1515

TidyApp blir Invesdors första crowdfunding i Sverige

· Invesdors första kampanj för en svensk start-up · Svenska inträdet bygger vidare på framgångsrika kampanjer i Finland, Storbritannien och Norge · TidyApp är Sveriges ledande mobilplattform för hushållstjänster och siktar på att ta in 3 miljoner kronor för att accelerera tillväxten

STOCKHOLM - TidyApp kommer att ta in 3 miljoner kronor i ny finansiering genom Nordens ledande plattform för crowd-funding -  Invesdor. Finansieringskampanjen är Invesdors första för ett svenskt företag.

TidyApp är Sveriges ledande mobilplattform för städtjänster. Tjänsten matchar automatiskt fristående städpartners med kunder baserat på kundens specifika behov och önskemål. TidyApp hanterar allt från bakgrundskontroller av städpartners och kvalitetssäkring till fakturering, skatter och försäkringar. Kapitaltillskottet kommer att användas för att accelerera tillväxten genom investeringar i marknadsföring och utveckling av plattformen.

Ett fokus för TidyApp är också att lägga till tjänster från samarbetspartners i appen. Tillsammans med TidyApp kan de ytterligare förbättra kundupplevelsen när det gäller hushållsnära tjänster. TidyApp har idag partners som Mathem inom matleveranser och Glue inom digitala lås. Tjänster som fönsterputsning, barnpassning och tvätt står på tur att läggas till. Målet är att bli Sveriges generiska plattform för hushållstjänster. Idag erbjuder TidyApp hemstädning i Stockholm, Göteborg och Malmö men fler orter kommer att läggas till framöver.

"Vi har vuxit snabbt och med ytterligare finansiering kan vi accelerera tillväxten ytterligare. Efterfrågan på vår tjänst är stark och fler och fler kunder upptäcker hur enkelt det är att boka en städning via appen”, säger Mikael Mortensen, VD och grundare av TidyApp.

Förra året omsatte TidyApp knappt fem miljoner kronor och prognosen för 2017 är 15 miljoner och utfallet hittills i år ligger i linje med den. Den svenska marknaden för hushållsnära tjänster växer med omkring 10% per år.

Invesdor har verksamhet i Norden och Storbritannien och via deras plattform har tillväxtbolag tagit in 32 miljoner euro genom 85 crowdfunding-rundor. Invesdor har ett nätverk med fler än 60 000 investerare runt om i världen.

"Vi har många investerare i Sverige och vi är väldigt glada att nu kunna erbjuda de ett svenskt företag. Vi tycker att TidyApp har en riktigt intressant affär och de är mycket väl lämpade för att ta in expansionskapitalet genom vår plattform, säger Peter Moore, finansieringschef för Sverige och Norge.

TidyApp is a quick solution to a messy home

För mer information eller kommentarer kontakta:

Mikael Mortensen, VD och grundare, TidyApp
Tel: +46 (0)70 641 38 00

Peter Moore, Invesdor
peter.moore@invesdor.com, Tel: +358 45877 6650

 

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Dash RetailAnnons

Så stärker du ditt varumärke på Amazon – och ökar din försäljning: ”Det finns ett recept"

Jenny Winbom, Senior Consultant på Dash Retail Sverige.
Jenny Winbom, Senior Consultant på Dash Retail Sverige.

För att företag ska optimera sin försäljning på Amazon måste produkterna presenteras högt upp i listan när kunder gör sökningar.

– 80 procent av alla köp sker på förstasidan så det är här produkten ska synas. Vi kan lära svenska företag hur de kraftigt kan förbättra sin sökranking, säger Jenny Winbom, Senior Consultant på Dash Retail.

Amazon finns sedan 2020 i Sverige och utgör en ny kanal för företag att på ett enklare sätt nå ut till fler svenska kunder, men även en möjlighet att nå kunder på marknader där Amazon funnits sedan tidigare, som Tyskland och USA.

Den ökande konkurrensen ställer krav att stärka sitt varumärke på plattformen för att synas i det kommersiella bruset. Mycket handlar om hur man utformar sina produktsidor.

– Det är upp till varje varumärke att kontrollera att produkterna är kommersiellt tilltalande och att informationen syns på ett korrekt sätt. Produkten måste ha en bra rubrik och grundläggande information på rätt språk för att synas, säger Jenny Winbom.

Genom att följa riktlinjerna kring utformningen av en produktsida ökar möjligheten att rankas bättre i Amazons sökalgoritm.

– Man bör också lägga krut på riktigt bra bilder. Det finns ett recept på hur det ska se ut, säger hon.

Dash Retail kan förbereda kunderna för Amazons nya verktyg 

Amazon utvecklar ständigt nya verktyg. Inom kort har Amazon i Sverige tillgång till verktyg som redan finns i andra marknader.

– Snart kommer man kunna skapa sin egen varumärkesbutik på Amazon, något vi gjort för bland annat STIGA Sport. Det kommer också finnas möjligheter att synas genom annonsering, säger hon och fortsätter:

– Vi är en fullservicebyrå som fokuserar på Amazon och kan skräddarsy vårt arbete efter kundens behov. Vi kan både erbjuda kunderna strategisk vägledning och operativt arbete. 

Amazon.se som inkörsport till nya större marknader

Amazon kommer att förändra marknaden i Sverige för alla aktörer.

– Det är viktigt att skapa en strategi redan nu för hur man ska bemöta Amazon, säger Jenny Winbom.

Dash Retail stödjer företag och lär dem hur de ska arbeta med Amazon i Sverige. Nästa steg kan vara att lansera sitt erbjudande på nya marknader. 

Dash Retail kommer att hålla i ett webinarium med Amazon på temat ”Amazon som inkörsport till nya marknader” den 11:e maj. 

– E-handeln är i dag global. Skapa därför en strategi redan nu så att du inte blir omsprungen av dina konkurrenter, avslutar hon. 

 

Mer från Dash Retail

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Dash Retail och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?