Annons

Byggarbetaren får en smart hjälm och eHandeln flyttar till AR på MWC 2017

Cybercom presenterar framtidens säkrare byggarbetsplats och personaliserade varuhus på Mobile World Congress i Barcelona den 27 februari – 2 mars. 

- Tekniken som finns idag gör nästan allt möjligt, men vilken nytta ska den skapa egentligen? Tillsammans med våra kunder går vi från ord till handling och simulerar nya tjänster och produkter genom att utveckla prototyper i vår Innovation Zone, säger Magnus Karlsson, Advisor, Cybercom.

Personaliserade varuhus 
Cybercom har utvecklat en applikation som möblerar ett rum och visualiserar i Augmented Reality (AR) hur möblerna passar in. Applikationen har visats för aktörer i möbelbranschen som är intresserade och kommer att medverka i vidareutvecklingen av applikationen. Vi testar Lenovo PHAB2 Pro som är en av världens första smartphone med Tango – en ny teknik från Google som erbjuder förhöjd verklighet AR i spel och verktyg. Du behöver bara titta igenom smartphonen så ser du objekt och information som ett filter över verkligheten. Kunden kan själv 24/7 anpassa och förverkliga sin köpupplevelse visuellt hemma i egen takt.

Den uppkopplade hjälmen säkrar bygget 
Tillsammans med en kund har Cybercom utvecklat nästa generations byggarbetsplats genom den uppkopplade hjälmen för att förbättra säkerheten och kvalitén på byggarbetsplatsen. Med hjälmen uppkopplad skapas många viktiga funktioner såsom att kunna se att rätt person med rätt utbildning befinner sig på rätt plats och att bäraren har rätt certifikat och utbildning för att hantera maskiner och utrustning, befinner sig i säkra zoner och har utrymt ett område vid fara, har hjälmen på sig och mycket annat.

 - När man utvecklar en sådan här prototyp/IoT-lösning är säkerhet en viktig komponent. Vi kommer att ta upp problem och lösningar i demonstrationen. Den är uppkopplad mot en molnlösning, för insamling av statistik och presentation av statistik på en dashboard i realtid, säger Bo Strömqvist, säljchef, Cybercom.

Välkomna till Cybercoms monter 8.0I11 i hall 8.

Cybercom kommer i år att presentera/fokusera på lösningar och erbjudanden inom:

  • Advisory Services
  • Internet of Things
  • Secure Connectivity
  • Managed Cloud services

Läs mer på http://www.cybercom.com/sv/Om-Cybercom/Evenemang/besok-cybercom-pa-mobile-world-congress/

För ytterligare information, kontakta: 
Magnus Karlsson, Advisor, Cybercom +46 701 88 88 51 
Bo Strömqvist, Säljchef, Cybercom +46 704 45 25 20 
Kristina Cato, Kommunikationschef, Cybercom +46 708 64 47 02 

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Moderna FörsäkringarAnnons

Med tillgänglighet och kompetens i första rummet

Moderna Försäkringar har under många år utmärkt sig genom exceptionell service och tillgänglighet i kombination med kompetens inom skadehantering. Nu har kvittot kommit på att det hårda arbetet har gett resultat: bolaget tog hem topplaceringar i Svenska försäkringsförmedlares förenings senaste branschundersökning. 

Moderna Försäkringar knep första- respektive andraplatsen i de två undersökningskategorierna. För Kajsa Peedu, affärsområdeschef Företag och Industri, är det goda resultatet en välkommen bekräftelse på att bolagets strategi lönar sig. 

– Eftersom vi inte har några egna säljare utan enbart sysslar med förmedlade affärer är det kritiskt att ha en god relation med förmedlarna. Medan vi förvisso alltid har fått väldigt positiv feedback är det väldigt roligt att vi placerade oss så bra i branschundersökningen. Det ger oss ett kvitto på att vi gör rätt. 

Kräver gott samarbete

I undersökningen fick försäkringsförmedlarna också uppge vilka faktorer de ansåg vara avgörande för att ett försäkringsbolag ska vara framgångsrikt och ett förstahandsval. I slutänden utkristalliserades tre ord: skadehantering, tillgänglighet och kompetens, varav alla tre har varit ledord hos Moderna Försäkringar sedan många år. 

– Skadehantering är något som alla försäkringsbolag sysslar med, men det är när skadan faktiskt inträffar som bolagen skiljer sig åt – våra allra nöjdaste kunder är de som faktiskt har råkat ut för skador. Det är när skadan inträffar som vår viktigaste leverans sker.

För att leverera en bra lösning till slutkunderna behövs dock ett gott samarbete mellan de som hanterar skadorna och de som säljer och prissätter försäkringarna, det vill säga underwriters.

– Tillgänglighet och kompetens hänger ihop. Idag är förväntningarna på tillgänglighet oerhört stora och för att kunna möta kundernas och förmedlarnas krav arbetar vi ständigt på att öka vår redan höga kompetensnivå.

Handplockad expertis

Under de senaste tio åren har Företag & Industri växt från noll till 75 personer, var och en handplockad för sin expertis och sitt engagemang. Detta har lagt grunden för just det nära och personliga arbetssätt som kännetecknar Moderna Försäkringar. 

– Vi är måna om alla som sitter hos oss och det finns en daglig kontakt mellan förmedlarna, kunderna och oss. Förmedlarna känner oss vid namn och vet att var och en av våra medarbetare har både kompetens och mandat att fatta egna beslut och rätt att teckna försäkring. Du som förmedlare ska veta vem du ska prata med och vi ska vara enkla att komma i kontakt med. Direktkontakten mellan förmedlaren och våra underwriters är extremt viktig för oss. Vi är verksamma i en förtroendebransch där man gör affärer med de man litar på och därför har vi valt att vara det personliga alternativet, avslutar hon.

Läs mer om Moderna Försäkringar här

FAKTA OM MODERNA FÖRSÄKRINGAR

Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden och erbjuder topprankade försäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna i Sverige har idag drygt 470 anställda, med en organisation som är indelad i affärsområdena; Privat, Företag & Industri, Affinity, Operations, Garanti, Djur, Bilsport & Mc samt Atlantica. 

 

Mer från Moderna Försäkringar

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Moderna Försäkringar och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?