1515

20 000 Medlemmar - Viral Angels Når Ännu en Milstolpe

Ledningen för Viral Angels Credit Union kan stolt meddela att de nu har mer än 20 000 medlemmar. Viral Angels är ett internationellt investerarnätverk med medlemmar i mer än 70 länder. Viral Angels investerar aktivt i snabbväxande företag som går mot att listas på offentliga marknader. 

Ledningen för Viral Angels Credit Union kan stolt meddela att de nu har mer än 20 000 medlemmar. Viral Angels är ett internationellt investerarnätverk med medlemmar i mer än 70 länder. Viral Angels investerar aktivt i snabbväxande företag som går mot att listas på offentliga marknader. 

"Vi är i ett mycket spännande skede av expansion, rör oss snabbt mot vårt nästa mål och vi kan redan nu börja se positiv utveckling på investeringar som gjorts under första halvan av 2014", säger Viral Angels VD Anthony Norman.

Några av de senaste investeringarna inkluderar företag såsom Best Of All Worlds, Athabasca Resources Limited och Fantrac.

Best of All Worlds

Det sociala nätverket Best Of All Worlds lanserades redan 2012 men står nu inför en bredare lansering. BOAW är ett socialt nätverk grundat av makarna Erik och Louise Wachtmeister som tidigare grundade ett av de första globala sociala nätverken, ASMALLWORLD. BOAW vill förena nytta med nöje och är en plats där människor kan brygga sitt yrkesliv och privatliv. Facebook har lagt beslag på det privata segmentet medan Linkedin dominerar det affärsmässiga. Men ingen har ännu lagt beslag på mittenvägen menar Erik Wachtmeister. Syftet är att skapa en plattform där du på ett naturligt sätt knyter nya kontakter med människor som delar dina intressen, såväl privata som affärsmässiga. Idag har nätverket ungefär 34 000 medlemmar från 200 länder.

Athabasca Resources Limited

Energibolaget Athabasca Resources Limited noteras på AIM-marknaden i London i september i år. Bolaget har nyligen förvärvat stora områden i Alberta, Kanada, för att utvinna olja ur sand. Detta har nu blivit en lukrativ marknad då ny teknik gör utvinningen billigare och miljövänligare. Athabasca Resources Limited förhandlar en exklusiv licens/joint venture med norska Oil Recovery Services Limited, som utvecklat en unik teknik att utvinna med hjälp av organiska enzymer som är miljömässigt neutrala och inte lämnar ett koldioxidavtryck.

Fantrac Global Limited

Fantrac är en medieplattform som erbjuder kändisar, musiker, idrottsstjärnor och lag att kapitalisera på sina sociala medier. Det är en komplett prenumerationstjänst som ger följare tillgång till exklusivt innehåll, en gemenskap av likasinnade människor och möjligheten att live följa sin idols dagliga verksamhet. 60 klienter är signerade och vissa är redan live. Förhandlingar pågår med potentiella klienter runt om i världen.

Utöver sin investeringsverksamhet, anordnar Viral Angels regelbundet seminarier, föreläsningar och aktiviteter i olika former för sina medlemmar. Varje månad hålls en rad evenemang runt om i europeiska städer.

"Viral Angels har redan visat sig vara en framgång, inte bara i Sverige utan i hela Europa och andra länder. Vi förutspår att vi når 30 000 medlemmar innan året är slut", säger Anthony Norman.

Medlemskapet på Viral Angels är fritt - bli medlem nu på www.viralangels.com om du inte redan är medlem och ta reda på vad det handlar om.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jimmy Lindgren – kommunikationsansvarig Viral Angels Credit Union

Jimmy@viralangels.com

070-229 23 27

Jimmy@viralangels.com

070-229 23 27

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från NTEXAnnons

Flexibilitet och lyhörd personal är nyckeln till transportföretagets framgångssaga

NTEX är med sina drygt  2,5 miljarder i omsättning och 600 anställda en av de största privata transport- och logistikaktörerna i Sverige med hela världen som sitt arbetsområde. Överst: Grundare och vd Thomas Ström och försäljningschef Tobias Rindevall.
NTEX är med sina drygt 2,5 miljarder i omsättning och 600 anställda en av de största privata transport- och logistikaktörerna i Sverige med hela världen som sitt arbetsområde. Överst: Grundare och vd Thomas Ström och försäljningschef Tobias Rindevall.

För 18 år sedan startade Thomas Ström transport- och logistikföretaget NTEX.

Efter att mer eller mindre fötts in i denna bransch hade han identifierat ett behov som saknades på marknaden: en aktör som anpassar transporterna efter kunden och inte tvärtom. 

– Vår filosofi har alltid varit att vi ska göra det där lilla extra för våra kunder, att NTEX gör det lite bättre, berättar grundaren och vd:n Thomas Ström.

I dag är NTEX med sina drygt 2,5 miljarder i omsättning och 600 anställda en av de största privata transport- och logistikaktörerna i Sverige med hela världen som sitt arbetsområde. Företaget har i dag kontor i tio länder i Europa och har tack vare det helhetstäckning för alla typer av uppdrag över hela kontinentens nationer. Majoriteten av godset fraktas med bolagets egna över 1 000 trailers. En stor del transporteras också med tåg, flyg och fraktfartyg till och från världens alla hörn. Det kunderna uppskattar är bolagets förmåga att ha en helhetssyn över vad som behöver göras och snabbt lämna förslag på hur det ska genomföras.  

En stor del av det gods som NTEX fraktar är bidragande till att svensk handel fungerar, att det fylls på med varor i butikernas hyllor och i e-handelsföretagens lager. Faktum är att alla delar av samhället kräver fungerande transporter. Men det skapar utmaningar att möta de allt större kraven. Ett aktuellt exempel är pandemins positiva påverkan på e-handeln, som i sin tur ställer högre krav på transporterna.

NTEX erbjuder helhetslösningar

Tack var sin ursprungliga filosofi har NTEX som transportföretag på senare tid tagit sina tjänster ytterligare ett steg. Numera erbjuder man inte enbart transport, utan även helhetslösningar där man tar ansvar för hela kedjan, allt från lagerhållning till distribution.

– I dag fraktas fler produkter än någonsin över hela världen och därför är det viktigt att man som företag kan anpassa sig. Det går inte att utgå ifrån att allt gods som ska transporteras passar in i en redan existerande mall, förklarar försäljningsdirektör Tobias Rindevall.

Den stora förklaringen till att NTEX haft en så stark och imponerande tillväxt är personalen och att man lyckats knyta till sig väldigt bra medarbetare på alla tänkbara positioner över hela Europa. Det medför att bolaget har en genomgående hög servicenivå och kvalitet.

– Vi försöker hela tiden vara tillgängliga och med flera av våra kunder har vi därför en daglig kontakt. På så sätt har vi koll på deras behov och kan snabbt agera, även vid akuta situationer där kunden behöver hjälp med exempelvis en komplicerad transport, säger Tobias Rindevall.

NTEX vill minska sin miljöpåverkan. Det gör man bland annat genom att använda mer klimatsmarta drivmedel. Bolagets lastbilar körs sedan ett antal år med HVO-diesel och man tittar även på alternativ som vätgas och elektrifiering. Det är också anledningen till att företaget under 2021 investerat i en av landets första ellastbilar. Lastbilen från Volvo Lastvagnar beräknas minska avgasutsläppen med närmare 20 ton per år.

Om NTEX

Ett av Sveriges största privata transport- och logistikföretag och erbjuder flexibla transporter på väg, järnväg, flyg och till sjöss.

Kundnytta: Skräddarsydda lösningar, mervärden och rådgivning samt total kontroll från bokning till leverans.
Unikitet: Engagerad och personlig service.
Omsättning: 2,5 miljarder.
Antal anställda: 600.
Huvudkontor: Göteborg.
Grundat: 2003.

www.ntex.se 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med NTEX och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?