1515

Brunswick Real Estate fortsätter växa genom seniora rekryteringar med internationell erfarenhet

STOCKHOLM, 27 juni 2016:

Andreas Hedlund, Harri Halonen och Aksel Lundquist har rekryterats till Brunswick Real Estates (”BRE”) bolag Leimdörfer och Brunswick Real Estate Capital i Stockholm. Samtliga tre har gedigen internationell erfarenhet från fastighetsinvesteringar, fastighetsutlåning, kapitalresning och/eller kapitalförvaltning.

Peter Leimdörfer, grundare och VD, säger: 
”Dessa rekryteringar reflekterar en robust tillväxt på de nordiska fastighetsmarknaderna och ett starkt internationellt investerarintresse för nordiska fastigheter. Andreas, Harri och Aksel tar med sig en omfattande erfarenhet och mycket goda relationer på den internationella kapitalmarknaden, vilket matchar BRE:s allt mer globala kundbas och nätverk.”

Andreas Hedlund tillträder 15 augusti som ansvarig för kapitalanskaffningsteamet på Leimdörfer. Han ansluter från den globala private equity-gruppen EQT där han under 12 år arbetade i Stockholm och Frankfurt, senast som Investor Relations Director. Dessförinnan var han under ett flertal år verksam vid Goldman Sachs i London.

Harri Halonen ansluter i juni från livförsäkringsbolaget Swiss Life Asset Management i Zürich, där han var Senior Investment Manager inom infrastrukturinvesteringar. Harri tillträder en tjänst som Director i Leimdörfers kapitalanskaffningsteam.

Aksel Lundquist har omfattande erfarenhet av europeisk fastighetsutlåning. Han har tillbringat sex år i London, senast på Goldman Sachs. Aksel ansluter 15 augusti som Director på Brunswick Real Estate Capital, BRE:s seniorlånefond.

BRE har idag 70 anställda i Stockholm, Malmö, Helsingfors, Köpenhamn och London. Sammanlagt har gruppen anställt 24 personer till de ingående bolagen Leimdörfer, Sveafastigheter och Brunswick Real Estate Capital under de senaste 12 månaderna.

Peter Leimdörfer fortsätter:
”Vi söker kontinuerligt efter nya medarbetare med erfarenheter som kompletterar vårt befintliga team. Kapital- och fastighetsbranschen är vår naturliga rekryteringsbas, men vi välkomnar alla bakgrunder som bidrar till att skapa ytterligare värde för våra kunder.”

Under de senaste 12 månaderna har BRE etablerat kapitalförvaltningsuppdrag med eget kapitalåtagande om drygt 850 miljoner euro. Leimdörfer har agerat rådgivare i ett flertal av de större transaktionerna på den nordiska fastighetsmarknaden och rangordnas som den största rådgivaren baserat på total affärsvolym. Sveafastigheter blev nyligen utsett till ”Most consistent performing fund manager” inom kategorin ”Opportunistic Closed-End Private Real Estate Fund” i Preqin Global Real Estate Report 2016. Brunswick Real Estate Capital I är den första lånefonden i Norden som fokuserar på senior säkerställd utlåning till fastigheter. Investerarbasen inkluderar Nordens största institutioner. 

Mediakontakter

Anna Åkerlund, Brunswick Real Estate, t: 070 778 28 97, e: anna.akerlund@sveafastigheter.se
Mille-Sophie Winge, Instinctif Partners, t: +44 207 866 7891, e: bre@instinctif.com

Brunswick Real Estate
Brunswick Real Estate (”BRE”) är en marknadsledande rådgivare, långivare och investerare i Norden. Gruppen har fler än 70 anställda i Stockholm, Malmö, Helsingfors, Köpenhamn och London samt seniora rådgivare med omfattande internationell erfarenhet. BRE består idag av den finansiella rådgivaren Leimdörfer, kapitalförvaltaren Sveafastigheter, seniorlånefonden Brunswick Real Estate Capital samt Brunswick Invest, varigenom gruppen investerar på egen balansräkning.

BRE leds av Peter Leimdörfer och Gerard De Geer, som har arbetat tillsammans i mer än 30 år. Visionen är att bygga en företagsgrupp som skapar värde för investerare i nordiska fastigheter med utgångspunkt i att alltid sätta kundens intressen i främsta rummet.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?