1515
Annons

Smarter Marketing vinner förstapris i Googles partnertävling

Smarter Marketing har vunnit förstapris i Googles senaste partnertävling. Tävlingen omfattar alla mediebyråer i Sverige som är anslutna till Googles partnerprogram, vilket innefattar både mindre och större aktörer. Perioden för tävlingen avsåg det andra kvartalet under 2016.

Smarter Marketing har vunnit förstapris i Googles senaste partnertävling. Tävlingen omfattar alla mediebyråer i Sverige som är anslutna till Googles partnerprogram, vilket innefattar både mindre och större aktörer. Perioden för tävlingen avsåg det andra kvartalet under 2016.

Samuel Sylvander, VD Isaac Sylvander, Marknadschef

- Det känns otroligt roligt att vi vinner förstapris. Jag har personligen jobbat med Google AdWords sedan Google lanserades i Sverige 2003, så att få detta erkännande, att vi håller en hög kvalitet, känns fantastiskt! - Samuel Sylvander, VD

Tävling och förstapris

Googles tävling gick ut på att förvärva så många nya kunder som möjligt genom sökjättens annonsplattform (AdWords) och att sedan leverera så bra resultat som möjligt för dessa kunder. Google mäter sedan statistiken för alla Partner-byråer under det aktuella kvartalet och utser därefter en vinnare. Och under det andra kvartalet utsågs just Smarter Marketing som vinnare i Sverige.

- Att vinna en sådan här tävling är inte “ren tur”, utan tvärtom så ligger det ett väldigt hårt och gediget arbete bakom vinsten. Alla, från våra eminenta säljteam, vår fantastiska marknadsavdelning, ekonomiavdelning och övrig personal, är alla inblandade i denna vinst på något sätt. Alla är hela tiden med och bidrar till ett klimat där vi alla trivs och där vi drivs av att hela tiden överträffa kundens förväntningar. - Isaac Sylvander, Marknadschef

Förstapriset i den här tävligen var en resa till San Francisco för att delta i en av branschens största event: Google Summit. Smarter Marketing kommer att delta i detta event under november månad.

- När jag och Isaac för flera år sedan startade företaget uppe på min vind blev vi inbjudna till Googles dåvarande huvudkontor för Europa i Dublin. Sedan dess har vi haft ett mycket nära samarbete med Google. Att vi nu får åka till Mountain View i San Francisco smäller såklart ännu högre och vi är mycket tacksamma för ett väl fungerande samarbete. - Samuel Sylvander, VD

Mer om Smarter Marketing

Smarter Marketing är en digital mediebyrå. Som Google Partner har vi Google Certifierad personal som regelbundet utbildas direkt av Google. Vi är 30 marknadsföringsexperter med huvudkontor i Stockholm och med lokala representanter runt om i landet, bland annat i Göteborg, Trollhättan, Vänersborg, Skellefteå och Uddevalla.

Vi är din marknadsavdelning

Det betyder att vi sköter din digitala marknadsföring och skapar även hemsidor och webbshoppar. Precis som en ”vanlig marknadsavdelning” besitter vi all kompetens du behöver, så att du slipper ha den in-house. Det blir mer kostnadseffektivt för dig som har ett litet eller medelstort företag. Och för dig som har ett större företag finns möjligheten att välja hjälp inom enstaka expertområden som du saknar.

Idag hjälper vi fler än 600 företag i många olika länder och branscher att ta reda på vad som faktiskt genererar affärer och att sedan effektivt marknadsföra sig. Det gör vi genom lokala projektledare som anpassar din marknadsföring lokalt där dina kunder befinner sig. Med oss blir digitalt mer lokalt.

Exempel på marknadsföring vi är experter på är: sociala medier t ex facebook, LinkedIn och snapchat, sökmotoroptimering, google adwords, e-postmarknadsföring och videoannonsering.

Kontakt:  +46 8 12 45 58 48  | Gustavlundsvägen 137, Bromma | service@smartermarketing.com | www.smartermarketing.com

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från AccountorAnnons

Planering minskar fastighetsägares administration

Fastigheter med många bolag i koncern har ofta kapacitetsutmaningar på våren. Kompetenskraven för att hantera ränteavdragsbegränsningar eller skatteoptimera fastigheterna är höga. Har du haft det tufft i vår, börja planera hösten redan nu.

Anna Rosengren, Senior advisor på Accountor där hon hjälper många fastighetsbolag med ekonomiarbetet, har följande tips för din planering.

– Se över kompetensbehovet för administrationen under året. Utöver det vanliga ekonomiarbetet, planeras förvärv, omstruktureringar eller fusioner? Kartlägg företagets tillgängliga resurser och kompetens. Komplettera dina resurser med experthjälp vid tillfälligt svårare transaktioner. Se över dina ekonomiska flöden. Automatisera de ekonomiska flödena. Säkerställ att företaget gör rätt gällande hanteringen av moms och ränteavdragsbegränsningar, skatteoptimeringen av fastigheterna eller Inkomstskattprocessen. Här kan fastighetsbolaget och koncernen spara mycket pengar, så är du osäker kan det vara kostnadseffektivt att ta hjälp. 

Rätt kompetens för alla tillfällen är en utmaning för många

– Att ha en egen momsspecialist, en skattespecialist och en koncernspecialist går oftast inte att motivera för ett fastighetsbolag. Men vi har det på Accountor. Jag och mina kollegor gör endast detta för olika fastighetsbolag, vi är därmed spetsigare i vår kunskap än personer som är allmänkunniga inom ekonomi. Det är vårt jobb att alltid vara uppdaterade på alla nya regler inom t ex momsområdet och se till att våra kunder använder reglerna på det för dem mest förmånliga sättet, säger Anna. 

Accountor försöker ständigt förändra processerna till det bättre och ligger i framkant gällande automatisering av flöden. De ser till så man arbetar effektivt med sin ekonomi. 

– Många företag tycker att de har en effektiv process och är ganska digitala. Men jag har sett att vi ofta kan göra stor skillnad genom att göra ytterligare effektiviseringar. Många fastighetsbolag är dessutom för små för att ha både de effektivaste processerna och de bästa systemen. När vi samarbetar kan de följa med på våra system och utarbetade processer och får på så sätt en liknande position som större fastighetsbolag. Vi har specialistkompetens och ger gärna råd och stöd till våra kunder i komplexa frågor. Vi är t ex bra som stöd vid förvärv och försäljningsprocesser. Till de fastighetsbolag som haft det svårt att hinna med årshanteringen på våren vill jag avsluta med att säga: Oavsett om det är för ett specifikt tillfälle, eller en större del av arbetet, lämna bort dessa arbetsuppgifter till experter, så kan du ägna er åt annat. 

Läs Accountors information till fastighetsägare här. 

Om Accountor:
Accountor är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige stöttar 300 anställda på 8 orter företag med tjänster som innebär trygghet, avlastning, rådgivning, långsiktighet och tillfälle att utvecklas. Accountor har specialistkompetens inom fastighetsekonomi och hjälper företag till en mer effektiv ekonomi och effektivare processer.

Läs mer om Accountors tjänster här. 

Mer från Accountor

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Accountor och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?