers verksamhet. Nästan all produktion drivs av fossilfri energi, och produkters livscykel, från råvaruinsamling till produktion och slutligen leverans, kassering och eventuell återanvändning sker med hållbarhet i fokus.

– Vi försöker tänka cirkulärt. Vår strategi Roadmap 2025 har hållbarhet som ett av de viktigaste målen och vi vill att hela produktionen ska bli koldioxidneutral till 2030, säger han.

FN har utsett Schaeffler till ett av de 50 företag i världen som utgör ledare och förebilder inom hållbarhets- och klimatarbete. Schaefflers CDP-ranking, tidigare Carbon Disclosure Project, har på bara två år ökat från D till A- för år 2020.

Om Schaeffler Group 

Schaeffler Group levererar precisionskomponenter och system för drivlinor och chassin liksom rullningslager och glidlagerlösningar för ett stort antal industriella applikationer.

Schaeffler är med sina cirka 83 900 medarbetare ett av världens största familjeägda företag. 

Med nästan 1900 patentansökningar 2020 var Schaeffler enligt tyska patent- och registreringsverket DPMA det näst mest innovativa företaget i Tyskland.

Läs mer på: www.schaeffler.se

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Schaeffler Sverige och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?