Annons

Inbjudan till press- och analytikerträff: Presentation av Addnode Groups delårsrapport för det första kvartalet den 27 april 2016

STOCKHOLM DEN 14 APRIL, 2016 - Med anledning av offentliggörandet av Addnode Groups delårsrapport för det första kvartalet, 1 januari – 31 mars 2016, bjuder bolaget in till press- och analytikerträff torsdagen den 27 april 2016 klockan 13.30 på huvudkontoret i Stockholm.

STOCKHOLM DEN 14 APRIL, 2016 - Med anledning av offentliggörandet av Addnode Groups delårsrapport för det första kvartalet, 1 januari – 31 mars 2016, bjuder bolaget in till press- och analytikerträff torsdagen den 27 april 2016 klockan 13.30 på huvudkontoret i Stockholm.

Addnode Groups delårsrapport för det första kvartalet 2016 publiceras torsdagen den 27 april 2016 kl. 10.00. Samma dag bjuder bolaget in till press- och analytikerträff, där VD och koncernchef, Staffan Hanstorp, kommenterar rapporten. Efter presentationen finns möjlighet att ställa frågor till honom och Johan Andersson, CFO.

Plats
: Hudiksvallsgatan 4B, Stockholm
Tid: Den 27 april klockan 13.30
Vänligen anmäl deltagande till Lena Ottesen, på tel: 08-506 66 221 eller e-post: lena.ottesen@addnodegroup.com senast onsdagen den 26 april 2016 kl. 16.00.

För mer information vänligen kontakta:
Johan Andersson, CFO
Tel: +46 (0) 704 2058 31, e-post: johan.andersson@addnodegroup.com

Om Addnode Group
Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk och norsk offentlig sektor. Över 600 000 ingenjörer och tjänstemän använder dagligen någon av våra systemlösningar.

Vi är 1 200 medarbetare i Sverige, Danmark, Finland, Indien, Norge, Serbien, Slovakien, Storbritannien, Tyskland, USA och Österrike. 2015 uppgick nettoomsättningen till 1 900 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se

Innehåll från LyrecoAnnons

Morgondagens arbetsplats är en hybrid

Det är svårt att säga exakt hur och var vi kommer jobba i framtiden. Men en sak som är säker är att vi i dag inte till fullo kan förstå vilka effekter den nuvarande digitaliseringen kommer att få för vårt arbetssätt imorgon. Det menar Malin Tillberg, ansvarig för People & Culture på Lyreco och Malin Björkefjord, ansvarig för IT och e-handel på Lyreco.

Det skulle kunna vara så att en IT-chef och en HR-chef ser olika på innebörden av framtidens arbetsplats. Så är inte fallet på Lyreco. Både Malin Tillberg och Malin Björkefjord har samsyn och är övertygade om att den framtida arbetsplatsen kommer vara en hybrid där olika branscher kommer ha olika behov av den fysiska arbetsplatsen gentemot den digitala arbetsplatsen.

– Vi befinner oss bara i startfasen av det digitala samhället. Jag är övertygad om att vi kan nyttja de framtida tekniska möjligheterna än mer och på så sätt underlätta arbetsdagen, säger Malin Tillberg. Hon menar att det var bra att pandemin påskyndade digitaliseringen och att den tvingat samhället att ta flera kliv framåt. 

Nya förväntningar ställer nya krav

– Idag förväntar sig de flesta att vid behov eller på mer regelbunden basis kunna varva hemmajobb och kontor. De traditionella fysiska mötena är inte längre den enda mötesformen, utan fullt digitala möten och hybridmöten har blivit en del av det nya normala. Den digitala transformationen kom med stora krav, från krav på att allt ska fungera fint på arbetsplatsen till att allt ska fungera smidigt hemifrån, på språng, var- och närsomhelst. Här gäller det att arbetsgivare är lyhörda och hänger med i utvecklingen för att vara relevanta som morgondagens arbetsplats, säger Malin Björkefjord.

Så kan Lyreco hjälpa dig hitta lösningar till din arbetsplats

Skapa rätt balans mellan en digital och en analog arbetsplats

– För att vi på Lyreco ska hålla oss fortsatt relevanta i framtiden, arbetar vi för att skapa rätt balans mellan en digital och en analog arbetsplats, säger Malin Björkefjord.

Hon poängterar vikten av att kunna möta olika personers och teams behov då dessa kan se annorlunda ut beroende på digital mognad, men också arbetsmomenten som utförs. 

– Idag finns det personer som har vuxit upp utanför skärmens värld och de som mer eller mindre har levt hela livet framför den. Det är viktigt att vara observanta på våra skillnader och likheter för att finna bästa möjliga väg framåt, avslutar Malin Tillberg.

Läs mer om Lyreco här  

 

Mer från Lyreco

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Lyreco och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera