Annons

Premiär för Audi A3 e-tron i Geneve

  • Högeffektiv plug-in hybrid med 204 hk i totaleffekt och vridmoment på 350 Nm
  • Från 0 till 100 km/h på 7.6 sekunder
  • Endast 1.5 liters  bränsleförbrukning per 100 km

  • Högeffektiv plug-in hybrid med 204 hk i totaleffekt och vridmoment på 350 Nm
  • Från 0 till 100 km/h på 7.6 sekunder
  • Endast 1.5 liters  bränsleförbrukning per 100 km

Audi satsar nu intensivt på elektrifiering av modellprogrammet med hjälp av plug-in hybrid teknik. På bilmässan i Geneve visar märket med de fyra ringarna upp Audi A3 e-tron. Med en sammanlagd effekt på 204 hk och totalt vridmoment på 350 Nm garanteras definitivt sportiga prestanda.

Audi A3 e-tron är en sann Audi. Den accelererar från 0 till 100 km/h på 7.6 sekunder på väg mot toppfarten på 222 km/h. Enligt ECE standard för plug-in hybrider förbrukar femdörrarsmodellen i genomsnitt bara 1.5 liter per 100 km, vilket motsvarar ett CO2 utsläpp på låga 35 gram per km. Med ren eldrift når Audi A3 e-tron en topphastighet på 130 km/h och har en maximal räckvidd på 50 km.

Den modifierade 1.4 TFSI-motorn levererar 150 hk och är länkad till en elmotor med en effekt på 75 kW. En nykonstruerad sexväxlad e-S tronic växellåda överför kraften till framhjulen. De två kraftkällorna kompletterar varandra, elmotorn levererar maximalt vridmoment från start till ca 2 000 v/min och TFSI-motorns maximala dragkraft finns tillgänglig i ett spann från 1 750 till 4 000 v/min.

Audi A3 e-tron kan köras på enbart förbränningsmotorn, enbart eldrift eller i hybridläge. Till och med i elläget erbjuder den kraftfull acceleration utan att TFSI-motorn behöver användas. Föraren kan välja att ha båda kraftkällorna aktiva på samma gång s.k. “boosting”. När föraren lättar på gasen, deaktiveras båda temporärt, s.k. “gliding”, och effektiviteten ökar genom att undvika motorbromsning.

På bilmässan i Geneve kommer Audi A3 e-tron ge en realistisk glimt av framtidens mobilitet som Audi tänker sig den. Elektrifieringen av drivlinan, framförallt genom plug-in teknik, spelar en avgörande roll i varumärkets strategi inför framtiden.

Är du journalist och önskar ytterligare information, kontakta Irene Bernald, informationschef Audi Sverige, 08-553 865 51 eller 070-53 865 51.

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och sålde drygt 1 455 000 nya Audibilar till kunder 2012. Företaget omsatte under 2011 över 44 miljarder euro och har närmare 68 000 medarbetare runt om i världen. Audi producerar bilar i Tyskland (Ingolstadt och Neckarsulm), Ungern, Spanien, Kina, Belgien, Slovakien och Indien. Företaget är aktivt på mer än hundra marknader globalt. Mellan 2012 och 2016 planerar Audi att investera mer än 13 miljarder euro i nya produkter och ny teknik samt produktionsanläggningar. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB

Följande bilagor finns för nedladdning:
Premiär för Audi A3 e-tron i Geneve

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på CisionWire
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från AccountorAnnons

Därför kan företag tjäna på att outsourca sin ekonomi- och löneavdelning

Funktioner för ekonomi och löner är något alla företag behöver ha på plats men det lönar sig inte alltid att axla en egen avdelning. I många fall kan företag istället tjäna på att outsourca avdelningen och frigöra tid som istället kan läggas på affären. Samtidigt säkrar man tillgången till den senaste kompetensen och tekniken. 

I en tid när många företag kämpar för att behålla sina kunder, och hitta nya, har det blivit viktigare än någonsin att lägga tid på sin affär och kapa tidsödande processer. Interna funktioner driver kostnader för både system och personal och att lägga ut sin ekonomi- och lönavdelning kan vara ett strategiskt bra val för företag som vill kunna lägga mer tid på sin kärnverksamhet.

Accountor är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR och hjälper företag att dra nytta av den senaste tekniken inom området så att de kan ligga steget före sina konkurrenter. Detta gör bolaget genom att effektivisera och automatisera kundernas flöden och arbetssätt.

– Vi är en modern, digital byrå som investerar mycket tid i att underlätta för våra kunder genom teknik som robotar och AI-lösningar som skapar en hög och tillförlitlig kvalitet. Det gör att kunderna istället kan bygga sina relationer och bättre förstå sin affär, säger Magnus Högvall, vd på Accountor.  

Helhetserbjudande 

Som en one-stop-shop inom ekonomi och lön kan Accountor bland annat sköta företags löneadministration, redovisning och elektronisk fakturahantering, men också erbjuda kvalificerad löpande rådgivning och rekrytering av personal. Att nyttja detta är en bra strategi om man vill minimera kostnader och risker, menar Magnus Högvall. 

– Genom att outsourca funktioner får ledningen och företaget mer tid att fokusera på sin verksamhet, tillgång till mer modern teknik utan att behöva göra stora investeringar eller genomföra tunga migrationsprojekt. Man får tillgång till kompetens, så inga dyra och kostnadskrävande rekryteringar behövs med allt vad överlämning och inkörning innebär. Jag skulle vilja säga att outsourcing är ett bra sätt att undvika framtida stora kostnader och risker samtidigt som det ger större möjlighet för ledningen att fokusera på att utveckla företaget och affären.

Personliga relationer i fokus

Utöver att hjälpa företag att kunna fokusera på sina kunder lägger Accountor stort värde i att bygga och bevara sina egna relationer med kunderna. Trots att de använder automatisering och AI så är konsulterna en tung del av deras erbjudande, förklarar Magnus Högvall.

– Det är i slutändan människor som upptäcker många saker och kan vara proaktiva och inga robotar kan ersätta dem. Modern teknik höjer kvaliteten och skapar en trygghet som ger en grund där relationen mellan kund och konsult kan byggas. Robotisering gör också att kostnaderna blir mycket mer förutsägbara i leveransen vilket också bidrar till ett ökat förtroende. 

– När Covid-19 började sprida sig i Sverige och vi började få daglig information om bidrag och krispaket märkte vi hur ovärderliga våra medarbetare var i stöttandet av våra kunder. De kunde förklara hur åtgärderna fungerar och användas för deras företag vilket verkligen uppskattades, avslutar han.

Läs mer  

Mer från Accountor

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Accountor och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?