1515

Pehr Andersson ny ordförande för AF Bostäder

Under måndagskvällen valdes Pehr Andersson till ny styrelseordförande för Akademiska Föreningens (AF) Bostäder i Lund. Pehr tar över ordförandeskapet efter Anders Dellson. AF Bostäder äger och förvaltar cirka 6 000 studentbostäder i Lund.

Under måndagskvällen valdes Pehr Andersson till ny styrelseordförande för Akademiska Föreningens (AF) Bostäder i Lund. Pehr tar över ordförandeskapet efter Anders Dellson. AF Bostäder äger och förvaltar cirka 6 000 studentbostäder i Lund.

Pehr Andersson är idag näringslivsdirektör för Malmö stad. Tidigare har Pehr varit VD för Scandvision och han har arbetat i såväl IT-verksamheter som i reklambranschen. Pehr har också stor erfarenhet av studentlivet i Lund genom nations- och karnevalsengagemang.
- Det ska bli mycket spännande att få delta i utvecklingen av AF Bostäder. AF Bostäder är en viktig aktör, både för studenter, Lunds universitet och kommunen. Det är viktigt att vi behåller initiativet i expansionsfrågor samtidigt som vi vårdar stiftelsens finanser på bästa sätt, säger Pehr Andersson.

Anders Dellson, till vardags VD på Innovation Skåne, lämnar ordförandeposten i AF Bostäder efter sex händelserika år. Företaget har under Anders tid i styrelsen färdigställt cirka 500 studentbostäder, skapat förutsättningar för ytterligare 1500, genomfört en unik fastighetsaffär genom en tredimensionell fastighetsbildning på studentbostadsområdet Sparta och rekryterat en ny VD.
– Jag är mycket nöjd med min tid som ordförande. Det har varit spännande år, både genom AF Bostäders verksamhet, och kontakten med studentvärlden. Jag tror att Pehr kommer att förvalta detta på bästa sätt. Själv går jag när det är som roligast, säger Anders Dellson.

Pehr Andersson tillträder formellt som ordförande den 1 mars 2016.

Henrik Krantz, VD AF Bostäder

henrik.krantz@afbostader.se

0737 - 65 77 00

AF Bostäder är ett av Sveriges största studentbostadsföretag med 6 000 bostäder i centrala Lund. Vår uppgift är att äga och förvalta byggnader avsedda som billiga och ändamålsenliga bostäder åt aktiva studenter, idag och imorgon. Det gör vi genom att vara ständigt nytänkande, miljömedvetna och genom att hålla en hög servicenivå. Och just det, vi älskar våra kunder.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från GetacceptAnnons

E-signering hör till dåtiden - det här är framtiden för B2B försäljning

E-signering kan verka nytt, men faktum är att det funnits och använts flitigt i över tio år av företag över hela världen. E-signering är ett enkelt och smidigt sätt att signera offerter och avtal på distans - men det hjälper dig inte att driva kunddialogen och affären framåt på det sättet som krävs i dagens säljklimat, säger Samir Smajic, vd och grundare på GetAccept.

E-signering är ofta inkörsporten för att påbörja en mer digital säljprocess, och många tror att det är tillräckligt för att digitalisera sin försäljning. Vad data från den digitala säljplattformen GetAccept visar är att 50 procent av avtalen som skickas med e-signering faktiskt inte signeras. 

– Det här säger mig att 50 procent av affärerna fortfarande behöver drivas på ett mer effektivt sätt digitalt, och där räcker inte endast den digitala signaturen, förklarar Samir Smajic. 

Att nå avslut i en affär handlar om samma sak som det alltid har gjort - tillit, personliga relationer och en smidig köp- och säljprocess. Det senaste året har presenterat utmaningar i hur man bibehåller den personliga upplevelsen och engagemanget, när den största delen av affären sker i en digital miljö. 

– Det finns sätt att engagera och sticka ut även i en digital säljprocess. Tänk dig att du öppnar upp ett avtal, och det första som dyker upp är en video där din säljare pedagogiskt förklarar avtalet för dig innan du dyker in i det. Därefter får du upp en chatt, där din säljare uppmanar dig att ställa frågor direkt i chatten om du behöver. Självklart kommer jag uppleva den processen annorlunda, och mer personligt anpassad till mig, jämfört med att öppna en PDF i ett mail, säger Samir. 

Förutom video och chatt så handlar det också om att underlätta för kunden att köpa. Med GetAccepts dokumentspårning kan du se vem, eller vilka, som har gått igenom ditt avtal. Du kan även se vad varje person har tittat lite extra på, så att du enkelt kan bemöta deras eventuella frågeställningar i nästa dialog. Du har också möjlighet att skicka dina dokument via SMS, samt automatiskt påminna mottagaren om avtalet inte signeras.

Kombinerar man de här olika engagerande funktionerna i sin digitala säljprocess så visar statistik från GetAccept att du ökar din hit-rate med upp till 75 procent, jämfört med att bara skicka ett avtal via mail för ren e-signering. Det är tydligt att en personlig interaktion som skapar engagemang har stor effekt på antalet avslut, även digitalt.

Hela 85 procent av all försäljning kommer ske digitalt inom bara några år, så det handlar om att redan nu skapa förutsättningar för att kunna hantera den ökade efterfrågan på smidiga digitala sälj- och köpprocesser, och därmed fortsätta vara konkurrenskraftig. 

– Hoppar man inte på tåget nu, kommer det bli tufft. Många företag ligger redan i framkant och tar man inte detta på allvar nu, så riskerar man sin affär, avslutar Samir Smajic. 

GetAccept är ett säljverktyg som är gratis att använda - skapa ditt konto idag och testa själv! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?