1515

Tusentals svenskar sparar pengar med rabattkoder

Saleduck har sedan lanseringen i Januari 2016 hjälpt tusentals svenska konsumenter till ett lägre pris när det handlar online. Genom att publicera gratis rabattkoder och erbjudanden till välkända webbutiker kan svenskarna upptäcka REA på nätet. 

Saleduck har sedan lanseringen i Januari 2016 hjälpt tusentals svenska konsumenter till ett lägre pris när det handlar online. Genom att publicera gratis rabattkoder och erbjudanden till välkända webbutiker kan svenskarna upptäcka REA på nätet. 

- Den svenska e-handeln fortsätter att växa i omsättning vilket driver på efterfrågan av rabattkoder. Vi ser det som vårt uppdrag att skapa en bättre upplevelse för människor som e-handlar genom att publicera nya kuponger och erbjudanden varje dag. Samtidigt är det en möjlighet för våra samarbetspartners och annonsörer att öka sin försäljning och varumärkeskännedom genom att nå ut till nya kundsegment, säger Fredrik Henningsson, Country Manager Sweden, Saleduck.

Saleduck samarbetar med både svenska och internationella varumärken där konsumenter kan hitta flera olika butiker och kampanjer. CDON.com, Happy Socks, AirBnB, Daniel Wellington och Ellos är bra exempel på detta. Populära segment på Saleducks hemsida är kläder/skor, hemelektronik, media, inredning, sport, barnartiklar och leksaker.

- De flesta webbutiker erbjuder idag möjligheten att använda en rabattkupong innan betalning i kassan. Online Marketeers vet att en rabattkod skapar värde för näthandlarna och konverterar dem från konsumenter till köpare. Det är ett beprövat koncept för att driva försäljning, menar Domingo Karsten, CEO & founder, Saleduck.

Det framgångsrika start-up bolaget från Amsterdam finns nu på 10 europeiska marknader efter att ha lanserats i flera nya länder under 2015 och 2016. Företaget lät nyligen meddela att man även har öppnat upp ett nytt kontor i Kuala Lumpur, Malaysia. Vilket utgör grunden för lanseringen i Sydostasien där bolaget planerar att expandera till flera länder.

Besök hemsidan på: www.saleduck.se .


För mer information kontakta:

Fredrik Henningsson, Country Manager Sweden, fredrik@saleduck.com

Domingo Karsten, CEO & founder, domingo@saleduck.com

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från LitiumAnnons

Ett snabbt och flexibelt e-handelssystem är en avgörande framgångsfaktor för e-handlare

Det är ingen hemlighet att den digitala utvecklingen går snabbt framåt; konkurrensen hårdnar både lokalt och globalt, utbudet av tjänster och lösningar blir mer diversifierat, samtidigt som kundernas krav ökar. I takt med detta ökar emellertid också möjligheterna; att ta sig in på nya marknader och konkurrera med de etablerade jättarna är betydligt lättare idag än för 20 år sedan. Men vad krävs då för att vara lyckosam i ett så komplext landskap?

Gemensamt för de flesta branscher och aktörer – oavsett om det rör sig om B2C eller B2B – är förmågan att vara snabb och flexibel i sitt erbjudande. 

– Även företag som historiskt har byggt sin affär på det personliga mötet har insett vikten av att digitalisera sin verksamhet, såväl för att effektivisera sina processer som för att möta krav på tillgänglighet och self-service från mogna kunder, säger Ludvig Block, CPO på Litium.

Var noggrann i val av leverantör

Att uppnå en snabb time-to-market och den flexibilitet som krävs kan emellertid vara lättare sagt än gjort. De e-handlare som vill investera i en plattform som hjälper dem på traven bör dock ha flera faktorer i åtanke när de väljer leverantör, menar Ludvig. 

– Centralt är att försäkra sig om att det inte finns några begränsningar i plattformen, vilket tyvärr ofta är fallet. Det kan exempelvis vara svårt att anpassa sin e-handel för olika länder, valutor eller momsgrupper. Det kan vara direkt konverteringshämmande att inte kunna erbjuda de betalsätt som är populära på en viss lokal marknad eller att plattformen inte skalar med god prestanda när många personer besöker sajten. Det är också viktigt att fokusera på en tydlig produktinformation som kan leda till ökad konvertering och uppmärksamhet genom riktad SEO.

En aspekt som skiljer sig mellan B2C och B2B är hur man kan arbeta med kundupplevelsen. Där B2C-aktörer får bra utväxling på att prioritera en helhetsupplevelse inom allt från varumärke och produktinformation till leveranstid och kostnad, bör B2B i första hand fokusera på en riktigt bra digital kundservice, med olika möjligheter till self-service för ökad kundnöjdhet och effektivitet. 

– Att investera i en kundportal, som också kan agera samarbetsyta mellan företagen, kan särskilt i B2B scenarion leda till stort mervärde, konstaterar Ludvig.

Oberoende, modulär plattform

För att stötta sina kunder i transformationen erbjuder Litium en heltäckande, molnbaserad e-handelsplattform, med inbyggd PIM och CMS såväl som färdig integration med exempelvis Microsofts ERP-system, vilket ger värdefulla synergieffekter. Plattformen levereras med ett stort antal färdiga funktioner, men är helt modulär och kan byggas ut och kopplas ihop med andra system efter företagets behov, i samverkan med Litiums stora partnernätverk. 

– Att slippa lägga stora summor på separata system samt på att integrera dem innebär en betydligt lägre total ägandekostnad (TCO). I takt med att man skalar upp och växer kan man enkelt börja dra nytta av de flexibla, förintegrerade funktionerna och därmed spara många arbetstimmar. Föredrar man att köra headless och bara nyttja våra kraftfulla API:er, går det emellertid minst lika bra. Sammantaget är det ett oerhört flexibelt och snabbt upplägg. Litiums plattform har också en skalbarhet som kan möta de allra mest krävande högsäsongsperioderna, som till exempel Black Friday, utan att tappa i prestanda och kundupplevelse.

En heltäckande verktygslåda

Ludvig betonar att Litiums plattform därtill redan är ansluten till de allra flesta större internationella betalleverantörer och har kapacitet att hantera olika valutor för olika marknader, vilket möjliggör total flexibilitet i valet av betalväxlar.

– Alla moduler fungerar sömlöst med varandra och resultatet är en heltäckande verktygslåda för både B2B och B2C, där varje företag plockar guldklimpar för att komponera den lösning som möter just deras behov och strategi, avslutar han.

Läs mer om Litiums erbjudande 

 

Mer från Litium

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Litium och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?