1515

Pixelant blir återförsäljare av QBank i Malmö

QBNK Holding AB (publ) har fått en ny återförsäljare i den Malmöbaserade webbyrån Pixelant och skapar därmed en bättre möjlighet att komma in på marknaden i Sydsverige.

QBNK Holding AB (publ) har fått en ny återförsäljare i den Malmöbaserade webbyrån Pixelant och skapar därmed en bättre möjlighet att komma in på marknaden i Sydsverige.

Pixelant är specialiserade och ledande i Sverige på webblösningar med TYPO3 som plattform. Genom QBank’s plugin kommer Pixelants kunder att kunna arbeta mer effektivt med sin hantering av bilder och filmer på sina webbplatser. Totalt har Pixelant över 400 kunder som MEDA, UNHCR, Western Union, Addtech, Sobi och Roxtec. Dessa kommer nu att bli erbjudna QBank som mediabank.

TYPO3 är ett av världens största publiceringssystem på webben (CMS) enligt Web Technology Surveys. Samarbetet med Pixelant ger QBank en fantastisk möjlighet att komma ut på en ny marknad. TYPO3 har dessutom stora installationer på den danska och tyska marknaden vilket gör detta samarbete strategiskt ur fler perspektiv.

”QBank passar in perfekt i vårt erbjudande till våra kunder. Vi är mycket nöjda med de stora möjligheterna vi får och använder själva QBank i vår egen produktion.”  Säger Robert Lindh, VD Pixelant AB.

Om Pixelant

Pixelant är en webbyrå i Malmö som är specialiserade inom webbpublicering och digital informationshantering. Pixelants fokus ligger på teknisk utveckling och har stor erfarenhet av komplexa projekt med integration över olika plattformar och system. Mer information om bolaget finns på www.pixelant.se.

Kort om QBNK Holding AB (publ)

QBanks affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget växer med 30-40% per år. Ytterligare information avseende bolaget finns på  www.qbank.se

Kortnamnet för aktien är: QBNK 
ISIN-kod för bolagets aktie är: SE0005934023

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från GetacceptAnnons

E-signering hör till dåtiden - det här är framtiden för B2B försäljning

E-signering kan verka nytt, men faktum är att det funnits och använts flitigt i över tio år av företag över hela världen. E-signering är ett enkelt och smidigt sätt att signera offerter och avtal på distans - men det hjälper dig inte att driva kunddialogen och affären framåt på det sättet som krävs i dagens säljklimat, säger Samir Smajic, vd och grundare på GetAccept.

E-signering är ofta inkörsporten för att påbörja en mer digital säljprocess, och många tror att det är tillräckligt för att digitalisera sin försäljning. Vad data från den digitala säljplattformen GetAccept visar är att 50 procent av avtalen som skickas med e-signering faktiskt inte signeras. 

– Det här säger mig att 50 procent av affärerna fortfarande behöver drivas på ett mer effektivt sätt digitalt, och där räcker inte endast den digitala signaturen, förklarar Samir Smajic. 

Att nå avslut i en affär handlar om samma sak som det alltid har gjort - tillit, personliga relationer och en smidig köp- och säljprocess. Det senaste året har presenterat utmaningar i hur man bibehåller den personliga upplevelsen och engagemanget, när den största delen av affären sker i en digital miljö. 

– Det finns sätt att engagera och sticka ut även i en digital säljprocess. Tänk dig att du öppnar upp ett avtal, och det första som dyker upp är en video där din säljare pedagogiskt förklarar avtalet för dig innan du dyker in i det. Därefter får du upp en chatt, där din säljare uppmanar dig att ställa frågor direkt i chatten om du behöver. Självklart kommer jag uppleva den processen annorlunda, och mer personligt anpassad till mig, jämfört med att öppna en PDF i ett mail, säger Samir. 

Förutom video och chatt så handlar det också om att underlätta för kunden att köpa. Med GetAccepts dokumentspårning kan du se vem, eller vilka, som har gått igenom ditt avtal. Du kan även se vad varje person har tittat lite extra på, så att du enkelt kan bemöta deras eventuella frågeställningar i nästa dialog. Du har också möjlighet att skicka dina dokument via SMS, samt automatiskt påminna mottagaren om avtalet inte signeras.

Kombinerar man de här olika engagerande funktionerna i sin digitala säljprocess så visar statistik från GetAccept att du ökar din hit-rate med upp till 75 procent, jämfört med att bara skicka ett avtal via mail för ren e-signering. Det är tydligt att en personlig interaktion som skapar engagemang har stor effekt på antalet avslut, även digitalt.

Hela 85 procent av all försäljning kommer ske digitalt inom bara några år, så det handlar om att redan nu skapa förutsättningar för att kunna hantera den ökade efterfrågan på smidiga digitala sälj- och köpprocesser, och därmed fortsätta vara konkurrenskraftig. 

– Hoppar man inte på tåget nu, kommer det bli tufft. Många företag ligger redan i framkant och tar man inte detta på allvar nu, så riskerar man sin affär, avslutar Samir Smajic. 

GetAccept är ett säljverktyg som är gratis att använda - skapa ditt konto idag och testa själv! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?