Ricoh utses till en globalt ledande leverantör av utskriftstjänster för fjärde året i rad

Global rapport visar att marknaden för utskriftstjänster expanderar

Global rapport visar att marknaden för utskriftstjänster expanderar

Stockholm 10 augusti 2015 – Ricoh behåller sin position som en ledande leverantör av utskriftstjänster Managed Print Services (MPS) för fjärde året i rad enligt rapporten Managed Print Services Landscape, 2015 från Quocirca. Ricoh hanterar miljontals enheter världen över för över 4 000 kunder och hjälper sina kunder att utveckla sina verksamheter genom bättre dokumenthantering, optimerade affärsprocesser, ökad produktivitet och minskad miljöpåverkan.

Quocirca noterar att Ricoh ”har påverkat stort med sin MDS-strategi” och i rapporten skriver man att ”Ricoh presenterar nytänkande på flera marknader och visar att man satsar på att expandera på fler marknader än sin kärnverksamhet”.

– Under året som gått har vi sett att Ricoh fortsätter att växa genom utökade tjänsteerbjudanden, en effektiv affärsstruktur och ett fokusskifte mot innovativa arbetssätt. Quocirca anser att Ricoh är en av de starkaste MPS-leverantörerna eftersom de har ett så omfattande tjänsteutbud som även inkluderar väl utvecklade affärsprocesstjänster. Vi tror att Ricoh kommer att fortsätta att växa eftersom de nu stärker sina tjänsteerbjudanden i kärnverksamheten, säger Louella Fernandes, Associate Director of Print Services and Solutions, Quocirca Ltd.

Ricoh levererar sina MPS-tjänster som en del av Ricoh Managed Document Services™, Ricohs MDS-tjänster och dessa supporteras globalt av fler än 30 000 servicetekniker och fem regionala MDS-center. Ricoh arbetar med sina kunder för att anpassa och optimera informationsprocesser för att öka effektiviteten och hantera informationssäkerhetsfrågor. Det gör det möjligt för företag att ta itu med stigande kostnader i samband med en okontrollerad utskriftsinfrastruktur.         

Ricohs globala räckvidd, i kombination med dess breda och skalbara tjänsteutbud gör att tjänsterna kan anpassas väl för att hjälpa alltifrån små till medelstora företag till större globala koncerner. Ricoh erbjuder sina globala kunder ett brett utbud av tjänster, inklusive mjukvarutjänster, affärsprocesstjänster, kommunikationstjänster, IT-tjänster, MDS, grafiska kommunikationstjänster, tjänster för hållbarhet och arbetsplatstjänster för att kunna anpassa sig till deras unika behov.

– Vi känner oss hedrade över att Quocirca återigen har placerat oss som en ledande MPS-leverantör och för att de anser att vi kan hjälpa våra kunder att på bästa sätt utnyttja de rätta lösningarna som kan hjälpa dem att utveckla sin verksamhet. Dagens arbetsplatser förändras och vi fokuserar på innovativa arbetssätt som kan lösa utmaningar våra kunder står inför kring säker informationsåtkomst och effektivt samarbete, säger Carsten Bruhn, Group Vice President & General Manager of Business Services, Ricoh Global Services & Industry Verticals, Ricoh Company, Ltd.

Gartner placerade Ricoh i ”Leaders Quadrant” i sin Magic Quadrant över Managed Print and Content Services Worldwide”[1] 2014. IDC utsåg Ricoh till en ledande leverantör av tjänster för utskrifts- och dokumenthantering i sin marknadsanalys IDC MarketScape: Worldwide Managed Print and Document Services 2014 Hardcopy Vendor Assessment – Focus on Managed Workflow Services för fjärde gången 2014.

Mer information om Ricohs MDS-strategi, leveransnätverk och tjänsteutbud finns på http://ricoh.se/tjanster-losningar/mds/index.aspx


[1] Gartner, Inc., ”Magic Quadrant for Managed Print and Content Services” Ken Weilersten, Elizabeth Kim och Sharon McNee, 6 november 2014.

För ytterligare information, kontakta:
Magnus Christerson, marknadsdirektör, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 33 00, E-post: magnus.christerson@ricoh.se

Kirstie Stevens/Jack Gibson, Ricoh Europe PLC
Tel: +44 (0) 203 033 3632 / +44 (0) 203 033 3766, E-post: press@ricoh-europe.com

Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB, www.facebook.com/RicohEurope    
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope    
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press

| About Ricoh | 
Ricoh is a global technology company specializing in office imaging equipment, production print solutions, document management systems and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in about 200 countries and regions. In the financial year ending March 2015, Ricoh Group had worldwide sales of 2,231 billion yen (approx. 18.5 billion USD).

The majority of the company's revenue comes from products, solutions and services that improve the interaction between people and information. Ricoh also produces award-winning digital cameras and specialized industrial products. It is known for the quality of its technology, the exceptional standard of its customer service and sustainability initiatives.

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies transform the way they work and harness the collective imagination of their employees. For further information, please visit: www.ricoh.se

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från Range RoverAnnons

Laddad för långresor

Laddhybriderna har tagit ett stabilt grepp om den svenska bilmarknaden.

Ett av de bilmärken som ligger långt framme är brittiska Land Rover.

2020 är året när laddbara bilar på allvar började breda ut sig på de svenska vägarna. Hittills i år har 77 000 laddbara bilar registrerats, vilket gör att andelen nyregistrerade laddhybrider ökat med hela 158 procent jämfört med 2019. 

Enbart under november månad motsvarade hybridmodellerna 38,7 procent av samtliga nyregistreringar av personbilar i Sverige. Det visar att försäljningen av laddbara bilar nu är större än både bensin- och dieselbilar.

Tweed och teknologi

Det brittiska bilmärket Land Rover står med bakhjulen fast förankrade i en tradition där bra komfort och trygg fyrhjulsdrift alltid har varit en framgångssaga.

Samtidigt snurrar framhjulen nyfiket mot den nya tidens smarta och säkra suv, klädd i lika delar elegant brittisk tweed och teknologi.

Den snabba och stora efterfrågan på laddhybrider gör nu att hela bilmärkets Range Rover-familj i dag även finns med förfinad elkraft.  En av modellerna är Range Rover Evoque, som med sina läckra linjer blivit en ständigt återkommande prisvinnare sedan den första gången introducerades för exakt tio år sedan.

Modellen som gillar både stad och landsbygd

Hybridversionen Range Rover Evoque PHEV lanserades tidigare under året. Med den här plug in-hybriden går det att rulla upp till 55 kilometer på ren eldrift. 30 minuter tar det sedan för att ladda batteriet upp till 80 procent med hjälp av en DC-snabbladdare. 

Allt om Range Rovers elkraft här 

Genom att kombinera den klassiska förbränningsmotorn med en modern elmotor skapas en dynamik ur det bästa av två olika tekniker. I standardkörläget kombineras bensin- och eldrift. I EV-läget rullar Range Rovern på ren eldrift. Övergången mellan motorerna sker i det närmaste sömlöst – och gör att Range Rover Evoque PHEV med sin fyrhjulsdrift glider fram på både snöfria stadsgator och över decimeterdjupa vita vintervidder. Alldeles oavsett om du väljer att köra mer eller mindre ljudlöst.

Land Rover erbjuder en mängd olika alternativ för laddning, antingen om du parkerar hemmavid eller är på väg runt riket. Med en mode 2-laddkabel görs den längre fulladdningen över natten, och med en installerad laddbox därhemma nås full laddning efter bara drygt två timmar.

Vanliga frågor och svar om hybridbilar 

Sofistikerat kraftfull

När det kommer till kombinationen kraftfullhet och nyskapande har Range Rover Sport blivit en ikonisk modell ända sedan lanseringen för 16 år sedan. 2018 rullade den första gången ännu tydligare mot framtiden som plug-in hybrid. 

Innanför ett sofistikerat yttre väntar 404 hästkrafter i ett sportigt paket – fördelade på bensinmotorns 300 hk i kombination med en elmotor på 85 kW. Elmotorn ger upp till 51 kilometer utsläppsfri bilkörning. 

I standardutrustningen på hybridmodellen av Range Rover Sport ingår bland annat ett Drive-paket som innehåller en rad funktioner för att göra vinterresan både tryggare och säkrare; som trötthetsvarnare, övervakning av döda vinkeln och avläsare av vägskyltar. 

Uppvärmd framruta och uppvärmd ratt är några andra detaljer som är med och skapar den ombonade känsla det är att ta plats och sjunka ner i förarsätet på väg mot ännu en resa.

Komponenter som kvalitet, komfort och köregenskaper genomsyrar både Range Rover Sport PHEV och Range Rover Evoque PHEV. Just nu erbjuds många specialpaketerade Signature-modeller för den svenska marknaden till attraktiva priser. 

Mer om kampanjen här för privatpersoner 

Mer om kampanjen här för företag 

Mer från Range Rover

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Range Rover och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?