Annons

Nyhetsbrev September

Under sommaren har innehaven Sensavis och by Crowd utvecklats i positiv riktning.

Sensavis:
Sedan Sensavis för första gången i maj månad presenterade sig i USA snurrar nu hjulen på allt fortare. Sensavis har under sommaren till stor del varit i USA och intresset på bolaget ökar hela tiden. En effekt av sommarens aktiviteter är nu att Sensavis bedöms stå inför sitt stora internationella genombrott.

Ett axplock ur sommarens aktiviteter för Sensavis:

  • Under perioden maj t.o.m. augusti har Sensavis mer än fördubblat sin försäljning i Sverige, detta mycket tack vare att Sensavis nu levererar The 3D Classroom på Windows-plattformen vilket ökar tillgängligheten för många skolor.
  • Möte med Bostons borgmästare, Marty J. Walsh, gav en direkt dialog med Bostons skolchef. Nu diskuteras ett pilotprojekt som Sensavis hoppas skall leda till en storskalig implementation inom Boston Public Schools.
  • Campus Technology Exhibition i Boston ledde till 60 intresserade colleges och universitet. Uppföljning pågår och ett antal av dessa har redan lett till djupare dialoger om samarbete runt innehållsproduktion.
  • Möte med ledningen för Clark County School district. USA:s 5:e största skoldistrikt med 380 skolor. Dialog pågår om hur detta skall utvärderas för beslut om inköp.
  • Det blir allt mer tydligt att Sensavis plattform ligger i framkant och att med den som bas kan Sensavis utveckla en kunddriven innehållsutveckling och kundriven försäljning.
    • För närvarande pågår det dialoger med ett antal universitet och colleges i USA, och allt fler vill ha en dialog med Sensavis.

by Crowd
by Crowd och amerikanska partnern Mjärdsjö & Assosiates gör i dagarna sluttestning av salesbycrowd.com inför lanseringen som primärt utgår från Las Vegas, Nevada The Firm som är en professionell PR och kommunikationsbyrå med lång erfarenhet av tjänste- och produktlanseringar har byggt upp ett stort nätverk och trovärdighet hos amerikansk media och press. The Firm bedömer att konceptet har en framtida potential och har redan skapat ett intresse hos amerikanska journalister som kommer ta upp nyheten om salesbycrowd.com i samband med lanseringen. Lanseringen planeras äga rum i månadsskiftet september/ oktober 2014.

Plan Sverige
Ett utökat samarbete med Plan Sverige är nu fastställt, där en månadskampanj med plattformen jobsbycrowd.se kommer äga rum under oktober/ november. Mer information presenteras inom kort.

Investor by Crowd
För närvarande pågår diskussioner avseende strategiska partnerskap med två av finansbranschens aktade aktörer som kan ge plattformen rätt publicitet och kännedom. Ambitionen är att utforma samarbetsplanerna under hösten 2014, och båda aktörerna är helt överens om att investorbycrowd.se fyller ett hålrum bland traditionella Crowdfunding aktörer som digitala handelsplats för ”smarta pengar”. 

Kopparberg 11 september 2014

Frågor besvaras av
Anna-May Wester
VD
Mobil: 0708-49 14 39
E-post: anna-may@kopparberginvest.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från SnowflakeAnnons

Snowflake samlar och delar tillförlitlig Covid19-data

Snowflake samlar data på ett och samma ställe för värdefull analys.
Snowflake samlar data på ett och samma ställe för värdefull analys.

Coronapandemin har visat att vi behöver ta del av information på rätt sätt – från pålitliga källor, strukturerat och uppdaterat i realtid. Snowflake tar fasta på detta och samlar tillförlitlig data på sin Cloud Data Platform.

I Snowflakes Data Cloud Platform kan användaren skapa en ”single source of truth” med realtidsdata som samlats in från källor som WHO och John Hopkins-universitet. Data över antalet smittade i världen sammanställs på Snowflake Data Marketplace. Plattformen kan hjälpa företag och organisationer att fatta välgrundade beslut och bli mer datadrivna. 

– Datan är redan förberedd för analys när den ligger på vår plattform vilket gör informationen lätt att hantera. Den är även enkel att kombinera med sin egen data för att skapa en bättre bild över sin verksamhet, säger Sam Bäcknäs, Senior Sales Engineer på Snowflake i Sverige. 

Kombinerar datakällor för värdefull analys

Data över antalet smittade kombineras med data om befolkningstäthet och även geolokalisering. För globala bolag kan denna information vara avgörande vid planering kring när kontor och butiker på olika platser i världen ska öppna igen, eller för att förutse hur försäljningen kommer att påverkas i olika länder och regioner. Enligt Sam Bäcknäs är det just kombinationen av datakällor som möjliggör intressanta och värdefulla analyser. 

EXTERN LÄNK: Få tillgång till Covid19-data genom Snowflake Data Marketplace  

– Genom att binda ihop data på Snowflake Data Marketplace över antalet smittade med exempelvis befolkningstäthet och väderinformation kan man göra prediktioner om hur smittspridningen kommer utvecklas och var man borde satsa mer på förebyggande arbete, säger han och fortsätter:

– Jag ser även stor potential för ”data sharing” mellan olika sjukhus i Stockholmsregionen som exempel. Då skulle personalen kunna få information om lediga intensivvårdsplatser i realtid i en dashboard istället för genom telefonsamtal mellan sjukhusen. Detta är lättare att överblicka och innebär mindre belastning för personalen. 

EXTERN LÄNK: Nyfiken på Data Sharing? Läs mer här 

Molnlösning innebär många fördelar

Sam Bäcknäs menar att många företag och organisationer i dag sitter på värdefull data som kan kombineras och visualiseras för viktiga insikter om den egna verksamheten, och som de även kan sälja vidare. Genom att samla all data på Snowflakes plattform kan kunden dra nytta av alla fördelar med den skalbarhet och administrativa enkelhet som en molnlösning erbjuder. 

Fakta Snowflake
Snowflake är en helt molnbaserad data-plattform som finns på Azure, AWS och GCP och är skapad för framtidens datahantering. Produkten fungerar som ”software as a service” och möjliggör att kunder samlar sin värdefulla data på ett och samma ställe. Genom Snowflake Data Marketplace ges också möjligheten att sälja egna dataset som kan vara av intresse för andra bolag.
Läs mer på www.snowflake.com  

 

Mer från Snowflake

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Snowflake och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?