1515

ReadSoft tecknar avtal värt 6,3 MSEK med ledande livsmedelstillverkare angående automatisk fakturahantering

En ledande tillverkare och distributör av livsmedelsprodukter har valt ReadSofts Oracle® validerade automatiska fakturahanteringslösning för att få en bättre processeffektivitet. Affären är värd 6,3 MSEK och tecknades under det fjärde kvartalet 2013. 
 

En ledande tillverkare och distributör av livsmedelsprodukter har valt ReadSofts Oracle® validerade automatiska fakturahanteringslösning för att få en bättre processeffektivitet. Affären är värd 6,3 MSEK och tecknades under det fjärde kvartalet 2013. 
 

Kundens tidigare fakturahanteringsprocess kunde inte längre hantera företagets växande behov och fakturamängder. Därför ville kunden finna en bättre fakturahanteringslösning som lätt kunde integreras med deras Oracle E-Business Suite-affärssystem. Kundens mål är att utöka sin fakturahanteringprocess för att kunna stödja fler av sina tillverkningsenheter runt om i världen. Det var också väldigt viktigt för kunden att implementera en metod för att mobilt kunna godkänna fakturor. På så vis kommer företaget att underlätta processen för sina avlägsna verksamhetsplatser samt bättre stödja sina leverantörer genom att upprätta en portal för dem att själv kunna kontrollera sina fakturors betalningsstatus.

Efter att ha undersökt tillgängliga alternativ på marknaden valde företaget ReadSoft tack vare ReadSofts förmåga att enkelt stödja organisationens globala närvaro samt ReadSofts bevisade prestanda och helt integrerade lösning i Oracles E - Business Suite. Genom att välja ReadSofts automatiska fakturahanterings-, mobile approval- (godkännande) och supplier web portal-lösningar (leverantörsportallösningar) kommer organisationen att kunna godkänna sina fakturor snabbare, få kortare hanteringstider och bättre leverantörsrelationer.

-Det är avgörande för en organisations framgång att kunna hålla jämna steg med alla krav från en växande fakturahanteringsverksamhet, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef för ReadSoft. Denna kund insåg behovet av att förbättra sin fakturahanteringsprocess för att kunna upprätthålla sitt goda rykte i branschen och uppnå stora effektivitetsvinster i sin fakturahantering, avslutar Åkerberg. 


Som framgår av denna pressrelease, är ReadSofts motpart inte nämnd vid namn. Detta beror på att ReadSofts motpart har begärt att vara anonym. Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2014-01-07 kl 10:00. 


 

För mer information vänligen kontakta:

ReadSoft AB                                                                                                        
Johan Holmqvist, Vice President Corporate Communications 
Tel: 042 - 490 21 98, alt. 0708 - 37 66 77
E-mail: johan.holmqvist@readsoft.com 



Om ReadSoft
ReadSoft är en världsledande leverantör av applikationer för att automatisera affärsprocesser i molnet eller på plats. ReadSofts lösningar gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som fakturahantering, automatiserad posthantering, formulärhantering, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare, billigare processer och förbättrad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande leverantör av automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft vuxit till en världsledande koncern med verksamhet i 17 länder på sex kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök http://se.readsoft.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressrelease i PDF

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från AccountorAnnons

Automatisering frigör tid, höjer kvaliteten och skapar kundvärde

Magnus Högvall och Cecilia Drugge på Accountor
Magnus Högvall och Cecilia Drugge på Accountor

Redovisningsbranschen består av tusentals små företag och några större aktörer, varav Accountor är en. Deras fokus de senaste åren har varit att investera i att digitalisera verksamheten för att leda branschen i rätt riktning samt skapa en jämn och hög kvalitet för sina kunder.
– Jobbar man med redovisning och lön kan det bara bli rätt eller fel. Och det måste vara konstant rätt, säger Magnus Högvall, vd Accountor.

Inne på Accountors kontor får man leta länge och väl för att hitta några pärmar. Digitaliseringsresan har pågått i ett par år och övergått till att successivt bli en naturlig del av verksamheten.

– Våra systemleverantörer och våra kunder blir mer och mer digitala och som tjänsteleverantör är det viktigt att vi responderar på den förändringsprocessen. Vi måste jobba digitalt och hjälpa till att driva utvecklingen, säger Magnus.

– För oss innebär digitaliseringen också en kulturförändring i företaget, vi jobbar tillsammans på ett helt annat sätt än tidigare; robotiseringen och digitaliseringen har resulterat i helt nya arbetsformer. Historiskt har man som konsult ofta suttit ensam och haft hela ansvaret på sina axlar, men med det nya arbetssättet blir man en del av ett team som tillsammans stöttar varandra och delar både framgångar och utmaningar, säger Cecilia Drugge, Head of process improvement.

Accountor har en global koncern i ryggen, och en stor bredd bland sina nästan 300 konsulter. En del av arbetet går ut på att stötta kunden i att använda dagens digitala teknik för sin redovisning, lönehantering och HR.

– Vi vill att det ska vara enkelt att driva företag i Sverige. Bokföring och löner blir hack i skivan för många bolag idag, då kan det vara en stor hjälp att ha en kunnig och pålitlig byrå bakom sig, säger Magnus.

Digitaliseringen – en win-win

Att digitalisera och automatisera vissa processer minskar risken för att det blir fel och skapar därmed en förutsägbarhet, vilket i sin tur blir en stor trygghet för kunden. När enkla – men tidskrävande – arbetsuppgifter automatiseras kan konsulterna dessutom fokusera på att stötta kunden och skapa det värde som kunden efterfrågar.

– Det är en modell som är mycket mer uthållig, trygg och framför allt innebär den en stabil leverans och mindre personberoende, säger Magnus.

– Vi kommer nog aldrig nå vägs ände med den digitala utvecklingen och automatiseringen men vi har kommit en bra bit på väg. Genom att skapa tydliga processer och strukturerade arbetssätt kan vi omfördela tiden och låta de monotona uppgifterna robotiseras. På så vis frigör vi mer tid att göra de roliga arbetsuppgifterna – de som skapar kundvärde. Det är en win-win-situation, avslutar Cecilia.

 

Mer från Accountor

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Accountor och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?