1515

SITA blir Suez environnement - Vill ta ledartröjan inom kretsloppsekonomin

Avfalls- och återvinningsföretaget SITA är en del av den internationella miljökoncernen Suez environnement med verksamhet i 70 länder. För att göra det tydligt att alla dotterbolag jobbar mot samma mål samlas man nu under det nya, globala varumärket Suez environnement.

Avfalls- och återvinningsföretaget SITA är en del av den internationella miljökoncernen Suez environnement med verksamhet i 70 länder. För att göra det tydligt att alla dotterbolag jobbar mot samma mål samlas man nu under det nya, globala varumärket Suez environnement.

De olika vatten- och återvinningsbolagen inom Suez environnement har varit verksamma under 40 olika varumärken. För SITA innebär Suez environnement som gemensamt namn att man intensifierar det internationella samarbetet.

Mårten Widlund, vd för SITA Sverige, nu alltså Suez environnement i Sverige, förklarar fördelarna:

– Vi kan dra nytta av de resurser och kunskaper som finns inom vår internationella koncern när det gäller bland annat återvinning, avfallsförädling, drift av dricks- och avloppsvattenanläggningar och smart vattenövervakning. Detta för att ännu mer kunna bidra till att skapa en hållbar samhällsutveckling.

– Det är helt nödvändigt att samhället går från en linjär till en cirkulär ekonomi där vi än mer tar tillvara de resurser som vi alla använder för att vi ska klara de globala miljöutmaningarna. Bristen på olika råvaror blir allt mer tydlig. Samtidigt produceras 4 miljarder ton avfall årligen och det är en resurs som behöver återanvändas.

– Vi inom Suez tar gärna på oss ledartröjan i en cirkulär ekonomi genom att öka återvinning, återanvändning och att påverka avfallets uppkomst. Det gäller att sprida synsättet att avfall är värdefull råvara som får nytt liv i den cirkulära ekonomin.

Suez svenska verksamhet är redan en förebild med 95 % återvinning av allt avfall som hanteras vid företagets svenska anläggningar.

– Även om vi i Sverige nått långt får vi inte slå oss till ro, det finns många utmaningar kvar. Vi kan till exempel bli ännu bättre på materialåtervinning. En gemensam utmaning i samhället är att skapa en effektivare samverkan i kedjan mellan design, produktion, användning och återvinning av produkter.

För mer information
Kontakta gärna Ann Wulf, informationsansvarig, tel 0431-44 40 31, e-post ann.wulf@sita.se
Läs mer på www.sita.se eller www.suez-environnement.com

Om Suez environnement
Vi är i början av en resursrevolution. I en värld med ökad befolkning, urbanisering samt brist på resurser är det nödvändigt för vår framtid att vi optimerar och återvinner resurser. Suez environnement förser 92 miljoner människor med dricksvatten, 65 miljoner människor med avloppsreningstjänster, samlar in avfall som producerats av 50 miljoner människor, återvinner
14 miljoner ton avfall varje år och producerar 5 138 Gwh lokal och förnybar energi. Suez environnement finns på fem kontinenter, har 80 000 anställda och är en nyckelspelare när det gäller hållbar förvaltning av resurser. Suez environnement omsätter €14,3 miljarder.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från GetacceptAnnons

E-signering hör till dåtiden - det här är framtiden för B2B försäljning

E-signering kan verka nytt, men faktum är att det funnits och använts flitigt i över tio år av företag över hela världen. E-signering är ett enkelt och smidigt sätt att signera offerter och avtal på distans - men det hjälper dig inte att driva kunddialogen och affären framåt på det sättet som krävs i dagens säljklimat, säger Samir Smajic, vd och grundare på GetAccept.

E-signering är ofta inkörsporten för att påbörja en mer digital säljprocess, och många tror att det är tillräckligt för att digitalisera sin försäljning. Vad data från den digitala säljplattformen GetAccept visar är att 50 procent av avtalen som skickas med e-signering faktiskt inte signeras. 

– Det här säger mig att 50 procent av affärerna fortfarande behöver drivas på ett mer effektivt sätt digitalt, och där räcker inte endast den digitala signaturen, förklarar Samir Smajic. 

Att nå avslut i en affär handlar om samma sak som det alltid har gjort - tillit, personliga relationer och en smidig köp- och säljprocess. Det senaste året har presenterat utmaningar i hur man bibehåller den personliga upplevelsen och engagemanget, när den största delen av affären sker i en digital miljö. 

– Det finns sätt att engagera och sticka ut även i en digital säljprocess. Tänk dig att du öppnar upp ett avtal, och det första som dyker upp är en video där din säljare pedagogiskt förklarar avtalet för dig innan du dyker in i det. Därefter får du upp en chatt, där din säljare uppmanar dig att ställa frågor direkt i chatten om du behöver. Självklart kommer jag uppleva den processen annorlunda, och mer personligt anpassad till mig, jämfört med att öppna en PDF i ett mail, säger Samir. 

Förutom video och chatt så handlar det också om att underlätta för kunden att köpa. Med GetAccepts dokumentspårning kan du se vem, eller vilka, som har gått igenom ditt avtal. Du kan även se vad varje person har tittat lite extra på, så att du enkelt kan bemöta deras eventuella frågeställningar i nästa dialog. Du har också möjlighet att skicka dina dokument via SMS, samt automatiskt påminna mottagaren om avtalet inte signeras.

Kombinerar man de här olika engagerande funktionerna i sin digitala säljprocess så visar statistik från GetAccept att du ökar din hit-rate med upp till 75 procent, jämfört med att bara skicka ett avtal via mail för ren e-signering. Det är tydligt att en personlig interaktion som skapar engagemang har stor effekt på antalet avslut, även digitalt.

Hela 85 procent av all försäljning kommer ske digitalt inom bara några år, så det handlar om att redan nu skapa förutsättningar för att kunna hantera den ökade efterfrågan på smidiga digitala sälj- och köpprocesser, och därmed fortsätta vara konkurrenskraftig. 

– Hoppar man inte på tåget nu, kommer det bli tufft. Många företag ligger redan i framkant och tar man inte detta på allvar nu, så riskerar man sin affär, avslutar Samir Smajic. 

GetAccept är ett säljverktyg som är gratis att använda - skapa ditt konto idag och testa själv! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?