1515

Travelright nådde förlikning – RyanAir ersätter försenade passagerare

Efter att RyanAir först nekat ersättning till de passagerare som drabbats av flygförseningar i samband med tre olika flighter backar nu flygbolaget efter att flygrättsadvokaten Stephan Eriksson via konsumenträttsföretaget Travelright stämt RyanAir i tre olika tingsrätter.

Efter att RyanAir först nekat ersättning till de passagerare som drabbats av flygförseningar i samband med tre olika flighter backar nu flygbolaget efter att flygrättsadvokaten Stephan Eriksson via konsumenträttsföretaget Travelright stämt RyanAir i tre olika tingsrätter.

Totalt handlar det om 63 passagerare som blivit försenade på flighterna FR6635 den 22 maj 2013 mellan Skavsta och Edinburgh, FR9299 den 13 juli 2013 mellan Säve och Alghero samt FR1026 den 15 november 2013 mellan Västerås och Teneriffa. De passagerare som sökt hjälp hos Travelright kan nu kvittera ut sin ersättning enligt gällande EU-lagstiftning på mellan 250 och 400 Euro per person.

TRS Travelright AB är ett svenskt internetbaserat företag som hjälper passagerare att få ut ersättning vid försenade, inställda och överbokade flyg. Ersättningen regleras enligt EU-lag 261/2004 och baseras på förseningens omfattning och flygsträcka. Som mest kan man få 600€ i ersättning oavsett vad biljetten har kostat. Enligt EUs egen statistik är uppemot 1% av alla flyg så pass försenade att det berättigar till kompensation.
Flygrättsadvokaten Stephan Eriksson biträder TRS Travelright med att driva ersättningskraven till domstol om flygbolagen vägrar att betala. För sina tjänster behåller TRS Travelright AB 30% inklusive moms av passagerarens ersättning enligt principen no win - no fee. TRS Travelrights hemsida finns på www.trstravelright.eu där flygrättsadvokaten Stephan Erikssson även bloggar.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från Nimway från SonyAnnons

Intuitiv FM-lösning från Sony effektiviserar arbetsplatsen

I takt med att fler och fler återvänder till kontorsarbete i olika former blir det allt viktigare att ha flexibla och tillgängliga FM-assistentverktyg på plats. Sonys FM-lösning Nimway erbjuder information, bokning och översikt av mötes- och arbetsytor, vilket också förenklar social distansiering.

– Nimway ger ökad flexibilitet och effektivitet och sparar därmed både tid och pengar, berättar affärsområdeschef Lars-Gunnar Lundgren på Nimway från Sony.

Behovet av flexibla FM-lösningar har under det senaste årets pandemi varit större än någonsin och de flesta är överens om att efterfrågan bara kommer att öka då de så kallade hybridkontoren blir allt mer populära. Detta ställer dock höga krav på de verktyg som används.

– Nimway är en komplett lösning för den moderna arbetsplatsen. Den fungerar som din personliga assistent under hela arbetsdagen och eliminerar många annars tidskrävande arbetsuppgifter, såsom att hitta vägen till mötesrum, hitta kollegor eller hitta ett ledigt skrivbord, säger Lars-Gunnar.

Nimway vidareutvecklas kontinuerligt och utgör idag en avancerad helhetslösning. Nimway tillhandahåller också nödvändig hårdvara, såsom sensorer i mötesrum och under skrivbord eller skärmar utanför. 

– Nimway utgår från mobilappar för Android och iOS, rumspaneler och digitala planritningar. Det kan anslutas till alla standardkalendersystem, till exempel Office 365, Exchange och Google Suite. 

Kräver ingen träning

Denna flexibilitet i kombination med verktygets omfattande funktionsutbud har resulterat i att Nimway utvecklats till en världsledande tjänst i ett kraftigt växande segment. Genom sitt intuitiva och smidiga gränssnitt och smarta digitala funktioner förenklar Nimway de flesta logistiska utmaningar på kontoret. 

Anpassar kontoret till dina anställda, inte tvärtom

Nimway handlar om att hjälpa företag att anpassa arbetsplatsen till sina anställda, inte tvärtom. Att spendera mindre tid på meta-arbete (jobb man gör innan man kan börja jobba) innebär att anställda har mer tid och energi att spendera på det produktiva, kreativa arbetet som verkligen ger mervärde till verksamheten. De upplever mindre frustration, spontana möten ökar, liksom möjligheterna till mer korspollinering mellan avdelningar. På många sätt bidrar Nimway till en bättre atmosfär på jobbet. Och det bidrar till bättre business.

– När du väljer Nimway hanterar vi allt från installation till justeringar, driftsättning, övervakning och support. Systemet kräver minimal förvaltning och användarna behöver därför ingen som helst träning; man bara laddar ner appen och kör igång, avslutar Lars-Gunnar.

Läs mer om Nimway här 

 

Mer från Nimway från Sony

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Nimway från Sony och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?