1515

Service & Print Group Haberbeck investerar i Ricoh ProTM VC60000

Stockholm 21 december 2015 
Service & Print Group Haberbeck, en ledande trycksaksleverantör med huvudkontor i Ostwestfalen Lippe, Tyskland har gjort en strategiskt viktig investering för att utveckla sin digitala printinfrastruktur. Investeringen är en milstolpe i deras planerade förändringstaktik mot ett särpräglat produktionsbolag för tryckt och digital media. För att utveckla den befintliga digitaltryckmiljön som tidigare endast bestod av arkpressar investerar företaget nu i en Ricoh Pro VC60000 för löpande bana. Och för att förverkliga betydelsefulla produktivitets- och automatiseringsfördelar har de också investerat i Ricohs programvara ProcessDirector för arbetsflödeshantering.

Stockholm 21 december 2015 
Service & Print Group Haberbeck, en ledande trycksaksleverantör med huvudkontor i Ostwestfalen Lippe, Tyskland har gjort en strategiskt viktig investering för att utveckla sin digitala printinfrastruktur. Investeringen är en milstolpe i deras planerade förändringstaktik mot ett särpräglat produktionsbolag för tryckt och digital media. För att utveckla den befintliga digitaltryckmiljön som tidigare endast bestod av arkpressar investerar företaget nu i en Ricoh Pro VC60000 för löpande bana. Och för att förverkliga betydelsefulla produktivitets- och automatiseringsfördelar har de också investerat i Ricohs programvara ProcessDirector för arbetsflödeshantering.

– Vi satte upp tydliga kvalitetsnormer för den nya produktionstekniken. Och i över tre år har vi intensivt skannat marknaden. Nu kan vi bekräfta att vi har hittat det vi har letat efter, att kunna erbjuda våra kunder morgondagens teknik redan idag. På alla typer av material. Det betyder att våra kunder kan ligga steget före sina konkurrenter. Investeringen är en sann milstolpe för oss och Ricohs nya teknik passar perfekt in i vår tjänsteportfölj. Med Pro VC60000 kan vi trycka på ett brett mediasortiment och tryckkvaliteten liknar offset, bara med bredare variationsmöjligheter. Vårt kunderbjudande och våra tjänster blir både bredare och flexiblare, säger Bernd Hartmut Paulsen, största aktieägaren i Service & Print Group Haberbeck.

Service & Print Group Haberbeck använder sitt Pro VC60000-system till att trycka helt eller delvis personligt riktade broschyrer, inbladningar, direktreklam och kataloger för kunder inom bil-, textil-, smyckes-, sko- och detaljhandeln. "Våra kvalitetskrav är skyhöga", säger Paulsen. – Vi beslutade oss för att samarbeta med Ricoh eftersom deras helhetssyn och sofistikerade teknikkoncept har övertygat hela vägen. Först och främst erbjuder Ricoh Pro VC60000 den bästa bläckutskriftskvaliteten på det bredaste mediasortimentet. Sedan har den sömlösa integrationen av produktionsteknik och programvarukomponenter i våra befintliga produktionsflöden, tillsammans med befintliga verktyg och vår nya marknadsföringsplattform gett oss möjlighet att arbeta med stora volymer, en imponerande prestanda och från allra första början med automatisering. Allt som allt är detta den perfekta lösningen för grafisk produktion och print-on-demand, fortsätter han.

Med Pro VC60000 har Ricoh satt en ny branschstandard för inkjet på löpande bana. Utvecklad för att möta en ständigt ökad efterfrågan på tryckteknik för mindre upplagor, e-post och boktryckarkonst. Plattformen erbjuder utskrift på ett brett utbud av media med oöverträffad utskriftskvalitet och en produktivitet som liknar en produktionsenhet för ark.

– Vi är mycket nöjda med att Service & Print Group Haberbeck, en av de ledande trycksaksleverantörerna valde Ricoh för vår teknik och prestanda. Många trycksaksleverantörer står inför utmaningen att förändra sina produktionsarbetsflöden för att kunna erbjuda små upplagor och korta leveranstider utan att behöva kompromissa på mediaval eller utskriftskvalitet jämfört med offsetproduktion. Pro VC60000 möter dessa krav. För att kunna hantera den digitala förändringen på ett snabbt och säkert sätt behövs också en teknikpartner som kan integrera tekniken i befintliga arbetsflöden och ta hand om allt från planering, finansiering och implementering till affärsutvecklingsstöd och support dygnet runt. Detta är vad Ricoh levererar, säger Tommy Segelberg, Director Nordic Operations PPBG, Ricoh Sverige.

| Ricoh på drupa 2016 |
Ricoh kommer att visa en rad produkter och tjänster på drupa 2016 som gör att trycksaksleverantörer kan snabba på sin verksamhetsförändring. Lösningarna som ska visas öppnar nya möjligheter och vägar till ökad produktivitet och lönsamhet för visionära tryckproffs. Ricoh tar med Pro VC60000 till mässan. Världens största tryckmässa går av stapeln 31 maj - 10 juni på Messe, Düsseldorf i Tyskland, och Ricoh kommer återigen att finnas i hall 8a. Välkomna! 
Se filmen om Ricoh på drupa 2016: https://youtu.be/glySbg1C05U

För ytterligare information, kontakta: 
Tommy Segelberg, Director Nordic Operations, Production Printing Business Group, Ricoh Sverige AB 
Tel: 08-621 90 08, E-post: tommy.segelberg@ricoh.se

Magnus Christerson, Marketing Director, Ricoh Sverige AB 
Tel: 08-734 33 00, E-post: magnus.christerson@ricoh.se

Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB www.facebook.com/RicohEurope     
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope     
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press 
Ricoh på drupa: www.ricoh-europe.com/drupa2016

| About Ricoh | 
Ricoh is a global technology company specializing in office imaging equipment, production print solutions, document management systems and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in about 200 countries and regions. In the financial year ending March 2015, Ricoh Group had worldwide sales of 2,231 billion yen (approx. 18.5 billion USD).

The majority of the company's revenue comes from products, solutions and services that improve the interaction between people and information. Ricoh also produces award-winning digital cameras and specialized industrial products. It is known for the quality of its technology, the exceptional standard of its customer service and sustainability initiatives.

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies transform the way they work and harness the collective imagination of their employees. For further information, please visit: www.ricoh.se

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från Erik Penser BankAnnons

Hållbarhetsfonden saknar motstycke – topp 3 i världen

Jonas Thulin, kapitalförvaltningschef på Erik Penser Bank.
Jonas Thulin, kapitalförvaltningschef på Erik Penser Bank.

I fonden Penser Sustainable Impact tar Erik Penser Bank ett helhetsgrepp kring hållbara investeringar som saknar motstycke i Sverige. Globalt utgör fonden det absoluta toppskiktet och dessutom presterar den över index.

Med fonden Penser Sustainable Impact satsar Erik Penser Bank på investeringar som är hållbara på riktigt, något som har saknats på den svenska fondmarknaden. 

– Vi har höjt ribban för hållbarhetsstandarder. Ett potentiellt investeringsobjekts hela värdekedja ska klara våra krav, från deras underleverantörer till distributörer och återförsäljare. Först då kan vi på riktigt säkerställa att det är en hållbar investering, säger Jonas Thulin, kapitalförvaltningschef på Erik Penser Bank. Han utvecklar:

– Det är egentligen ett ganska enkelt arbete att se till hela kedjan, frågan är om man är villig att göra det eller inte. I dag är vi, vad jag vet, den enda fonden i Sverige som faktiskt gör den här analysen av företagens hela livscykel. 

Läs mer om Penser Sustainable Impact här. 

Målet: Etiskt och hög avkastning

För att räknas som hållbar i Sverige ska mindre än fem procent av en fonds innehav utgöras av bolag som är verksamma i kontroversiella sektorer som vapen, tobak, spel eller pornografi. Erik Penser bank har valt att gå längre än så. Sustainable Impact har nolltolerans mot all koppling till ohållbar och oetisk verksamhet och företag som bryter mot de mänskliga rättigheterna. Ett arbete som bär frukt. De senaste åren har fonden tävlat om pallplatserna på MSCI:s globala ranking av hållbara fonder.

– Sustainable Impact är aktivt förvaltad för att vi ska kunna agera direkt om ett av våra innehav blir indragna i en kontrovers. Med dagliga analyser kan vi också hänga med i marknadens makrotrender. Vi vill vara spetsiga och är villiga att ta risker för att nå vår målsättning att ligga över index med en avkastning på 22 procent för 2021, säger Jonas Thulin.

Video: Hör Jonas Thulin berätta om Penser Sustainable Impact. 

Gör skillnad lokalt och globalt

En majoritet av Sustainable Impacts innehav återfinns i Nordamerika och få svenska bolag kan leva upp till de högt ställda krav Jonas Thulin och hans kollegor har på potentiella investeringsobjekt. Fonden har dock en direkt inverkan även i Sverige.

– En procent av fondens värde går direkt till SOS Barnbyars mentorprojekt för unga i samhällsvård i Sverige. Som investerare kan man också välja att låta del av egna avkastningen gå till SOS projekt. Detta är den enda fonden i Sverige där du kan göra en konkret skillnad i samhället med din investering, säger Jonas Thulin och avslutar:

– Det är kul att vi som en mindre svensk oberoende aktör har en av världens mest hållbara fonder, det sticker lite i ögonen på storbankerna.

Artikeln utgör marknadsföring och ska inte ses som finansiell rådgivning. Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. De pengar som placeras i fonden kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet.

Om Erik Penser Bank:

Erik Penser Bank är en privatägd och fristående bank. Med fokus på att skapa värde för sina kunder erbjuder Erik Penser Bank exklusiva finansiella tjänster till privata och institutionella investerare. De finansiella tjänsterna innefattar förmögenhetsrådgivning, mäkleri, kapitalförvaltning och corporate finance.

Läs mer på www.penser.se  

 

Mer från Erik Penser Bank

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Erik Penser Bank och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?