Annons

Rewir stärker sitt digitala implementeringserbjudande

Idag offentliggör Intellecta AB (Publ) att man genom sitt dotterbolag Rewir AB förvärvar Idellum, ett företag specialiserat på digital implementering av varumärkesstrategier

Idag offentliggör Intellecta AB (Publ) att man genom sitt dotterbolag Rewir AB förvärvar Idellum, ett företag specialiserat på digital implementering av varumärkesstrategier

Anne Årneby, vd på Rewir ser hur snabba förändringar i omvärlden ställer nya krav på snabb och effektiv implementering av varumärkesstrategierna:
- ”Jag ser ett markant skifte från ord till handling. När miljoner budskap snurrar i allt snabbare fart i allt fler kanaler, tappar orden sin betydelse. Handling som faktiska bevis för att tro på det som sägs blir istället viktigare. Ingen strategi är starkare än dess genomförande - och inget varumärke kan längre byggas på några allmänt hållna värdeord. Starka varumärken byggs av handling och att leverera på sitt varumärkeslöfte varje dag. Genom Idellums Communivator™ kan vi nu erbjuda digitala verktyg som gör det möjligt att stämma av och justera implementeringsprocessen i realtid samtidigt som vi motiverar och inspirerar medarbetarna. Vi kallar det att ”befolka varumärket”.

Michael Hallgren, vd på Idellum har samarbetat med Rewir i ett flertal projekt.
- ” Tillsammans med Rewir kan vi erbjuda marknaden ett unikt stöd till det alltmer ökande behovet av att mobilisera och engagera medarbetare i ständiga förändringar. Genom att kombinera Rewirs kompetenser inom varumärkesstrategi, projektledning och kreativitet med Idellums förmåga att skapa engagerande program och att kunna stödja dem med vårt online-verktyg Communivator™ ser vi en stor möjlighet att snabbare och tydligare nå ut till många fler kunder och levandegöra deras varumärken. Dessutom har vi under lång tid arbetat med tävlingar och gamefication vilket är en tydlig trend för att på ett mer lustfyllt sätt skapa förändringar bland medarbetare. Där står vi mycket väl rustade tillsammans genom många års erfarenhet och kanske marknadens mest kompetenta och flexibla online-verktyg.”

Idellum har under 10 år utvecklat Communivator™ samt koncept och metoder i nära samarbete med kunder på den svenska och nordiska marknaden och kan idag erbjuda ett online-verktyg med hög flexibilitet, kvalitet och säkerhet. Bland kunderna märks Scania, Trafikverket, Skandia, Vattenfall, Pfizer, Posten, Arbetsförmedlingen m.fl. Verktyget möjliggör och underlättar hantering av en rad olika aktiviteter som mobiliseringsprogram, kunskapstävlingar, incitaments- och måluppfyllnadsprogram, tester, utbildningar, enkäter, dagliga röstningar och frågor, samt metoder för att mobilisera många människor vid implementeringar och i förändringar.

Idellum med Communivator™ och tre medarbetare ingår i förvärvet. Bolaget omsatte ca 3.0 MSEK under det brutna räkenskapsåret 2011/2012. Förvärvet förväntas redan under 2013 bidra positivt till koncernens resultat.

För mer information, vänligen kontakta:

Anne Årneby, vd Rewir AB

070 860 65 86, anne.arneby@rewir.com

Michael Hallgren, vd Idellum AB
070-542 34 58, michael@idellum.com

Yann Blandy, vd och koncernchef Intellecta AB
070-716 17 31, yann.blandy@intellecta.se

Rewir är Sveriges ledande strategiska varumärkesbyrå med kontor i Stockholm och Shanghai och har ca 55 anställda.  Rewir har sedan starten 1996 arbetat med att utveckla organisationers varumärken och kommunikation.  Rewir ingår i Intellectakoncernen.

Intellectas affärsidé är att erbjuda de vassaste spjutspetskompetenserna och den mest relevanta helheten inom affärsdrivande och affärsstödjande kommunikation. Verksamheten bedrivs inom två affärsområden: Intellecta Consulting (byrå- och konsulttjänster) samt Intellecta Infolog (informationslogistik). Vi är cirka 390 medarbetare på sju orter i Sverige, Danmark och Kina

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från Moderna FörsäkringarAnnons

Med tillgänglighet och kompetens i första rummet

Moderna Försäkringar har under många år utmärkt sig genom exceptionell service och tillgänglighet i kombination med kompetens inom skadehantering. Nu har kvittot kommit på att det hårda arbetet har gett resultat: bolaget tog hem topplaceringar i Svenska försäkringsförmedlares förenings senaste branschundersökning. 

Moderna Försäkringar knep första- respektive andraplatsen i de två undersökningskategorierna. För Kajsa Peedu, affärsområdeschef Företag och Industri, är det goda resultatet en välkommen bekräftelse på att bolagets strategi lönar sig. 

– Eftersom vi inte har några egna säljare utan enbart sysslar med förmedlade affärer är det kritiskt att ha en god relation med förmedlarna. Medan vi förvisso alltid har fått väldigt positiv feedback är det väldigt roligt att vi placerade oss så bra i branschundersökningen. Det ger oss ett kvitto på att vi gör rätt. 

Kräver gott samarbete

I undersökningen fick försäkringsförmedlarna också uppge vilka faktorer de ansåg vara avgörande för att ett försäkringsbolag ska vara framgångsrikt och ett förstahandsval. I slutänden utkristalliserades tre ord: skadehantering, tillgänglighet och kompetens, varav alla tre har varit ledord hos Moderna Försäkringar sedan många år. 

– Skadehantering är något som alla försäkringsbolag sysslar med, men det är när skadan faktiskt inträffar som bolagen skiljer sig åt – våra allra nöjdaste kunder är de som faktiskt har råkat ut för skador. Det är när skadan inträffar som vår viktigaste leverans sker.

För att leverera en bra lösning till slutkunderna behövs dock ett gott samarbete mellan de som hanterar skadorna och de som säljer och prissätter försäkringarna, det vill säga underwriters.

– Tillgänglighet och kompetens hänger ihop. Idag är förväntningarna på tillgänglighet oerhört stora och för att kunna möta kundernas och förmedlarnas krav arbetar vi ständigt på att öka vår redan höga kompetensnivå.

Handplockad expertis

Under de senaste tio åren har Företag & Industri växt från noll till 75 personer, var och en handplockad för sin expertis och sitt engagemang. Detta har lagt grunden för just det nära och personliga arbetssätt som kännetecknar Moderna Försäkringar. 

– Vi är måna om alla som sitter hos oss och det finns en daglig kontakt mellan förmedlarna, kunderna och oss. Förmedlarna känner oss vid namn och vet att var och en av våra medarbetare har både kompetens och mandat att fatta egna beslut och rätt att teckna försäkring. Du som förmedlare ska veta vem du ska prata med och vi ska vara enkla att komma i kontakt med. Direktkontakten mellan förmedlaren och våra underwriters är extremt viktig för oss. Vi är verksamma i en förtroendebransch där man gör affärer med de man litar på och därför har vi valt att vara det personliga alternativet, avslutar hon.

Läs mer om Moderna Försäkringar här

FAKTA OM MODERNA FÖRSÄKRINGAR

Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden och erbjuder topprankade försäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna i Sverige har idag drygt 470 anställda, med en organisation som är indelad i affärsområdena; Privat, Företag & Industri, Affinity, Operations, Garanti, Djur, Bilsport & Mc samt Atlantica. 

 

Mer från Moderna Försäkringar

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Moderna Försäkringar och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?