1515

Äntligen finns en enkel lösning för tjänstebilsförare

De flesta tjänstebilsförare brukar vara överens om att det värsta med förmånen, är pappersarbetet med körjournaler och att skilja på privatmil och tjänstemil.

De flesta tjänstebilsförare brukar vara överens om att det värsta med förmånen, är pappersarbetet med körjournaler och att skilja på privatmil och tjänstemil.

Nu har Clas Ohlson en elektronisk körjournal som genom att kombinera GPS, telefonapp, Bluetooth och internet skapar en oslagbart användarvänlig och enkel lösning på problemet. Givetvis uppfyller MTRLOG-systemet skatteverkets krav. Det enda du behöver göra är att koppla in den lilla dosan med sladden till bilens cigarrettändaruttag. Sedan laddar du ner appen till din Apple eller Android smartphone och du är igång.

De fem fördelarna

• Digital körjournal med app för smartphone och webbtjänst för administration.
• Helt automatisk, du slipper själv anteckna resorna.
• Liten (7x11 cm), batteridriven och kräver ingen krånglig installation.
• Ladda upp resorna till webbtjänsten trådlöst via din smartphone.
• Fungerar världen över.

Pris: 1244 SEK

Så här fungerar det:

MTRLOG-dosan registrerar dina körningar genom den inbyggda GPS:n. Relevant information om vart du körde, hastighet med mera förs över till mobilen via Bluetooth.
Från appen i mobilen går informationen vidare till MTRLOG:s webbtjänst där din körjournal ställs samman automatiskt. Det enda du behöver göra är att markera tjänstemil och privatkörning.
Hela systemet är utformat för att vara enkelt att använda, bland annat genom att eliminera all montering och andra vanliga felkällor, som att glömma att slå på mätaren. Den lilla MTRLOG-dosan slås på automatiskt när du startar bilen.

För att systemet ska fungera krävs ett abonnemang på MTRLOG:s webbtjänst. Det löper månadsvis utan bindningstid. För aktuellt pris gå in på: http://mtrlog.com/sv/korjournal/priser

Scott Adams

Co-Founder & CEO

www.mtrlog.com

scott@mtrlog.com

Tel: +46 (0) 705 262 310

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från PayerAnnons

Så minskade ekonomiavdelningen sin tid för betalningsprocesser med 80% tack vare Payer

2019 valde United Spaces att skriva avtal med Payer, en startup inom B2B-betalningar, för att lösa betalningar för sina medlemmar på coworking-kontor i Sverige. Nu expanderar United Spaces med fem nya kontor i landet och i centrum finns en betalningslösning som kraftigt har reducerat kostnaderna för finansavdelningen.

Samarbetet mellan de två bolagen startade när United Spaces sonderade marknaden för en partner som både kunde designa men också processa betalningsflöden inom B2B. Kravet var att göra kundupplevelsen riktigt bra för sina medlemmar men också att lösa den manuella hanteringen av fakturering på ekonomiavdelningen.

Den tekniska lösningen var en integration av Payers API-plattform med United Spaces mobila medlemsapp men också med deras bokföringssystem Fortnox. Resultatet efter ett års samarbete överraskade Joakim Helbig, CFO på United Spaces.

– Det fanns en tid innan och efter Payer. Resultatet efter att vi implementerade Payers plattform har varit fantastiskt för ekonomiavdelningen. Vi spenderar nu 80% mindre tid på betalningshantering och inkassering. Utöver det betalas fakturor av våra medlemmar 30% fortare. Det är ett klart bevis att vi har lyckats lyfta betalningsupplevelsen till en riktigt hög nivå, säger han.

Blir långsiktig partner

Nu när United Spaces expanderar över landet, från fyra till totalt nio kontor har, de valt Payer som en långsiktig partner. Det tionde coworkingstället öppnar under hösten.

– Jag tror att det här systemet som vi har byggt tillsammans med Payer kan fungera som en mall för framtidens finansavdelning. Digitalisering och automatisering är menat att göra arbetslivet enklare och effektivt. Vi har uppnått just det och mycket mer med Payer. Det finns ingen anledning att hålla fast vid manuella processer för att fakturera, monitorera och bokföra när det kan skötas helt automatiskt. Nu när vi expanderar vill vi fortsätta resan med Payer, säger Joakim Helbig.

Peder Berge är VD och grundare av Payer.

– Vi är förstås otroligt glada att vi har fått utökat förtroende av United Spaces i deras fortsatta expansion. Vi har jobbat hårt för att få till detaljerna i betalningslösningen och det har burit frukt. Magi skapas genom hårt arbete och resultaten som vi har uppnått med United Spaces talar för sig själv. Vi ser fram emot att hjälpa flera svenska bolag att bli mer effektiva, få bättre kassaflöde och få högre marginaler, säger han. 

 

Mer från Payer

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Payer och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?