1515

QBNK skriver avtal med globalt kosmetikföretag

QBNK har värvat ett av världens största kosmetik- och skönhetsföretag som ny kund på plattformen QBank. Initialt kommer QBank användas för hantering och distribution av bolagets bilder, filmer och marknadsmaterial till kunder och samarbetspartners på den nordiska marknaden.

QBNK har värvat ett av världens största kosmetik- och skönhetsföretag som ny kund på plattformen QBank. Initialt kommer QBank användas för hantering och distribution av bolagets bilder, filmer och marknadsmaterial till kunder och samarbetspartners på den nordiska marknaden.

I uppdraget kommer även en intern lösning för bolagets medarbetare att utvecklas med specifika önskemål och krav.

“Vi märker att QBank’s flexibilitet vinner mark hos kunderna. Det är relativt enkelt att bygga helt kundanpassade lösningar utan att behöva ändra i grundutförandet av produkten, vilket sparar både tid och pengar åt kunden. Och det öppnar upp för våra partners att bygga lösningar på egen hand.” säger Carl Petruson, VD på QBNK Holding AB (publ).

“När ett av världens största kosmetikföretag väljer att köpa QBank som plattform innebär det stora möjligheter för QBNK att bli en viktig aktör i den här branschen. Det öppnas en fantastisk möjlighet att växa med kunden och på sikt kan det bli en av våra största kunder. Det börjar bli fullt i orderboken men vi knyter till oss nya partners och arbetar stenhårt på att både gamla och nya kunder ska få en leverans i världsklass.” fortsätter Carl Petruson.

I storleksordningen är det ett normalt avtal men på sikt kan det bli en mycket stor kund med globala behov.

För mer information kontakta:

Carl Petruson, VD
carl.petruson@qbank.se
0702-16 17 20

Kort om QBNK Holding AB (publ)

QBNK’s affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget utvecklar sina egna produkter och säljer genom partners. Bolaget har haft en lönsam tillväxt på 30-40% per år de senaste fyra åren. Ytterligare information avseende bolaget finns på www.qbank.se

Kortnamnet för aktien är: QBNK 
ISIN-kod för bolagets aktie är: SE0005934023

Följande bilagor finns för nedladdning:
Ladda ner som PDF

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från DentmeAnnons

Intresset för tandhälsa för företag växer

Hadi Ahmad, medgrundare samt tandläkare och kliniskt ansvarig på Dentme.
Hadi Ahmad, medgrundare samt tandläkare och kliniskt ansvarig på Dentme.

Nu finns det en förmån som gör skillnad för både anställda och arbetsgivare. Dentme är först ut i Sverige med att erbjuda tandhälsa för företag – och intresset för deras tjänster växer.

– För att kunna skapa en frisk arbetsplats måste man ha en helhetssyn kring hälsa, där tänderna i allra högsta grad ingår, säger Hadi Ahmad, medgrundare samt tandläkare och kliniskt ansvarig på Dentme.

https://bit.ly/39ZtzfL

Med Dentme som förmån får du friskare medarbetare samtidigt som du blir en attraktiv arbetsgivare och stärker ditt varumärke på lång sikt. Det menar David Kruse, medgrundare och vd på Dentme, och betonar att moderna arbetsplatser kräver moderna förmåner.

– Arbetsgivaren har ett långtgående ansvar för sina anställdas välmående, och i det ingår även tandhälsan. Tandhälsa som förmån kan dessutom vara en konkurrensfördel i kampen om kompetens på arbetsmarknaden. I dag räcker det inte med att bara erbjuda en bra lön. Förmåner spelar också en stor roll, säger han. 

Lönar sig för företaget

Dentme är en digital plattform som kopplar ihop patienten och tandläkaren via mobilen eller surfplattan. Förutom privatpersoner ger Dentme även företag möjligheten att erbjuda tjänsten till sina anställda.

– Det finns folk på arbetsplatser som mår fruktansvärt dåligt på grund av sina tandbesvär. För vissa går det så långt att de behöver sjukskriva sig vid upprepade tillfällen. Att jobba förebyggande när det kommer till tandhälsa gör att många slipper besvär helt och hållet, vilket lönar sig både för företaget och individen, säger Hadi Ahmad. 

Ta samtalet på en kafferast 

Det första besöket sker via appen. Dina anställda inte behöver lägga arbetstid på att besöka en klinik, utan kan ta samtalet på en kafferast eller hemma i soffan. I kombination med appen erbjuds de anställda även en årlig undersökning på en närbelägen tandläkarklinik för att fånga upp och åtgärda begynnande skador. 

– Tandhälsa som förmån kommer att öka. Vi kan se att intresset från arbetsgivare som vill ligga i framkant växer. Det känns roligt och viktigt att få vara med och leda den utvecklingen – och bidra till en förbättrad tandhälsa, säger David Kruse. 

Länk: https://bit.ly/39ZtzfL

 

 

 

Mer från Dentme

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Dentme och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?