1515

Zetup tecknar långsiktigt IT-avtal med Orio

Orio AB och Zetup AB tecknar ett nytt långsiktigt IT-avtal. Avtalet, som är värt drygt 55 miljoner, löper under 5 år och innebär att Zetup får förtroendet att leverera strategiska tjänster inom infrastruktur och applikation till Orio. Samarbetet blir en strategisk del i Orios fortsatta utveckling.

Orio AB och Zetup AB tecknar ett nytt långsiktigt IT-avtal. Avtalet, som är värt drygt 55 miljoner, löper under 5 år och innebär att Zetup får förtroendet att leverera strategiska tjänster inom infrastruktur och applikation till Orio. Samarbetet blir en strategisk del i Orios fortsatta utveckling.

Samarbetet mellan Orio och Zetup har pågått sedan 2012 och har inneburit en intensiv resa med utbrytning från tidigare ägaren Saab Automobile (General Motors). Orio ställde höga krav på snabba förändringar och anpassningar för att möta behoven i den nya verksamheten.

”Vi har sedan 2012, tillsammans med Zetup, arbetat oss igenom en intensiv period med stora förändringar och utmaningar inom hela vår IT-verksamhet”, säger Leif Karlsson, CIO på Orio AB. Leif fortsätter; ”Vårt arbete har resulterat i stora kostnadsbesparingar och en ökad effektivisering för vår verksamhet. Zetup har varit en viktig del av denna resa, vilket ligger till grund för att vi nu tecknar ett nytt långsiktigt och strategiskt avtal med dem.”

”För oss på Zetup har samarbetet med Orio varit viktigt. Vi har ställts inför stora utmaningar med tillhörande krav på snabbhet, effektivisering och kostnadsbesparing, något som ligger helt i linje med vårt fokus. Vi ser nu fram emot att bidra till Orios fortsatta utveckling”, säger Mats Franzén, CEO på Zetup AB.

För mer information, vänligen kontakta:
Mats Franzén, CEO, Zetup AB, telefon + 46 (0) 704-47 29 09
Leif Karlsson, CIO, Orio AB, telefon + 46 (0) 155- 24 48 98

Om Zetup
Zetup är en helhetsleverantör inom IT med fokus på effektivisering. Genom att förbättra kundernas IT utifrån teknik, processer och mänskliga aspekter, effektiviseras hela deras verksamhet. Zetup arbetar med metoder som bygger på lång och samlad erfarenhet och med en unik passion för området. Leverans sker bland annat i form av förbättringsplaner, produkt- och processlösningar, drift eller specialistkompetens. Zetup, som grundades 1986, blev ett fristående bolag 2007 och har idag fler än 90 medarbetare på kontor i Göteborg, Stockholm och Trollhättan.

Om Orio
Orio är ett globalt reservdels- och logistikföretag med stark, innovativ anda. Bland våra smarta och konkurrenskraftiga lösningar finns både logistik och ingenjörskunnande i världsklass. Vi kommer som enda distributör av Saab Original reservdelar att fortsätta stödja och förse Saab Service Centers med tillförlitlig service och kunskap – precis som vi gjort i snart 70 år.

Våra rötter inom bilindustrin, eftermarknad och reservdelar går tillbaka till 1947 och vi har ansvarat för Saab Automobiles reservdelar sedan 60-talet. Den 13 november 2013 bytte företaget namn från Saab Automobile Parts AB till Orio AB. Vi har dotterbolag i USA och Europa. Huvudkontoret finns i Nyköping och ett filialkontor i Trollhättan. Sammanlagt är vi ca 280 anställda i och utanför Sverige. Omsättningen var 2015 935 miljoner kr, via försäljning till över 60 marknader.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Zetup tecknar långsiktigt IT-avtal med Orio

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från BenQAnnons

Teknikstrul under möten är något i det förflutna – med hjälp av BenQ:s smarta lösningar

Alla har vi troligtvis någon gång deltagit i möten där tekniken strular eller inte fungerat. Detta kan leda till stor frustration och även leda till att mötet inleds med dålig stämning eller upplevs som oprofessionellt. BenQ arbetar för att göra arbete, möten och undervisning enklare och mer effektivt med smarta lösningar där du slipper teknikstrul.

BenQ har sett flertalet trender när det kommer till mötesrumslösningar och arbetar ständigt för att möta sina kunders behov. Grunden till BenQ:s lösningar ligger i att effektivisera möten och den teknik som krävs för att du ska slippa lägga tid på teknikstrul och kunna presentera material i hög kvalité.

– Vi har nolltolerans mot strul och att det tar tid att starta möten. Vilket rum du än är i på kontoret och vare sig mötet sker på plats eller på distans ska möteslösningarna fungera snabbt och smidigt från början. Därför är våra produkter anpassade efter alla typer av enheter, operativsystem och dessutom molntjänsterna Google Drive, Dropbox och OneDrive, säger Daniel Assarson, Nordic Sales Manager på BenQ

Effektivare med trådlösa möten

I Norden tar vi ofta med oss en egen dator eller tablet och använder den för att utföra presentationer. Med BenQ:s InstaShow behöver du inte slösa tid på att leta reda på rätt kabel eftersom den funkar till alla enheter. Till synes är InstaShow en nätt puck som tar lite plats och där du med ett enkelt knapptryck ansluter din dator, mobil eller tablet till enheten du ska presentera på. Du kommer garanterat igång snabbt, enkelt och utan strul.

InstaShow är dessutom inbyggd med en hög säkerhetsstandard som klarar av att hantera sekretessbelagda och konfidentiella dokument inom bank- och militärsektorn samt hos polisen. Därmed kan du känna dig trygg och veta att överföringen sker säkert.

Den digitala samarbetsytan

Ytterligare en trend BenQ har lagt märket till är behovet av en digital samarbetsyta, något som de har besvarat med sina stora touchskärmar. Ett enkelt och bra verktyg både inom utbildningssektorn och på företagsmiljön. Istället för en vanlig whiteboard där du ständigt behöver sudda har du på touchskärmen oändligt med utrymme och kan dessutom spara innehållet och kan dela det med de som deltar på mötet. Om de är några som seltagare som är med på möte digitalt går de även att dela touchskärmen online så att de kan ta del av innehållet i realtid.

Touchskärmen har även en inbyggd luftkvalitetssensor som indikerar när det börjar bli dålig luft i rummet och kanske dags att ta en paus. Skärmen är dessutom antibakteriell, flimmerfri och har låg nivå av blått ljus. På så sätt bidrar det till en bekvämare arbetsmiljö där hjärna och ögon inte blir lika uttröttade. Touchskärmarna kan även dem anslutas till diverse molntjänster.

Smarta projektorer

Det ser kanske ut som en vanlig projektor utanpå men inuti är den smartare än någonsin. Du har möjlighet att hämta innehåll från olika molntjänster och den fungerar dessutom likt en smart-TV där du enkelt kan komma åt olika arbetsrelaterad appar, dokument, bild- och videofiler. Den smarta projektorn från BenQ har även den en trådlös presentationstjänst och tillsammans med InstaShow får du en lösning som är överlägsen när det gäller att spela upp rörligt presentationsmaterial och video. Du kan därmed presentera snabbt, enkelt och i utmärkt kvalité.

Om BenQ

BenQ står för – ”Bringing Enjotment and Quality to Life” och har sedan tidigt 2000-tal varit ett ledande varumärke inom tekniksektorn.

Förutom ett stort fokus på trender i vården har vi också en stor strävan efter att lämna ett grönt fingeravtryck och försöker inkorporera en miljövänlig strategi i varje steg vi arbetar med från innovation till användning och återvinningen av våra produkter.

- Över 100 000 anställda runtom i världen

- Kontor i 28 olika länder

- Närvaro i över 130 länder.

Läs mer om BenQ här

 

Mer från BenQ

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med BenQ och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?