Acando Norge har vunnit ramavtal med Hälsa Innkjøpsservice AS

Hälsa Innkjøpsservice AS (HINAS) har tecknat ramavtal med Acando gällande IT-tjänster, tillsammans med Metier och IT-Consult. Ramavtalens värde uppskattas till cirka 400 miljoner norska kronor per år och har en löptid på 2 år, med möjlighet till förlängning på 1 + 1 år. Värdet bygger på statistik och beräknad förbrukning.

Avtalen gäller för följande delområden:
• Program och projektgenomföring
• Strategiplanering, rådgivning och innovation
• Arkitektur
• Informationssäkerhet och ROS-analyser
• Testledning och release
• Elektronisk interaktion / integration / systemutveckling
• Drift och förvaltning av IT-system och plattformar
• Data- och telekommunikation
• Systemförvaltning
• Client Platform

- "Att vi vinner kontrakt med HINAS är en viktig bekräftelse på våra tidigare leveranser och vår kompetens inom området. Healthcare står inför stora digitaliseringsprojekt. Effektiva och användarvänliga IT-lösningar kan frigöra mer tid åt de primära uppgifterna och möjliggöra bättre behandling och service för patienterna”, säger Sven Ivar Mørch, vd Acando Norge.

Acando, Metier och IT-Consult har bildat en samarbetsplattform som tillsammans täcker alla delområden för avtalen. Samarbetet bygger på att utnyttja bolagens samlade kapacitet och expertis för att ge bästa möjliga leverans till HINAS.

Den förenande konstellationen med Acando som huvudentreprenör och underleverantör utgör som helhet runt 3 000 anställda i Skandinavien, varav över 1 000 anställda i Norge. De gemensamma kontoren finns i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Arendal Porsgrunn, Kristiansand och Ålesund.

Acando Norge har arbetat med hälso- och sjukvårdssektorn sedan grundandet 1997. Acando har erfarenhet inom sektorn både nationellt och lokalt i de olika hälso- och sjukvårdsregionerna.

För mer information vänligen kontakta:
Sven Ivar Mørch, CEO Acando Norge, sven.ivar.moerch@acando.no, + 47 908 46984
Anna Ohlsson, Head of Marketing and Communications Acando, anna.ohlsson@acando.com, +46 704 134179

Följande bilagor finns för nedladdning:
Se pressmeddelandet som pdf.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från AccountorAnnons

Därför kan företag tjäna på att outsourca sin ekonomi- och löneavdelning

Funktioner för ekonomi och löner är något alla företag behöver ha på plats men det lönar sig inte alltid att axla en egen avdelning. I många fall kan företag istället tjäna på att outsourca avdelningen och frigöra tid som istället kan läggas på affären. Samtidigt säkrar man tillgången till den senaste kompetensen och tekniken. 

I en tid när många företag kämpar för att behålla sina kunder, och hitta nya, har det blivit viktigare än någonsin att lägga tid på sin affär och kapa tidsödande processer. Interna funktioner driver kostnader för både system och personal och att lägga ut sin ekonomi- och lönavdelning kan vara ett strategiskt bra val för företag som vill kunna lägga mer tid på sin kärnverksamhet.

Accountor är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR och hjälper företag att dra nytta av den senaste tekniken inom området så att de kan ligga steget före sina konkurrenter. Detta gör bolaget genom att effektivisera och automatisera kundernas flöden och arbetssätt.

– Vi är en modern, digital byrå som investerar mycket tid i att underlätta för våra kunder genom teknik som robotar och AI-lösningar som skapar en hög och tillförlitlig kvalitet. Det gör att kunderna istället kan bygga sina relationer och bättre förstå sin affär, säger Magnus Högvall, vd på Accountor.  

Helhetserbjudande 

Som en one-stop-shop inom ekonomi och lön kan Accountor bland annat sköta företags löneadministration, redovisning och elektronisk fakturahantering, men också erbjuda kvalificerad löpande rådgivning och rekrytering av personal. Att nyttja detta är en bra strategi om man vill minimera kostnader och risker, menar Magnus Högvall. 

– Genom att outsourca funktioner får ledningen och företaget mer tid att fokusera på sin verksamhet, tillgång till mer modern teknik utan att behöva göra stora investeringar eller genomföra tunga migrationsprojekt. Man får tillgång till kompetens, så inga dyra och kostnadskrävande rekryteringar behövs med allt vad överlämning och inkörning innebär. Jag skulle vilja säga att outsourcing är ett bra sätt att undvika framtida stora kostnader och risker samtidigt som det ger större möjlighet för ledningen att fokusera på att utveckla företaget och affären.

Personliga relationer i fokus

Utöver att hjälpa företag att kunna fokusera på sina kunder lägger Accountor stort värde i att bygga och bevara sina egna relationer med kunderna. Trots att de använder automatisering och AI så är konsulterna en tung del av deras erbjudande, förklarar Magnus Högvall.

– Det är i slutändan människor som upptäcker många saker och kan vara proaktiva och inga robotar kan ersätta dem. Modern teknik höjer kvaliteten och skapar en trygghet som ger en grund där relationen mellan kund och konsult kan byggas. Robotisering gör också att kostnaderna blir mycket mer förutsägbara i leveransen vilket också bidrar till ett ökat förtroende. 

– När Covid-19 började sprida sig i Sverige och vi började få daglig information om bidrag och krispaket märkte vi hur ovärderliga våra medarbetare var i stöttandet av våra kunder. De kunde förklara hur åtgärderna fungerar och användas för deras företag vilket verkligen uppskattades, avslutar han.

Läs mer  

Mer från Accountor

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Accountor och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?