1515

Jetshop satsar på banbrytande drönarleveranser

Under våren kommer Jetshop AB, en ledande leverantör av kunskap och lösningar för e-handel, öppna nya vägar för leveranser i Göteborg – satsningen kallas Jetshop Drones.

Under våren kommer Jetshop AB, en ledande leverantör av kunskap och lösningar för e-handel, öppna nya vägar för leveranser i Göteborg – satsningen kallas Jetshop Drones.

– Vi har ett stort antal duktiga kunder i centrala Göteborg och vi vill med den här satsningen erbjuda ett snabbt och miljövänligt alternativ för leveranser, säger Christian Zanders, vd på Jetshop. Under förra året lanserade vi Jetshop Channels, en ny funktion för kanalförsäljning och det här är en naturlig utvidgning av det begreppet, fortsätter Christian. Vi tror verkligen att vi med den här satsningen kan skapa förutsättningar för Same Day Delivery – något som saknas i svensk e-handel idag.

Under vintern har avtal slutits med HydroDrones, ett Amsterdambaserat bolag som utvecklar satellitstyrda drönare för vattenbruk. Under våren kommer lösningen att sjösättas i centrala Göteborg och om den första satsningen slår väl ut kommer verksamheten att utvidgas till Stockholm nästa år.

Göteborgs kanaler är optimala för snabba leveranser mellan handlare och konsument. Vem som helst kan beställa en vara från en ansluten handlare och få den hemskeppad samma dag, snabbt och miljövänligt. Handlaren beställer en drönare och kan vid en närliggande kaj enkelt sända paketet till konsumenten. Handlaren och konsumenten kan hela tiden följa leveransen online tack vare en avancerad GPS-lösning. Konsumenten kan sedan lösa ut paketet med hjälp av en SMS-kod vid den kaj som är närmast hemmet eller arbetsplatsen.

– Vi skojar internt om att det här verkligen är multichannel avslutar Christian Zanders.

För ytterligare information, kontakta:
Christian Zanders, CEO, Jetshop
E-post: april.fools@jetshop.se
Telefon: +46 31 788 41 00

Om Jetshop
Jetshop utvecklar Nordens ledande e-handelssystem Jetshop Commerce. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till att bli en ledande kunskapspartner för modern handel. Jetshop erbjuder en helhetslösning med bland annat flexibla e-handelssystem, strategisk rådgivning, finansiella tjänster samt tjänster inom digital marknadsföring. Drygt 3 000 företag använder i dag system levererade av Jetshop.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från SimployerAnnons

Arbetsplatsen efter pandemin – så ser den ut enligt Simployer

Under året som gått har frågor som rör arbetsplats och arbetsmiljö ökat lavinartat. Vi har ställts inför nya utmaningar när arbetsplatsen blivit digitaliserad och många undrar hur vi ska arbeta efter pandemin. Simployer arbetar dagligen med att ge svar på dessa frågor och stödjer arbetsgivare i omställningen.

Simployer tror att framtidens arbetsplats och arbetsmiljö är en hybrid av arbete hemifrån och på kontoret där valfrihet och samverkan står i fokus. 

– Simployers vision är att göra det enkelt att vara en bra arbetsgivare. Vi arbetar främst mot HR-avdelningar där vi leder kurser och ger rådgivning om hur man skapar en välfungerande arbetsplats. Med pandemin uppstod en explosion av frågor kring hur arbetsplatsen ska fungera. Där finns vi till som både rådgivare och förebild, säger Fredrik Christiansson, Sverigechef för Simployer.

– Företagskulturen och värderingarna är något som många företag byggt upp under en lång tid på kontoret. Det blir dessutom svårare för arbetsgivare att stämma av med sina anställda om hur de mår. Därför är en hybrid arbetsmiljö ett alternativ som vi tror på, säger Lena Wepplinger, Head of Content & Experts på Simployer. 

En samlingsplats för det sociala mötet 

När vaccinationerna nu är igång uppstår frågor om hur arbetsplatsen kommer se ut när vi kan börja komma tillbaka till kontoret. Simployer tror på en lösning där kontoret fungerar som en samlingsplats dit medarbetare kommer för att mötas och ha ett socialt utbyte mer än att bara gå dit och för att sedan sätta sig ensam vid sin dator och arbeta. 

Vi kan utföra det mesta arbete hemifrån men vi behöver en plats att hämta energi och faktiskt ses. Därför förblir det fysiska kontorets roll betydelsefullt – men på ett annat sätt än tidigare. Medarbetare kommer även med största sannolikhet efterfråga en arbetsplats där det går att jobba både hemifrån och på kontoret. 

– Vi tror på att de som vill vara på kontoret ska kunna vara det, men de som vill arbeta mer hemma kommer ha möjlighet att göra det också. Kontoret ska vara en plats dit man vill gå och det kommer fylla en social funktion. Ska man försöka sammanfatta det enkelt, kan man säga att vi ser framför oss att det är ett skifte från ”arbetsplats” till ”mötesplats”, säger Fredrik Christiansson. 

Om Simployer

Är medarbetarna den mest värdefulla tillgången för din verksamhet? Då är det viktigt att du förvaltar deras kompetens och bygger upp en hållbar företagskultur! Simployer stöttar och förenklar arbetsdagen för ledare, HR och anställda för över 1,2 miljoner användare i Sverige och Norge. Vår målsättning är tydlig: Att göra det enkelt att vara en bra arbetsgivare.

Läs mer om Simployer här 

Mer från Simployer

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Simployer och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?