1515

Hyundai väljer Vattenfall som laddpartner för sina elbilskunder

90 Hyundai-återförsäljare kommer att kunna erbjuda sina elbilskunder laddbox och installation till ditt hem från Vattenfall vid köp av en Hyundai IONIQ.

– Hyundai är för oss en naturlig partner att samarbeta med för att lösa elbilsförarnas laddbehov, säger Susanna Hurtig, Nordenchef Vattenfall E-Mobility.

Från och med den 15 juni kommer Hyundais samtliga 90 återförsäljare att kunna erbjuda helhetslösningar och expertis från Vattenfall till de kunder som köper en Hyundai IONIQ elbil eller laddhybrid.

– Hyundai ligger i framkant när det gäller laddning och elbilar av modern standard. De ser ett stort värde i att vi kan hjälpa deras kunder med laddlösningar i hemmet. Med en elbil ”flyttar macken hem”, 80 procent av laddningen beräknas ske hemma. Genom samarbetet kan kunden redan hos bilhandlaren få hjälp med att förbereda och ordna en laddlösning, säger Susanna Hurtig, Nordenchef Vattenfall E-Mobility.

När elbilsägaren inte laddar hemma går det naturligtvis bra att ladda via en app eller laddkort i det publika laddnätet InCharge som Vattenfall driver med partners runt om i landet som ett led i Vattenfalls strategi om en klimatsmart framtid. I dagsläget har InCharge 266 publika laddstationer i Sverige och stadigt stigande. Ambitionen är minst 1 000 laddstationer vid årets slut.

– Det som är så positivt med valet av Vattenfall är att de klarar av att ta hand om allt från installation och hårdvara till frakt och tjänster. Vi har som plan att under kommande år ta in fler laddhybrider och elbilar till vår bilflotta och ser ett ökat behov av laddlösningar. Där kommer Vattenfall in som en kunnig partner, säger Ola Borgernäs, vd på Hyundai.

Att ladda elbilen med en laddbox är till skillnad från vanliga eluttag gjorda för att ladda höga effekter under lång tid. En laddbox ger inte bara en säkrare laddning utan även möjlighet att ladda snabbare.

Mer information:
Vattenfall
Hyundai
InCharge

För ytterligare information kontakta:
Heidi Stenström, pressekreterare Vattenfall, telefon: 070 611 81 92, e-post:  heidi.stenstrom@vattenfall.com
Tobias
Joelsson, PR-ansvarig, Hyundai, telefon: 0733 38 07 70, e-post; Tobias.Joelsson@hyundai.se

Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, e-post:  press@vattenfall.com  
Facebook
:      facebook.com/vattenfallpressrum
Twitter:           
twitter.com/Vattenfall_Se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Hyundai väljer Vattenfall som laddpartner

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från DustinAnnons

Tillit och självledarskap i fokus på framtidens digitala arbetsplats

Alexandra Fürst och Martin Lindecrantz på Dustin
Alexandra Fürst och Martin Lindecrantz på Dustin

Det nya digitala arbetslivet innebär både utmaningar och möjligheter. Kraven på den digitala mognaden höjs hos företagen – men i gengäld kan det leda till en arbetskultur som präglas av tillit, ansvar och ett förbättrat ledarskap. Det menar Martin Lindecrantz, HR-chef på Dustin, där man tillämpar ”Digital First”. – Det digitala arbetssättet är här för att stanna, säger han.

Dustin har under de senaste åren växt explosionsartat och är nu inne på vad de kallar för det fjärde kapitlet i bolagets historia. Sedan i våras är de marknadsledande även i Benelux tack vare ett stort förvärv med verksamhet i Nederländerna och Belgien. 

Pandemin skyndade på digitaliseringen

I och med coronapandemin har Dustin, likt andra bolag, fått ställa om sin verksamhet och skynda på den digitala utvecklingen, något de med facit i hand så här långt ser som en vinst för hela bolaget.

– Digitaliseringen och den digitala mognaden i samhället och hos oss som individer gjorde ett hopp och accelererade tre år på tre veckor, vilket förstås var en stor omställning för alla inblandade. Men vi märkte snabbt att medarbetarna mådde bra, presterade väl och att det digitala arbetssättet gav förutsättningar till bra prestationer och resultat. Vi kommer även i fortsättningen arbeta digitalt i första hand eftersom det passar oss bäst, säger Alexandra Fürst, COO Nordic, Dustin.

– Vi jobbade mycket digitalt redan innan pandemin, men nu har vi tagit ytterligare ett steg. För oss har det handlat dels om den nyfikenhet och det mod som är inbakat i vår företagskultur, dels om en stark tilltro till medarbetarna, fyller Martin i. Och de ingredienserna i en företagskultur tror vi är en framgångsfaktor för alla företag i en snabbföränderlig omvärld.

Säkerhetsfrågan central när digitaliseringsgraden ökar

Med den stora frihet som digitaliseringen innebär följer ett stort säkerhetsansvar. När medarbetarna arbetar utspritt ökar även exponeringen för till exempel dataintrång och så kallade ransomware-attacker. Det gör också att man behöver tänka nytt och utgå från det inbyggda skyddet som en medvetenhet hos individerna ger när det gäller att skydda sina informationstillgångar.

– Vi måste alla tänka på IT-säkerheten och integritetsfrågorna när digitaliseringsgraden ökar. Vi tar oss an säkerhetsfrågan på flera sätt, och tror väldigt mycket på enkla aktiviteter såsom nanolearnings och nudging. Det är ett konstant arbete att höja medvetandegraden; en ransomware-attack är inte längre än ett klick bort, säger Alexandra. 

Faktabaserade beslut om framtidens digitala arbetsplats

På Dustin vill man fatta informerade beslut kring vilka arbetssätt som ska gälla, och mycket av den forskning som gjorts i kölvattnet av pandemin visar att de kanske är något på spåren. 

– Vi tror på ett ledarskap som ser medarbetarens behov och har förtroende för att individen och teamet förstår vilket arbetssätt som passar bäst. Och Digital First innebär inte att man alltid ska jobba hemifrån – vi arbetar där vi är mest effektiva och där vår balans är som bäst. Oavsett var det är ifrån. När vi behövs på kontoret så dyker vi upp och de som inte mår bra av att jobba hemma måste få komma in till kontoret, säger Martin.

– Framtidens digitala arbetsplats handlar om tillit, självledarskap och att varje medarbetare tar ansvar för var man gör sitt arbete bäst, säger Alexandra.

Dustins årliga mässa Expo Connected äger rum 6-7 oktober, är helt digital och fokuserar i år på framtidens digitala arbetsplats. Mer info om Expo Connected hittar ni via nedan länk: 

Expo Connected 2021 | Dustin.se

Om Dustin

Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner i Norden och Benelux. Vi hjälper våra kunder att vara i framkant genom att förse dem med rätt IT-lösning för deras behov. Vi erbjuder cirka 255 000 produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner.

Mer från Dustin

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Dustin och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?