1515

Ricoh utökar produktportföljen inom diktering och taligenkänning med SpeechLive

Ricoh (http://www.ricoh.se/) Sverige AB, Solna, 10 maj 2017  SpeechLive levererar färdigskrivna dokument i realtid. Det är en flexibel molnbaserad lösning från Philips som är enkel att använda och som har mycket hög säkerhet. Det är en tjänst som du ansluter dig till online och som kan användas var du än befinner dig.

Tjänsten ger ständig tillgång till ljud- och textfiler så att flexibla arbetssätt kan nyttjas fullt ut. Arbetsflödet är enkelt och alla typer av grundläggande it-infrastruktur kan användas. Tjänsten köps in som en prenumeration och det finns olika alternativ tillgängligt för att kunna tillmötesgå olika företags behov och storlek, från mindre enskilda firmor till större företag med många anställda.

Ingen specialutrustning krävs. Det går bra att använda en smartphone för att diktera men det finns även specialanpassade diktafoner att tillgå. Oavsett om du använder en diktafon eller en smartphone kan du på ett professionellt sätt spela in, redigera och skicka inspelningar för transkribering direkt från enheten. Arbetsflödet är webbaserat och inga komplicerade programvaror behövs.

– Molntjänsten går att använda tillsammans med alla diktafoner och mobiltelefoner som det går att skapa en ljudfil med. Ljudfilen skickas upp i molnet och efter några sekunder kommer den tillbaks som skriven text. Tekniken för taligenkänning är mycket bättre idag än för bara några år sedan och alla företag och organisationer som skapar textdokument kan ha stor användning för tekniken som skapar både kvalitetsförbättringar och mycket stora tidsvinster, säger Pär Bernström, Speech Manager, Ricoh Sverige.

Ricoh ser stora effektivitetsvinster för många branscher med SpeechLive. Alla dokument­intensiva verksamheter som vårdsektor, advokatkontor, journalister, polis, försäkringsbolag och byggindustri har mycket att vinna på att implementera en lösning för talhantering. Mer information om Ricohs lösningar och värdeerbjudanden anpassade för respektive bransch finns här.

Testa SpeechLive i en månad helt utan kostnad 
Kontakta Pär Bernström, kontaktuppgifter nedan, så hjälper han dig eller fyll i kontaktformuläret på bifogad länk: http://www.talhantering.se/speechlive/speechlive-testa-fritt/.

För ytterligare information, kontakta: 
Pär Bernström, Speech Manager, Ricoh Sverige AB 
Tel: 08-734 18 46, e-post: par.bernstrom@ricoh.se

Magnus Christerson, Marketing Director, Ricoh Sverige AB 
Tel: 08-734 18 68, E-post: magnus.christerson@ricoh.se

Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB, www.facebook.com/RicohEurope    
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-sverige-ab   
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope    
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press


Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från IDIAnnons

Utvecklas som ledare – så stärker du ditt omdöme

Thomas Larsson, managementkonsult, vd och grundare av IDI Profiling.
Thomas Larsson, managementkonsult, vd och grundare av IDI Profiling.

Att vara ledare är utmanande, inte minst under coronapandemin när hemarbete och digitala möten har blivit norm. Den nya situationen är en utmaning, men vi glömmer lätt att den också ger möjligheter till utveckling i ledarrollen. 

Det är svårt att veta hur vårt beteende uppfattas av de vi möter i professionella sammanhang. Ditt agerande kan dessutom uppfattas på olika sätt beroende på sammanhang och grupp. Ett framgångsrecept i ett sammanhang kan falla platt i en annan.

– Ett ledarskap som av en grupp uppfattas som drivande och stimulerar medarbetarna, kan i en annan grupp uppfattas som buffligt, som att ledaren saknar lyhördhet och försöker köra över medarbetarna, säger Thomas Larsson, managementkonsult, vd och grundare av bolaget IDI Profiling som äger instrumentet IDI, Interpersonal Dynamics Inventory. 

IDI är skapat för att hjälpa individer att bli mer medvetna om hur de uppfattas i sina yrkesroller.

Är du intresserad av testet? Läs mer här.

Mäter tre dimensioner

När du skapar en IDI-profil får du först svara på hur du tror att du upplevs i din roll. Från den digitala plattformen bjuder du sedan in respondenter som får svara hur de upplever dig. Svaren vägs mot en normgrupp som består av 60 000 andra bedömningar. 

– Resultatet visar hur drivande, hur personlig och hur uppmärksam du upplevs av dina medarbetare. Hela processen tar bara några minuter, säger Thomas Larsson. 

 – IDI handlar inte om personlighet, den kan man sällan förändra. Istället tar vi reda på hur du upplevs, och vilken roll du har i en specifik grupp. Använder du ditt omdöme och anpassar din kommunikation till människorna du möter eller kräver du – kanske omedvetet – att andra ska anpassa sig efter dig? Medvetenhet om hur vi upplevs av andra är en av nycklarna till vår förmåga att optimera vårt beteende för effektivt samarbete, säger Frida Kristina Nilsson, organisationspsykolog och samarbetspartner.

Tydlig utmaning stimulerar utveckling

Med ett snävt urval av respondenter tydliggör testet också vad du kan behöva utveckla för att förbättra ditt genomslag.

 – Om du till exempel behöver öka förändringstakten inom en del av organisationen ska personerna som är viktigast för att åstadkomma förändringen vara respondenter. Det kan vara så få som tre kollegor. I ett annat sammanhang vill du kanske ha feedback från alla dina kollegor i ledningsgruppen. Genom att klargöra vilka de viktiga intressenterna är, får man ett användbart resultat varje gång, säger Thomas Larsson.

Frida Kristina Nilsson understryker att IDI ska användas i sammanhang där det finns ett verkligt behov av utveckling för att driva verksamheten framåt.

– Ska det bli användbart måste du själv aktivt engagera dig i din personliga utveckling för att på det sättet bidra till att utveckla din organisation, säger hon.

Fakta:

IDI är ett svenskutvecklat utvecklingsverktyg med över 300 licensierade användare i Sverige. Sedan 1980 har över 160 000 svenskar profilerats, varav drygt hälften i ledande ställning. Instrumentet är psykometriskt granskat, digitaliserat, enkelt att använda och baseras på data från respondenter som testpersonen själv engagerar. Läs mer på www.idi.se.

 

Mer från IDI

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med IDI och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?