Annons

Acando får ännu en utmärkelse från Microsoft

För femte gången prisas Acando för sina framgångar inom Microsoft Dynamics genom att tilldelas medlemskap i Microsoft Dynamics President’s Club.  På global nivå är det endast fem procent av alla Microsofts Dynamics-partner som lyckas kvalificera sig för denna utmärkelse. Acando är en av Microsofts största implementationspartner av Dynamics CRM och Dynamics AX i Norden och har erhållit medlemskapet tack vare god tillväxt, högkvalitativ leverans samt kundfokus.

För femte gången prisas Acando för sina framgångar inom Microsoft Dynamics genom att tilldelas medlemskap i Microsoft Dynamics President’s Club.  På global nivå är det endast fem procent av alla Microsofts Dynamics-partner som lyckas kvalificera sig för denna utmärkelse. Acando är en av Microsofts största implementationspartner av Dynamics CRM och Dynamics AX i Norden och har erhållit medlemskapet tack vare god tillväxt, högkvalitativ leverans samt kundfokus.

Microsoft Dynamics erbjuder flexibla affärslösningar som är anpassade efter vad företag och organisationer behöver för att snabbt fatta beslut och agera för att vara framgångsrika. Acandos omfattande förståelse av Microsoft Dynamics-plattformen kombinerat med deras konsulters branschkunskaper gör att Acando kan tillhandahålla innovativa lösningar och tjänster och därmed skapa värde för kunderna, säger Mariette Larsson, Dynamics-chef, Microsoft Sverige.

Acando är ett av de företag på den svenska marknaden som har längst och bredast erfarenhet av Microsoft Dynamics. Acando erbjuder såväl paketerade tjänster kring implementationen av Microsofts Dynamics-produkterna som egenutvecklade tilläggsmoduler och branschlösningar. Hos Acando finns några av Sveriges mest erfarna konsulter inom Dynamics och vi har en mycket god historik av att leverera lyckade implementationsprojekt till företag baserat på Dynamics AX och Dynamics CRM.

Denna utmärkelse är ännu ett är ett kvitto på vår förmåga att kombinera Microsofts olika standardlösningar till väl integrerade helheter som genererar kundnytta, säger Björn Olofsson, vice president, Acando.

Microsoft Dynamics AX är ett integrerat affärssystem som automatiserar processer för ekonomihantering, kundrelationer, leveranskedjor samt har verktyg för att bland annat ta fram beslutsunderlag.

Microsoft Dynamics CRM är ett lättanvänt kundhanteringssystem med funktioner för sälj- och marknadsstöd, serviceärenden och rapportgenerator.

Microsoft Dynamics CRM Online är kundhanteringssystemet i molnet som hjälper företag att öka försäljnings- och marknadsproduktiviteten och som i kombination med Microsofts övriga helt integrerade produktivitetsverktyg hjälper användarna att jobba mer effektivt.

Microsoft utsåg tidigare i år Acando till årets Business Intelligence Partner.

För mer information:
Björn Olofsson, Vice president Acando, telefon: 0730 21 13 84, e-post: bjorn.olofsson@acando.com

Acando är ett management- och IT-konsultbolag som tillsammans med sina uppdragsgivare skapar affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och IT. Mätbara förbättringar och resultat skapas genom att kombinera strategi, affärskunnande och teknik. Bolaget har 1800 konsulter inom management consulting, IT och affärssystem fördelade på 18 kontor i Sverige, Tyskland, Norge, Finland och England. Acando är noterat på NASDAQ OMX Nordic. www.acando.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Läs pressmeddelandet som pdf.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från AccountorAnnons

Därför kan företag tjäna på att outsourca sin ekonomi- och löneavdelning

Funktioner för ekonomi och löner är något alla företag behöver ha på plats men det lönar sig inte alltid att axla en egen avdelning. I många fall kan företag istället tjäna på att outsourca avdelningen och frigöra tid som istället kan läggas på affären. Samtidigt säkrar man tillgången till den senaste kompetensen och tekniken. 

I en tid när många företag kämpar för att behålla sina kunder, och hitta nya, har det blivit viktigare än någonsin att lägga tid på sin affär och kapa tidsödande processer. Interna funktioner driver kostnader för både system och personal och att lägga ut sin ekonomi- och lönavdelning kan vara ett strategiskt bra val för företag som vill kunna lägga mer tid på sin kärnverksamhet.

Accountor är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR och hjälper företag att dra nytta av den senaste tekniken inom området så att de kan ligga steget före sina konkurrenter. Detta gör bolaget genom att effektivisera och automatisera kundernas flöden och arbetssätt.

– Vi är en modern, digital byrå som investerar mycket tid i att underlätta för våra kunder genom teknik som robotar och AI-lösningar som skapar en hög och tillförlitlig kvalitet. Det gör att kunderna istället kan bygga sina relationer och bättre förstå sin affär, säger Magnus Högvall, vd på Accountor.  

Helhetserbjudande 

Som en one-stop-shop inom ekonomi och lön kan Accountor bland annat sköta företags löneadministration, redovisning och elektronisk fakturahantering, men också erbjuda kvalificerad löpande rådgivning och rekrytering av personal. Att nyttja detta är en bra strategi om man vill minimera kostnader och risker, menar Magnus Högvall. 

– Genom att outsourca funktioner får ledningen och företaget mer tid att fokusera på sin verksamhet, tillgång till mer modern teknik utan att behöva göra stora investeringar eller genomföra tunga migrationsprojekt. Man får tillgång till kompetens, så inga dyra och kostnadskrävande rekryteringar behövs med allt vad överlämning och inkörning innebär. Jag skulle vilja säga att outsourcing är ett bra sätt att undvika framtida stora kostnader och risker samtidigt som det ger större möjlighet för ledningen att fokusera på att utveckla företaget och affären.

Personliga relationer i fokus

Utöver att hjälpa företag att kunna fokusera på sina kunder lägger Accountor stort värde i att bygga och bevara sina egna relationer med kunderna. Trots att de använder automatisering och AI så är konsulterna en tung del av deras erbjudande, förklarar Magnus Högvall.

– Det är i slutändan människor som upptäcker många saker och kan vara proaktiva och inga robotar kan ersätta dem. Modern teknik höjer kvaliteten och skapar en trygghet som ger en grund där relationen mellan kund och konsult kan byggas. Robotisering gör också att kostnaderna blir mycket mer förutsägbara i leveransen vilket också bidrar till ett ökat förtroende. 

– När Covid-19 började sprida sig i Sverige och vi började få daglig information om bidrag och krispaket märkte vi hur ovärderliga våra medarbetare var i stöttandet av våra kunder. De kunde förklara hur åtgärderna fungerar och användas för deras företag vilket verkligen uppskattades, avslutar han.

Läs mer  

Mer från Accountor

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Accountor och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?