Annons

Parajett väljer att forma sin framtid med Ricohs Pro™ VC60000 – nästa generations inkjetplattform för löpande bana

Ricoh, Stockholm 24 februari 2015 Parajett har sitt huvudkontor här i Sverige, är ett av Skandinaviens största tryckerier och är ännu en i raden av leverantörer av trycktjänster som har beställt den nya inkjetplattformen Ricoh Pro™ VC60000 för löpande bana.

Ricoh, Stockholm 24 februari 2015 Parajett har sitt huvudkontor här i Sverige, är ett av Skandinaviens största tryckerier och är ännu en i raden av leverantörer av trycktjänster som har beställt den nya inkjetplattformen Ricoh Pro™ VC60000 för löpande bana.

Parajett, som också har beställt Ricoh ProTM C9110, har sitt huvudkontor i Landskrona och är en IT-specialist och leverantör av DR-material för företagskunder.

Företaget har vid många tillfällen varit en föregångare på marknaden. Anders Persson, vd på Parajett, är angelägen att ytterligare förbättra företagets expertis på marknaden för tryckproduktion och såg potentialen hos Ricoh Pro VC60000. Han var också övertygad om att det här systemet kommer att leverera den förväntade kvaliteten och prestandan. Och att det blir en smidig övergång tack vare de många marknadsledande funktionerna.

"Parajett har blickat mot framtiden för grafisk produktion, och det är den framtiden vi investerar i. Vi är övertygade om att Ricohs Pro VC 60000 kommer att uppfylla alla våra behov och ge oss en mångsidig produktionsplattform med enastående tryckkvalitet, som kan anpassas till och växa med Parajett. Det är därför vi har gjort den här beställningen hos Ricoh som omfattar en duplexlinje.”

Parajett använder både offsetteknik och digital teknik. Anders Persson fortsätter: ”Vi har ända från början fokuserat på unika och personliga dokument. Idag skapar vi individuella erbjudanden och information till varje enskild mottagare och Ricoh Pro VC60000 kommer att hjälpa oss att även i fortsättningen erbjuda sådana högkvalitativa tjänster.”

”Parajett valde den mångsidiga Ricoh Pro VC60000 för dess tryckkvalitet och förmåga att leverera god avkastning på investeringen”, säger Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG.

”Även det faktum att Parajett nu kan trycka med bläck istället för toner och på flera slags material, särskilt med tyngre gramvikter, gör att företaget kan utöka sitt tjänsteutbud”, fortsätter Tommy Segelberg.

Systemet körs med TotalFlow Print Server R600A, Ricohs eget digitala frontend-system som är utvecklat för att möta behoven i krävande miljöer och program för grafisk produktion. Med Ricoh-utvecklade hållbara skrivarhuvuden och pigmentbläck med hög viskositet klarar den en fysisk upplösning på 1 200 x 1 200 dpi med dynamisk varierbar droppstorlek i varje bildpunkt, vilket ger betydande märkbara förbättringar av utskriftskvaliteten. Den klarar nästan 100 000 A4-sidor per timme och det går att trycka på obestruket papper, bestruket offsetpapper samt digitalt, behandlat och återvunnet papper.

I Parajetts beställning ingår även en primerenhet som möjliggör tryck på flera olika medier, inklusive bestruket offsetmaterial, samt en skyddsfilmsenhet som gör pappret riv- och skrapbeständigt och en varmluftstork som gör att bläcket torkar snabbt med mindre energiförbrukning.

Den hållbara digitala färgpressen Ricoh Pro C9110 har kapacitet för stora volymer och är den snabbaste pressen i sin klass med en produktionshastighet på 130 sidor/minut. Den har en driftcykel på 1,75 miljoner i kombination med förmågan att trycka på mönstrade substrat och media upp till 400 g/m², inklusive mönstrade material och specialmedier som är glansiga, magnetiska, metalliska, genomskinliga eller syntetiska etc. – med full märkhastighet. Den nya tonern levererar ett större färgområde och möjliggör ett utskriftsområde på 700 mm för banderoller, ett stort urval av efterbehandlingsalternativ och möjligheten att integrera alternativ från tredje part. Pressen använder VCSEL-teknik som ger ett dpi-resultat på 1 200 × 4 800.

Ricoh Pro VC60000 visas offentligt för första gången på Hunkeler Innovationdays, 23–26 februari, Luzern, Schweiz.

För ytterligare information, kontakta:
Tommy Segelberg,  Director Nordic Operations, Production Printing Business Group, Ricoh Sverige AB  
Tel: 08-621 90 08, E-post: tommy.segelberg@ricoh.se

Magnus Christerson, Marketing Director, Ricoh Sverige AB 
Tel: 08-734 33 00, E-post: magnus.christerson@ricoh.se

Följ oss på Facebook:  https://www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB http://www.facebook.com/RicohEurope  
Följ oss på Twitter:  www.twitter.com/ricoheurope  
Registrera dig på Ricohs mediacenter på:  www.ricoh-europe.com/press

| About Ricoh |
Ricoh is a global technology company specializing in office imaging equipment, production print solutions, document management systems and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in about 200 countries and regions. In the financial year ending March 2014, Ricoh Group had worldwide sales of 2,195 billion yen based on the IFRS accounting standard (approx. 21.3 billion USD).

The majority of the company's revenue comes from products, solutions and services that improve the interaction between people and information. Ricoh also produces award-winning digital cameras and specialized industrial products. It is known for the quality of its technology, the exceptional standard of its customer service and sustainability initiatives.

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies transform the way they work and harness the collective imagination of their employees. For further information, please visit: www.ricoh.se

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se

Innehåll från SileonAnnons

Banker behöver växla upp tempot när BNPL-marknaden växer

I takt med konsumenternas ökande efterfrågan på flexibla betaltjänster växer marknaden för Buy Now Pay Later (BNPL) snabbt runt om i världen. Samtidigt är det många banker som halkar efter i utvecklingen och riskerar att tappa marknadsandelar om de inte agerar fort.

– Vi ser att bolag som kan erbjuda BNPL-tjänster växer och tar marknadsandelar från retailbankernas kaka där konsumentkredit är en viktig del av verksamheten. Det här gör att alla internationella banker, inklusive de svenska, nu måste börja agera på konsumenternas förändrade köpbeteenden och efterfrågan, och också börja erbjuda BNPL-tjänster, menar David Larsson, vd på Sileon.  

Det pågår ett tydligt skifte på betal- och kreditmarknaden där de yngre generationerna styr efterfrågan på den digitala och flexibla upplevelsen som BNPL-lösningar tillför. Enligt en rapport från Insider Intelligence i februari 2022 väntas marknaden för BNPL-tjänster nå ett transaktionsvärde på 680 miljarder dollar globalt redan år 2025*. Det innebär en fördubbling av den marknadsstorlek man prognostiserade för några år sedan. För att hänga med i trenden bör man dock agera snabbt, något som kan vara utmanande för banker.

– Svårigheterna för bankerna är att möta den här utvecklingen själva, då många av dem sitter fast i gammal, komplex infrastruktur. Det gör att det krävs stora resurser och tunga IT-investeringar för bankerna om de själva internt ska bygga upp en BNPL-plattform, säger David Larsson. 

Kort ”time to market”

Svenska Sileon, som verkar på den internationella marknaden, erbjuder sina kunder en flexibel och innovativ BNPL-plattform. Genom plattformen kan banker få tillgång till en fullt skalbar BNPL-funktionalitet i egen regi. 

– En BNPL-tjänst måste vara flexibel och det måste gå snabbt att få ut erbjudandet till marknaden. Med vår modulära SaaS-lösning kan bankerna lansera sitt BNPL-erbjudande på endast några veckor. Vår tjänst är enkel att använda, fullt skalbar och går att anpassa med olika erbjudanden till olika kundgrupper på olika marknader och i olika länder, förklarar David Larsson. 

Till skillnad från att bygga en BNPL-plattform internt, blir det oftast betydligt snabbare, enklare och billigare för banker att använda Sileons SaaS-lösning. Då BNPL-tjänsten är fullständigt modulär kan Sileons kunder välja om de vill använda delar av den för att utöka sitt eget betalerbjudande eller satsa på en helhetslösning.

– Vi är ganska ensamma om det här erbjudandet på marknaden. Väljer man Sileon får man även en framtidssäkring på köpet, då vi ligger i framkant och ständigt utvecklar tjänsten för att hela tiden möta konsumenternas ständigt föränderliga behov. Våra kunder kan känna sig trygga i att det är det här vi kan och som vi alla verkligen brinner för, avslutar David Larsson.  

Om Sileon

Sileon är ett globalt fintech-bolag som erbjuder en innovativ SaaS-baserad Buy Now Pay Later (BNPL) funktionalitet till banker, långivare och fintechs. Med Sileons modulära SaaS-lösning får kunder snabbt tillgång till en skalbar, kostnadseffektiv och API-baserad BNPL plattform – i egen regi.

Läs mer här 

*Statistik från Insider Intelligence, publicerad 3 februari 2022

 

Mer från Sileon

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Sileon och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera