1515

Gojko Drinic ny VD på Notar

Gojko Drinic har utsetts till ny VD på Notar Fastighetsmäklare och tillträder sin befattning under juni månad. Gojko efterträder Pasha Sabouri som varit VD sedan 2009. Gojko kommer närmast från jobbet som VD på Plus Bolån och har sedan tidigare mer än 10 års erfarenhet av fastighetsmäklarbranschen.

- Jag är oerhört stolt och glad över att få leda en av Stockholms största och snabbast växande mäklarfirmor. Tillsammans med våra drivna franchisetagare och fantastiska anställda hoppas jag kunna driva Notar framåt både i Stockholm och resten av landet säger Gojko Drinic.

- Gojko kommer med sin erfarenhet och kunskap att stärka Notar och vårt erbjudande till både kunder och Franchisetagare säger avgående VD Pasha Sabouri. Vi växlar nu upp ytterligare och avser att ta stafettpinnen i den utveckling som vår bransch går igenom. Själv ska jag, tillsammans med min delägare Henrik Rundgren, fortsätta att jobba med strategiska frågor och styrelsearbetet inom Notar Sverige avslutar Pasha Sabouri.

För ytterligare frågor kontakta:

Henrik Rundgren, Pressansvarig och ägare av Notar Sverige
Mail: henrik.rundgren@notar.se
Tfn: 0708997906

Pasha Sabouri, Ägare Notar Sverige
Mail: pasha.sabouri@notar.se
Tfn: 0708997916

Gojko Drinic, ny VD Notar Sverige
Tfn: 0707237223

Notar Sverige bedriver förmedling av bostadsrätter, villor, kommersiella fastigheter och nyproduktionsprojekt. Vi har funnits sedan 1997 och har idag cirka 180 anställda på 34 kontor strategiskt placerade i Stockholm, Uppsala och Örebro. Notar har genom åren gjort sig kända för att vara först med en rad nya produkter och tjänster, bl.a. var vi först med live budgivning på nätet och SMS-budgivning.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?