1515
Annons

Catena Media förstärker ytterligare sin position i Storbritannien – förvärvar  casinouk.com

Catena Media fortsätter att etablera sin starka och snabbväxande position på den europeiska marknaden för leadsgenerering inom iGaming genom ett ytterligare förvärv  i Storbritannien. Förvärvet inkluderar webbsidan casinouk.com och samtliga relaterade tillgångar. Köpeskillingen uppgår till 10.6 miljoner euro och erläggs vid vid transaktionens slutförande.

Tillgångarna genererar för närvarande intäkter om cirka EUR 600 000 per kvartal, med en rörelsemarginal om cirka 80 procent. De genererade intäkterna kommer huvudsakligen från Storbritannien och stärker Catena Medias position på reglerade marknader. De förvärvade tillgångarna  kommer  att ha en direkt positiv effekt på Catena Medias sökintäkter från och med konsolideringsdatumet 1 december 2016.

Efter att transaktionen, som undertecknades den 30 november, är genomförd kommer Catena Media att integrera casinouk.com inom Catena Media, i syfte att nå synergier mellan de två verksamheterna.

”Vi är mycket nöjda med att göra ytterligare ett strategiskt förvärv i Storbritannien, en marknad där vi har gjort stora framsteg under 2016. De förvärvade tillgångarna hörande till casinouk.com kommer att utgöra ett utmärkt tillskott till vår brittiska casino-vertikal, då våra tidigare investeringar i Storbritannien under 2016, inklusive nyligen förvärvade SBAT, har varit mer relaterade till sportsbook-vertikalen”, säger Robert Andersson, vd på Catena Media.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Robert Andersson, VD, tel: +356 770 329 28, e-mail: robert@catenamedia.com
www.catenamedia.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 december 2016 kl. 07.30 CET.

Om Catena Media  

Catena Media är en snabbväxande aktör inom prestationsgenererad marknadsföring och leadsgenerering inom iGaming med portaler som AskGamblers och RightCasino. Koncernen har genom stark organisk tillväxt och bolagsförvärv etablerat en ledande ställning på sina huvudmarknader. Catena Medias aktier noterades på Nasdaq Stockholm First North Premier i februari 2016. Vid utgången av det tredje kvartalet 2016 uppgick Koncernens omsättning till cirka 34.0 miljoner euro på rullande tolv månaders basis. Koncernen grundades 2012 och har i dagsläget cirka 200 medarbetare, med huvudkontor beläget på Malta. Avanza är Bolagets Certified Advisor.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från SigmaAnnons

Ger nycklar för lyckad molntransformation

Rashin Kabodvand, vd, och Jimmy Dahlqvist, head of AWS Technology på Sigma Technology Digital & Cloud Solutions.
Rashin Kabodvand, vd, och Jimmy Dahlqvist, head of AWS Technology på Sigma Technology Digital & Cloud Solutions.

Molnet har gått från ”nice to have” till ”need to have” under pandemin – och utvecklingen spås hålla samma snabba takt även framåt. Sigma Technology Digital & Cloud Solutions jobbar nu för att möta det stora behovet hos svenska och internationella företag.  

Molnet blir en möjliggörare för att lyckas med digitalisering, men för att maximera affärsnyttan av en förflyttning till molnet bör man identifiera vilka delar av den egna verksamheten som faktiskt skulle effektiviseras av att genomgå en molntransformation. 

Just detta tar Sigma Technology Digital & Cloud Solutions avstamp i. De är ett nystartat IT-konsultbolag som utmanar branschen och sina kunder i hur en molntransformation kan och bör se ut. Vd:n Rashin Kabodvand berättar varför molnet bör bli en pusselbit i alla organisationers digitaliseringsstrategi.

– Vi måste möta den digitala omställningen genom nya och förbättrade tjänster. Behovet av snabb ”time to market” ökar och är viktig för företagens konkurrenskraft. Resultatet av en molntransformation blir effektivisering, flexibilitet, tillgänglighet och skalbarhet. Att flytta till molnet är nödvändigt för ökad affärsnytta, säger hon. 

Skapar verklig affärsnytta

Allt handlar om att digitalisera rätt saker. Jimmy Dahlqvist, head of AWS Technology på Sigma Technology Digital & Cloud Solutions, förklarar. 

– Molnet ger oss bättre möjligheter att göra rätt saker och hitta en teknisk lösning. Genom att ta bort ”undifferentiated heavy lifting” och använda sig av managerade tjänster i molnet kan verksamheten fokusera på att skapa affärsnytta. När vi hjälper våra kunder tittar vi inåt och diskuterar vad som ska flyttas till molnet, varför och hur det ska gå till, säger han och fortsätter:

– Vi tycker inte att man ska migrera för migrerandets skull. Vi pratar sällan om att skära ner kostnader. Molnet handlar inte om att spara pengar, utan om att nå en ökad lönsamhet.

Backas upp av stabil koncern

Sigma Technology Digital & Cloud Solutions startades upp i början av 2021. På tio månader har bolaget vuxit till 40 anställda. Målet är att företaget ska bli en av de tre främsta molntjänstleverantörerna på marknaden. 

Förutom att leverera paketerade tjänster utifrån plattformarna Microsoft Azure, Amazon Web Services och Google Cloud kan företaget också bidra med kompetensförsörjning, något som kan vara avgörande för att lyckas med en digital transformation.

– Vi är ett nischat bolag med en tydlig vision, samtidigt som vi tillhör en koncern med över 4000 anställda med expertis inom allt som rör teknologi. Detta gör att vi kan leverera specialistkompetens till våra kunder i stora volymer, trots att vi är ett nystartat bolag, säger Rashin Kabodvand.

Vill du effektivisera din verksamhet genom molntjänster? Läs mer här. 

Om Sigma Technology Digital & Cloud Solutions

Sigma Technology Digital & Cloud Solutions är ett nystartat bolag inom Sigma Technology-gruppen. Bolaget fokuserar på systemutveckling, design och publika molntjänster. Sigma Technology Digital & Cloud Solutions har i dag 40 anställda och har som mål att bli 100 specialiserade konsulter.

Mer från Sigma

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Sigma och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?