Annons

En miljon Audi Q5 tillverkade i Ingolstadt

Idag rullade Audi Q5 nr. 1.000.000 av produktionsbandet vid huvudanläggningen i Ingolstadt i södra Tyskland. Jubileumsbilen, en sepangblå SQ5,  kommer att levereras till en familj i Tyskland. Den internationella framgången med Audi Q5 tog sin början 2008 när Audi lanserade den andra Q-modellen efter Audi Q7. Sedan dess har Audi Q5 utvecklats till en riktig kundfavorit och finns nu på vägarna i fler än 100 länder. Eftersom Audi tillverkar storsäljaren även i Kina och Indien för respektive lokal marknad, har nästan 1,6 miljoner bilar levererats totalt av modellen.

Idag rullade Audi Q5 nr. 1.000.000 av produktionsbandet vid huvudanläggningen i Ingolstadt i södra Tyskland. Jubileumsbilen, en sepangblå SQ5,  kommer att levereras till en familj i Tyskland. Den internationella framgången med Audi Q5 tog sin början 2008 när Audi lanserade den andra Q-modellen efter Audi Q7. Sedan dess har Audi Q5 utvecklats till en riktig kundfavorit och finns nu på vägarna i fler än 100 länder. Eftersom Audi tillverkar storsäljaren även i Kina och Indien för respektive lokal marknad, har nästan 1,6 miljoner bilar levererats totalt av modellen.

Företaget sålde totalt 266,968 Audi Q5 under förra året, vilket är ca åtta procent fler än 2014 (247,446). Försäljningsframgången har fortsatt i år med en ökning på 4,7 procent under det första halvåret. Audi Q5 är därmed fortsatt marknadsledande premium-SUV i sitt segment. De anställda i Ingolstadt bygger fler än 650 bilar av modellen per dag. Dessutom produceras den i Changchun i Kina och Aurangabad i Indien för respektive lokalmarknad. Totalt har det sålts nästan 1,6 miljoner Audi Q5 sedan introduktionen 2008 med Kina, USA och Tyskland som största marknader.

Audi Ingolstadt är dessutom huvudansvarig mentorort för en helt ny anläggning som byggts i Mexico. I slutet av september kommer Audi Q5 att köra av produktionsbandet i San José Chiapa för att därefter levereras till världsmarknaden.

Följande bilagor finns för nedladdning:
En miljon Audi Q5 tillverkade i Ingolstadt

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från EurocardAnnons

Slipp utläggskaoset – kom igång enkelt med digitalt system

Utläggen stjäl tid och energi för många företagare. ”Undersökningar visar att digitala verktyg för utläggshantering och korthantering kan minska rapporteringstiden med 60 procent”, säger Gustavo Molano, försäljningschef på Eurocard.
Utläggen stjäl tid och energi för många företagare. ”Undersökningar visar att digitala verktyg för utläggshantering och korthantering kan minska rapporteringstiden med 60 procent”, säger Gustavo Molano, försäljningschef på Eurocard.

Många företag fastnar i tidsödande pappersarbete när de ska hantera sina utlägg.

– Lösningen för de allra flesta är att digitalisera hanteringen, säger Gustavo Molano, försäljningschef på Eurocard.

Läs mer om smidigare betalningar och effektivare uppföljningar 

Borttappade papperskvitton, oklara reseutlägg och krångliga processer för att godkänna.

Utläggshantering är ett gissel för många företag.

”Fastnar i pappershantering”

– Hur företag hanterar sin utläggsrapportering varierar stort. En del företag tenderar att fastna i en manuell pappershantering och behöver helt enkelt digitalisera för att lätta på arbetsbördan, säger Gustavo Molano, försäljningschef på Eurocard.

Enligt en studie som Eurocard gjort tillsammans med Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm kan digitala verktyg för utläggshantering och korthantering minska rapporteringstiden med 60 procent. Därmed frigörs tid och energi som medarbetarna istället kan lägga på företagets kärnverksamhet, vilket förstås är bra för affärerna.

– Det finns redan många välfungerande utläggshanteringssystem på marknaden som kan hjälpa företag att nå just de fördelarna. Många gånger är systemen skräddarsydda för att passa det specifika företaget, säger Gustavo Molano och fortsätter:

– Genom att jobba tillsammans med företagen och dess befintliga system kan vi hjälpa till att skapa unika, sömlösa och integrerade lösningar.

Vinsterna är uppenbara. Vad är det då som hindrar ett företag att ställa om utläggshanteringen till ett automatiserat flöde?

– Många verkar tro att det är svårt och tidskrävande och inte värt mödan. Så de väljer att skjuta på det eller avstå.

Så kommer du igång

Eurocard har tagit fram en lösning, utläggshanteraren, som gör det enkelt för företag att komma igång med att digitalisera sina utlägg: 

– Det är en service som gör det möjligt för företag, som inte har något utläggshanteringssystem, att digitalisera sin process – från betalning till bokföring, förklarar Gustavo Molano.

Det är en webbaserad tjänst där information om företagets alla kortköp samlas och uppdateras i realtid.

– Med utläggshanteraren behöver du ett företagskort från oss och Eurocard Pro-appen. Därefter kan du enkelt börja godkänna transaktioner direkt.

Få koll på utläggen

När du använder Eurocards företagskort för ett utlägg syns betalningen direkt i appen. Du parar ihop kvittot – som du enkelt kan scanna – med rätt transaktion och rapporterar utlägget i appen, där det skickas till den ansvarige för godkännande.

Som chef eller ekonomiansvarig kan du:

• Se vilka utlägg som är rapporterade och som är på väg in.

• Kategorisera och godkänna utlägg; varje köp är redan kopplat till rätt kvitto och du slipper jaga medarbetare för kompletterande uppgifter.

• Enkelt skicka godkända utlägg vidare till företagets ekonomisystem.

Så ersätter ni papperskvitton

Trött på papperskvitton?

Eurocard har också tagit fram ett erbjudande för att hjälpa företag att ersätta papperskvitton med digitala kvitton: Smarta kvitton.

– Bara tänk er, när en anställd gör ett köp skapar handlaren en digital version av kvittot i sitt system. Det digitala kvittot skrivs sedan ut som en analog version, som den anställde sedan måste digitalisera om för att kunna göra sin utläggsrapport. Vilken omväg, säger Gustavo Molano.

Smarta kvitton hjälper företag att ersätta papperskvitton med digitala kvitton. Det gör att den där omvägen istället blir en genväg och det blir lättare för företaget att hävda sig i konkurrensen. En genväg som inte enbart sparar tid och energi, men också pengar.

– Oavsett om företaget är stort eller litet, har ett eget system för utläggshantering eller inte – Eurocards lösningar fungerar för alla företag, säger Gustavo Molano.

Läs mer om smidigare betalningar och effektivare uppföljningar 

Mer från Eurocard

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Eurocard och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?