1515

Knowit utnämnt till Regional Partner of the year av SAS Institute.

I samband med SAS Institutes Global Forum i Orlando fick Knowit i helgen ta emot utmärkelsen som Regional Partner of the Year 2017 i Norden. 

-        Knowits utmärkelse är bevis för ett lyckat resultat där man paketerat kompetenser från flera olika delar av företaget,  i kombination med teknologin från SAS,  till nya innovativa kundlösningar, säger Einar Halvorsen, Director Alliances & Channels, Nordic Region SAS Institute. 

Prisceremonin genomfördes i samband med SAS Global Forum, världens största konferens för Business Analytics, med mer än 30 000 deltagare,  på plats eller online. Konferensen hölls i år i Orlando, Florida.

-        Vi är oerhört stolta och glada över utnämningen som är ett bevis för att vårt långsiktiga partnerskap med SAS Institute är värdefullt för både SAS och våra kunder. Knowit är idag Guld partner till SAS i Sverige, Norge och Danmark vilket är en del av motiveringen till denna fina utnämning. I motiveringen hänvisas också till ett antal kundprojekt där Knowit genom sin bredd har kunnat leverera innovativa lösningar till gemensamma kunder. Partnerskapet med SAS är ett viktigt mervärde, och ger oss möjlighet att vara med och driva flera större innovationsprojekt tillsammans med våra kunder, säger Johan Langgren Canestrini, VD Knowit Decision Group inom Knowit Solutions.  

About SAS Institute:

SAS is the leader in analytics. Through innovative analytics, business intelligence and data management software and services, SAS helps customers at more than 83 000 sites make better decisions faster. Since 1976, SAS has been giving customers around the world THE POWER TO KNWOW ®

Läs gärna mer om Knowits erbjudanden och digitala lösningar på knowit.se

För mer information, kontakta
Christina Johansson, Kommunikationschef Knowit AB, 070-542 1734 eller christina.johansson @knowit.se
Johan Langgren Canestrini, VD Knowit Decision Group inom Knowit Solutions, , 0730-746 777 eller johan.langgren@knowit.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Nimway från SonyAnnons

Intuitiv FM-lösning från Sony effektiviserar arbetsplatsen

I takt med att fler och fler återvänder till kontorsarbete i olika former blir det allt viktigare att ha flexibla och tillgängliga FM-assistentverktyg på plats. Sonys FM-lösning Nimway erbjuder information, bokning och översikt av mötes- och arbetsytor, vilket också förenklar social distansiering.

– Nimway ger ökad flexibilitet och effektivitet och sparar därmed både tid och pengar, berättar affärsområdeschef Lars-Gunnar Lundgren på Nimway från Sony.

Behovet av flexibla FM-lösningar har under det senaste årets pandemi varit större än någonsin och de flesta är överens om att efterfrågan bara kommer att öka då de så kallade hybridkontoren blir allt mer populära. Detta ställer dock höga krav på de verktyg som används.

– Nimway är en komplett lösning för den moderna arbetsplatsen. Den fungerar som din personliga assistent under hela arbetsdagen och eliminerar många annars tidskrävande arbetsuppgifter, såsom att hitta vägen till mötesrum, hitta kollegor eller hitta ett ledigt skrivbord, säger Lars-Gunnar.

Nimway vidareutvecklas kontinuerligt och utgör idag en avancerad helhetslösning. Nimway tillhandahåller också nödvändig hårdvara, såsom sensorer i mötesrum och under skrivbord eller skärmar utanför. 

– Nimway utgår från mobilappar för Android och iOS, rumspaneler och digitala planritningar. Det kan anslutas till alla standardkalendersystem, till exempel Office 365, Exchange och Google Suite. 

Kräver ingen träning

Denna flexibilitet i kombination med verktygets omfattande funktionsutbud har resulterat i att Nimway utvecklats till en världsledande tjänst i ett kraftigt växande segment. Genom sitt intuitiva och smidiga gränssnitt och smarta digitala funktioner förenklar Nimway de flesta logistiska utmaningar på kontoret. 

Anpassar kontoret till dina anställda, inte tvärtom

Nimway handlar om att hjälpa företag att anpassa arbetsplatsen till sina anställda, inte tvärtom. Att spendera mindre tid på meta-arbete (jobb man gör innan man kan börja jobba) innebär att anställda har mer tid och energi att spendera på det produktiva, kreativa arbetet som verkligen ger mervärde till verksamheten. De upplever mindre frustration, spontana möten ökar, liksom möjligheterna till mer korspollinering mellan avdelningar. På många sätt bidrar Nimway till en bättre atmosfär på jobbet. Och det bidrar till bättre business.

– När du väljer Nimway hanterar vi allt från installation till justeringar, driftsättning, övervakning och support. Systemet kräver minimal förvaltning och användarna behöver därför ingen som helst träning; man bara laddar ner appen och kör igång, avslutar Lars-Gunnar.

Läs mer om Nimway här 

 

Mer från Nimway från Sony

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Nimway från Sony och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?