1515

Basefarm levererar driftstjänster till Klarna

Basefarmspecialister på drift av affärskritiska tjänster, har ingått ett driftavtal med Klarnamarknadsledande inom betalningslösningar för e-handel.

Basefarmspecialister på drift av affärskritiska tjänster, har ingått ett driftavtal med Klarnamarknadsledande inom betalningslösningar för e-handel.

Pressmeddelande 2013-06-10: Klarna, som erbjuder säkra och smidiga betalningslösningar till över 15 000 e-butiker och över tio miljoner kunder i Europa, har valt Basefarm som driftleverantör för vissa av företagets tjänster. Som ett av Europas mest innovativa och snabbast växande teknik- och finansbolag har Klarna på kort tid vuxit till närmare 800 medarbetare i åtta länder. Sedan start har Klarna genomfört över 60 miljoner transaktioner.

− Klarna har sedan starten drivit sin affärsverksamhet med fokus på enkel och trygg e-handel och därför var trygghet och stabilitet viktigt när vi valde Basefarm för att drifta vissa av våra betaltjänster. Dessutom är deras flexibilitet, smidiga processer och lokala närvaro något som förenklar samarbetet, säger Philip Mikal, VP, Global Financial Services, Klarna.

− Det sker en snabb tjänsteutveckling inom bank, finans och e-handel, vilket är en stor utmaning för dessa branscher.  Genom vårt anpassade arbetssätt för att möta höga krav på förändringshantering stödjer vi våra kunders affärsutveckling.  Säkerhet och stabilitet är grunden för en god leverans och i förening med snabbhet och flexibilitet uppfyller vi kundernas önskemål, vilket avtalet med Klarna är ett bra kvitto på. Klarna är ett ungt, snabbfotat och spännande företag som på kort tid har etablerat sig som en internationell spelare inom betallösningar, vilket gör det extra roligt att få vara med på Klarnas fortsatta expansionsresa, säger Sara Murby Forste, VD Basefarm.

Basefarm har ett av marknadens säkraste skydd för DDoS. Företaget uppnådde nyligen, som endast ett av fem svenska driftföretag, en av världens strängaste säkerhetscertifieringar; ISO 27001. Globalt har endast 8 000 företag rätt att verka under dessa mycket stränga säkerhetskrav.

För mer information kontakta:

Sara Murby Forste, VD Basefarm, tel. 0735 260 002, sara.murbyforste@basefarm.se

Susan Rose, presskontakt Susan Rose Communication AB, tel. 073 300 3010, susan@susanrose.se

Om Basefarm:

Basefarm är Nordens ledande aktör inom drift av Internetteknologi. Kunderna är företag och organisationer med affärskritiska IT-tjänster och höga krav på tillgänglighet, utvecklingstakt och kvalitet. Basefarm tar ett helhetsansvar för kundernas tjänster och ser till att samverkan mellan olika system, infrastruktur och trafikflödet alltid fungerar. Basefarm startade sin verksamhet 2000 och har idag 300 medarbetare i Stockholm, Oslo och Amsterdam.

Om Klarna

Klarna erbjuder säkra och smidiga betalningslösningar till över 15 000 e-butiker och över 10 miljoner kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Österrike och Nederländerna. Klarna grundades 2005 med idén att skapa en problemfri betalningslösning som skulle tillåta köpare och säljare att interagera enkelt och tryggt vid handel på nätet. Klarna gör detta genom att låta kunden få varorna först och betala efteråt, medan vi bär kredit- och bedrägeririsken för
handlarna. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag och har på bara sju år vuxit till 800 anställda i 8 länder. Klarnas omsättning 2012 var knappt 1,2 miljarder SEK.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på CisionWire
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?