Annons

ReadSoft tecknar avtal värt 9,8 MSEK med ett av Tysklands största sjukförsäkringsbolag

ReadSofts dotterbolag i Tyskland har tecknat ett betydande avtal med ett ledande sjukförsäkringsbolag. Den existerande kunden sedan många år kommer att utöka sin användning av ReadSofts lösning för automatisering av affärsprocesser till att omfatta alla sina inkommande dokument, oavsett format, såsom e-post, pappersdokument och fax. Avtalet är värt 9,8 MSEK och består av licenser, support och underhåll samt tjänster och undertecknades under det andra kvartalet 2014. 
 

ReadSofts dotterbolag i Tyskland har tecknat ett betydande avtal med ett ledande sjukförsäkringsbolag. Den existerande kunden sedan många år kommer att utöka sin användning av ReadSofts lösning för automatisering av affärsprocesser till att omfatta alla sina inkommande dokument, oavsett format, såsom e-post, pappersdokument och fax. Avtalet är värt 9,8 MSEK och består av licenser, support och underhåll samt tjänster och undertecknades under det andra kvartalet 2014. 
 

Företaget har varit kund till ReadSoft under flera år och är ett av de största sjukförsäkringsbolagen i Tyskland med miljontals av försäkrade medlemmar. Försäkringsbolaget som hanterar stora volymer av inkommande dokument ville öka sin effektivitet och letade därför efter en högpresterande mailroomlösning som automatiskt kan ta emot, klassificera och extrahera alla inkommande dokument för att på så vis skapa en effektivare processhantering i hela koncernen. Kunden letade även efter en lösning för att hantera den ökande volymen av inkommande dokument, oavsett format, såsom papper, fax och e-post. 

Efter en omfattande utvärderingsprocesse valde kunden ReadSoft för dess expertis inom automatisk datafångst och inom processautomation, samt för de stora fördelarna med XBOUNDs processmodulering och databasarkitektur. Den valda lösningen visade sig, i kombination med ReadSofts datafångstteknologi, vara det bästa valet för bolaget. I sin beslutsprocess fann kunden det också mycket positivt att XBOUND möjliggör användning av olika teknologier för att bearbeta dokument, tillsammans med förmågan att snabbt skapa nya processer utan ytterligare programmering. Kunden kommer att ersätta sin befintliga, och konkurrerande, datafångst- och klassificeringslösning med ReadSofts Capture Components.

-När en befintlig kund uppgraderar våra sedan tidigare installerade lösningar och ersätter konkurrenters produkter med våra produkter är det ett utmärkt bevis på våra högpresterande och världsledande lösningar, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef för Readsoft. Den här affären visar hur vår flexibla lösning för försäkringsbolag kan förbättra deras verksamhet och generera betydande effektivitetsvinster och kostnadsbesparingar. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med denna kund under många år framöver, avslutar Per Åkerberg. 


Som framgår av denna pressrelease, är ReadSofts motpart inte nämnd vid namn. Detta beror på att ReadSofts motpart har begärt att vara anonym. Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2014-07-01 kl 09:00. 


 

För mer information vänligen kontakta:

ReadSoft AB                                                                                                        
Johan Holmqvist, Vice President Corporate Communications 
Tel: 042 - 490 21 98, alt. 0708 - 37 66 77
E-mail: johan.holmqvist@readsoft.com 

Om ReadSoft. ReadSoft förenklar verksamheten för företag och organisationer av alla storlekar genom automatiserad hantering av fakturor, kundordrar, avtal och övriga inkommande dokument. Lösningarna för automatiserad dokumenthantering, installerad hos kund eller i molnet, öppnar möjligheter för såväl riktigt stora som mindre och medelstora företag att konkurrera och växa genom förbättrade relationer med kunder och leverantörer, ökad effektivitet och kontroll över administrativa processer. ReadSofts lösning för elektronisk fakturahantering och e-faktura är världens mest använda. Den är helt integrerad med ERP-system från SAP och Oracle, och även flertalet ledande attest- och affärssystem. Sedan starten 1991 har företaget vuxit till en världsomspännande grupp, som erbjuder branschexpertis och support i 17 länder genom egna dotterbolag, och i fler än 70 andra genom sitt nätverk av lokala och globala parters. ReadSofts huvudkontor ligger i Helsingborg, och aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap-listan. För mer information, besök www.readsoft.se.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressrelease i PDF

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från AccountorAnnons

Därför kan företag tjäna på att outsourca sin ekonomi- och löneavdelning

Funktioner för ekonomi och löner är något alla företag behöver ha på plats men det lönar sig inte alltid att axla en egen avdelning. I många fall kan företag istället tjäna på att outsourca avdelningen och frigöra tid som istället kan läggas på affären. Samtidigt säkrar man tillgången till den senaste kompetensen och tekniken. 

I en tid när många företag kämpar för att behålla sina kunder, och hitta nya, har det blivit viktigare än någonsin att lägga tid på sin affär och kapa tidsödande processer. Interna funktioner driver kostnader för både system och personal och att lägga ut sin ekonomi- och lönavdelning kan vara ett strategiskt bra val för företag som vill kunna lägga mer tid på sin kärnverksamhet.

Accountor är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR och hjälper företag att dra nytta av den senaste tekniken inom området så att de kan ligga steget före sina konkurrenter. Detta gör bolaget genom att effektivisera och automatisera kundernas flöden och arbetssätt.

– Vi är en modern, digital byrå som investerar mycket tid i att underlätta för våra kunder genom teknik som robotar och AI-lösningar som skapar en hög och tillförlitlig kvalitet. Det gör att kunderna istället kan bygga sina relationer och bättre förstå sin affär, säger Magnus Högvall, vd på Accountor.  

Helhetserbjudande 

Som en one-stop-shop inom ekonomi och lön kan Accountor bland annat sköta företags löneadministration, redovisning och elektronisk fakturahantering, men också erbjuda kvalificerad löpande rådgivning och rekrytering av personal. Att nyttja detta är en bra strategi om man vill minimera kostnader och risker, menar Magnus Högvall. 

– Genom att outsourca funktioner får ledningen och företaget mer tid att fokusera på sin verksamhet, tillgång till mer modern teknik utan att behöva göra stora investeringar eller genomföra tunga migrationsprojekt. Man får tillgång till kompetens, så inga dyra och kostnadskrävande rekryteringar behövs med allt vad överlämning och inkörning innebär. Jag skulle vilja säga att outsourcing är ett bra sätt att undvika framtida stora kostnader och risker samtidigt som det ger större möjlighet för ledningen att fokusera på att utveckla företaget och affären.

Personliga relationer i fokus

Utöver att hjälpa företag att kunna fokusera på sina kunder lägger Accountor stort värde i att bygga och bevara sina egna relationer med kunderna. Trots att de använder automatisering och AI så är konsulterna en tung del av deras erbjudande, förklarar Magnus Högvall.

– Det är i slutändan människor som upptäcker många saker och kan vara proaktiva och inga robotar kan ersätta dem. Modern teknik höjer kvaliteten och skapar en trygghet som ger en grund där relationen mellan kund och konsult kan byggas. Robotisering gör också att kostnaderna blir mycket mer förutsägbara i leveransen vilket också bidrar till ett ökat förtroende. 

– När Covid-19 började sprida sig i Sverige och vi började få daglig information om bidrag och krispaket märkte vi hur ovärderliga våra medarbetare var i stöttandet av våra kunder. De kunde förklara hur åtgärderna fungerar och användas för deras företag vilket verkligen uppskattades, avslutar han.

Läs mer  

Mer från Accountor

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Accountor och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?