1515

Tioårsjubileum för Ricohs Global Eco Action

Stockholm 29 maj 2015
Ricoh ägnar en månad, med start på måndag den 1 juni åt ett speciellt event; Ricoh Global Eco Action 2015. Ricoh Global Eco Action startades 2006 och det är ett event som återkommer i juni varje år. Syftet är att öka miljömedvetenheten bland medarbetare och främja olika miljöinsatser. Som en del av eventet uppmärksammas Världsmiljödagen den 5 juni med att Ricoh släcker alla sina belysta skyltar med undantag för ljusskyltar som producerar egen energi med hjälp av sol- och vindkraft. I år är det tioårsjubileum.

Stockholm 29 maj 2015
Ricoh ägnar en månad, med start på måndag den 1 juni åt ett speciellt event; Ricoh Global Eco Action 2015. Ricoh Global Eco Action startades 2006 och det är ett event som återkommer i juni varje år. Syftet är att öka miljömedvetenheten bland medarbetare och främja olika miljöinsatser. Som en del av eventet uppmärksammas Världsmiljödagen den 5 juni med att Ricoh släcker alla sina belysta skyltar med undantag för ljusskyltar som producerar egen energi med hjälp av sol- och vindkraft. I år är det tioårsjubileum.

Ricoh Groups miljöarbete är globalt men det baseras på nationella olikheter. I den här aktiviteten har alla medarbetare bjudits in till att delta. För att alla länder och regioner ska kunna vara delaktiga har olikheterna fått reflektera insatserna. Varje enskilt företag i koncernen har fått anpassa programmet och de agerar utifrån sina respektive möjligheter. Under de tio år som eventet har pågått har det expanderat från att gälla anställda till att inkludera även familjer, vänner och kunder. Insatsprogrammet har utvecklats i olika riktningar i olika länder.

Årets tema är: “Sharing the ‘eco mind’ together.” 110 000 Ricoh-medarbetare från Japan, Asien-Stillahavsregionen, Europa och USA kommer att delta. Man uppmuntrar alla till att vara med och man delar information via olika kanaler. Syftet är att samla alla krafter, de anställda, deras familjer, vänner, grannar och kunder för att bredda insatsernas omfattning.

Exempel på årets insatser:

FN:s Världsmiljödag den 5 juni

  • Ricoh släcker alla sina belysta reklamskyltar och alla Ricoh-skyltar i hela koncernen, världen över, med undantag för de ljusskyltar som producerar sin egen energi av sol- och vindkraft som finns i Tokyo, New York, London och Sydney.
  • All energi som används av Ricoh Group världen över den 5 juni kommer att komma från förnyelsebara källor.

Andra aktiviteter

  • Ricoh Sverige AB
    - Klädinsamling till Human Bridge
    - Samlar in anställdas gamla mobiltelefoner för återvinning
    - Avslutar månaden med en aktivitet tillsammans med Städa Sverige för att gynna biologiskt mångfald 
  •  Ricoh Asia Pacific Pte Ltd. 
    - Håller en paneldiskussion kring miljöfrågor med representanter från näringsliv, statliga verk och medborgare
    - Håller en rundabordsdiskussion kring hållbarhet med opinionsledare från hela världen i samarbete med IBM 
  • Ricoh Deutschland GmbH
    - Samarbetar med lokal polis och lokala företagare för att etablera en ”Mobility Week”, som uppmuntrar anställda till att cykelpendla, och lokala medborgare till att delta i lokala miljöinsatser
  • Ricoh Americas Corporation
    - Sponsrar Intel ISEF (International Science and Engineering Fair), världens största internationella vetenskaps- och tekniktävling (pre-college)  
  • Ricoh Company Ltd.
    - Håller en jubileumsföreläsning för anställda
    - Förser cafeterian med miljöanpassad mat med organiska grönsaker
  • Ricoh-medarbetare
    - Skriver på en miljödeklaration på nätet som visar att de engagerar sig och att de tänker delta i miljöskyddsåtgärder både hemma och på arbetetRicoh-medarbetare

Precis som tidigare år kommer Ricoh Group att använda eventet Ricoh Global Eco Action för att öka miljömedvetenheten och främja miljöinsatser över hela världen.

För ytterligare information, kontakta:
Nina Palm, Compliance & CSR Coordinator, Ricoh Sverige AB 
Tel: 08-734 19 26, e-post: nina.palm@ricoh.se  

Magnus Christerson, Marketing Director, Ricoh Sverige AB 
Tel: 08-734 33 00, e-post: magnus.christerson@ricoh.se

Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB, www.facebook.com/RicohEurope   
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope   
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press

| About Ricoh | 
Ricoh is a global technology company specializing in office imaging equipment, production print solutions, document management systems and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in about 200 countries and regions. In the financial year ending March 2015, Ricoh Group had worldwide sales of 2,231 billion yen (approx. 18.5 billion USD).

The majority of the company's revenue comes from products, solutions and services that improve the interaction between people and information. Ricoh also produces award-winning digital cameras and specialized industrial products. It is known for the quality of its technology, the exceptional standard of its customer service and sustainability initiatives.

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies transform the way they work and harness the collective imagination of their employees. For further information, please visit: www.ricoh.se

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?