1515

JCDecaux framröstade till årets utomhusreklambolag 2017

18 av Sveriges största mediebyråer har sagt sitt- JCDecaux är just nu Sveriges bästa utomhusreklambolag. Utnämningen ägde rum den 17 mars under den årliga mediekonferensen Mediamecca på Nalen i Stockholm.

Konkurrensen i tävlingen var hård med JCDecaux, Visual Art och Clear Channel i final. Segrare blev dock JCDecaux som i och med vinsten bröt en tvåårig segersvit för Visual Art.

-          Jag är oerhört stolt över mitt team som har slitit hårt för detta, tidiga morgnar och sena kvällar och alltid, alltid med våra kunders bästa i fokus. Vi har en lång väg kvar innan vi har nått vårt mål men vi är helt klart på rätt väg, säger Försäljningschef Cecilia Claesson om utnämningen.

18 av landets största mediebyråer var med och röstade fram årets vinnare. Det avgörande beslutet togs av en jury bestående av Magnus Lindholm, juryordförande och vd för Posterscope, Therese Andersson (Bizkit Havas), Anna Hjalmarsson (Zenith Media), Annelie Elfqvist (Scream), Anna Fröberg Eriksson (Starcom) och Magnus West (Vizeum). Motiveringen löd:

”JCDecaux är den aktör på utomhusmarknaden som just nu är mest proaktiv, engagerad och lösningsorienterad genom hela organisationen från säljledning till support. Dessutom med ett fokus på att ha högsta kvalitet på sina produkter och att ta ansvar för hela marknadens utveckling.

Juryordförande Magnus Lindholm säger följande om vinsten:

-          Den här utnämningen är ett bra kvitto att företaget i fråga har bra produkter och ett bra erbjudande till marknaden, men också att man lever upp till kraven kring servicenivå, flexibilitet och kunnande genom hela ledet. Det var ett otroligt tight race i år, där favoriterna varierade, men JCDecaux var konsekvent med på allas topplista. Jag tror att man vinner på ett otroligt fokus under det här året att komma ikapp digitalt och ta en roll i att driva denna utveckling framåt, att man prioriterar kvaliteten på sina produkter och att man upplevs som engagerad och lösningsorienterad.

De 18 mediebyråer som röstat är: AdOn, Bikzkit Havas, Bright, Carat, HowCom, IUM, Mash, Maxus, MEC, MediaCom, Mindshare, OMD, PHD, Scream, Starcom, TBS, Vizeum & Zenith Media.

För mer information, kontakta

Pr & kommunikationschef Malin Otterström
Mail: malin.otterstrom@jcdecaux.com
Telefon: 073- 976 26 94

Följande bilagor finns för nedladdning:
JCDecaux utsedda till årets utomhusreklambolag 2017

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från SavelendAnnons

SaveLend satsar på tillväxt efter lyckad börsnotering

Efter en rekordspäckad vår och en utomordentligt lyckad börsnotering, siktar banbrytande P2P-aktören SaveLend på fortsatt tillväxt och utökad verksamhet. 

– Krediter är på väg att bli det naturliga tredje tillgångsslaget i väldiversifierade portföljer och vi trivs bra med att leda den utvecklingen, säger Ludwig Pettersson, vd och grundare.

Kom igång med dina kreditinvesteringar 

Kreditinvesterings- och sparplattformen SaveLend har under sina sju år gått från klarhet till klarhet. 2021 års första kvartalsrapport visade en omsättningsökning på 57 procent från 2020, en trend som har fortsatt under Q2. För en dryg månad sedan avslutades därtill företagets teckningstid inför börsnoteringen och även här var resultatet långt över förväntan. 

– Intresset var enormt – vi övertecknades med över 600 procent – vilket var oerhört glädjande! Det har verkligen blivit en sporre för oss och i skrivande stund har vi fler än 2000 aktieägare. Majoriteten av andelarna ägs dock fortfarande av våra anställda på ett eller annat sätt, så vi har ett starkt operationellt ägande, säger Ludwig, som själv är största ägare även efter noteringen.

Skapar spännande synergier

Investeringsplattformen fokuserar i korthet på att ge såväl privatpersoner som företag möjlighet att investera i peer-to-peer-lån, för att därmed finansiera krediter till andra användare. Typ av investering är helt valfri och kan inkludera allt från fastighetskrediter och företagslån till konsumentkrediter och inkassoportföljer. Avkastningen kommer investerarna till godo i form av utbetald ränta. 

– Det finns många fruktsamma synergier mellan aktieägare och investerare på plattformen och de två grupperna överlappar varandra allt mer. Vi ser det som ett kvitto på att vi har en modell som verkligen fungerar.

Varför SaveLend? 

Ett förutsägbart komplement

Förutom att Ludwig är majoritetsägare efter börsnoteringen är han även en aktiv investerare på SaveLends plattform. Han är övertygad om att det rör sig om ett tryggt tillgångsslag som passar de flesta, inte minst på grund av dess låga korrelation med börsen. 

– Krediter ger ett mer förutsägbart kassaflöde och via SaveLends plattform behöver investerare inte likvidera sina tillgångar för att få ut sin kredit. Detta gör tillgångsslaget till ett värdefullt komplement till exempelvis aktier och fonder – sedan 2014 har SaveLend i genomsnitt genererat 13,82 procent ränta på investerat kapital, per år.

Varför ska du investera i krediter? 

Siktar på 25 procent organisk tillväxt

Härnäst avser SaveLend att exekvera sina finansiella mål och fortsätta sin expansion, med en målsättning på minst 25 procent organisk tillväxt per år. Siktet är inställt på att växa befintliga marknader och att därtill realisera sin förvärvsagenda. 

– Vi letar efter såväl rena kundstockar som kan lyftas in i vår tekniska plattform och på så vis höja marginalen, som komplement till befintlig verksamhet, såsom nya kredittyper och ett bredare erbjudande. Det är en mycket spännande utveckling, avslutar Ludwig. 

Få svar på dina frågor 

Mer från Savelend

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Savelend och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?