1515

Jim Rickey Sneakers erhåller prestigefylld utmärkelse

Jim Rickey Sneakers är en av vinnarna när världens bästa reklambilder utses av prestigefyllda Amerikanska magasinet Photo District News. Reklamkampanjen ”Honkey Kong” rankas i PDNs Photo Annual 2012, den välkända branschtidningen för fotografer, som en av de allra främsta kampanjerna under 2011/2012.

Jim Rickey Sneakers är en av vinnarna när världens bästa reklambilder utses av prestigefyllda Amerikanska magasinet Photo District News. Reklamkampanjen ”Honkey Kong” rankas i PDNs Photo Annual 2012, den välkända branschtidningen för fotografer, som en av de allra främsta kampanjerna under 2011/2012. 

-       ”Vi är naturligtvis mycket glada och stolta över utmärkelsen. PDN Photo är ett internationellt pris och att en liten aktör som vi, med inhouse produktion och begränsad budget erhållit deras utmärkelse är en enorm bedrift. Just nu befinner vi oss i ett moment där vi arbetar med att förtydliga och förbättra en del av vår visuella kommunikation för Jim Rickey Sneakers och detta visar att vi verkligen är på rätt väg”, säger Patrik Lakso, Sales & Marketing Director Sole Conspiracy.

Reklamkampanjen som blev producerad i Hongkong med relativt små resurser och placerar det Svenska skomärket Jim Rickey Sneakers i ett fint sällskap med övriga vinnare som Microsoft, Ray-Ban Sunglasses, Swiss Air, Absolut Vodka, Subaru Cars, Pan Am och Quicksilver i PDN Photo Annual 2012 - Best Advertising Campaign.

Med flertalet framgångsrika kampanjer i bagaget för Sole Conspiracy Design Group AB så fick Christian Åslund återigen det övergripande ansvaret att med fria konstnärliga tyglar skapa en lekfull och annorlunda 2012/2013 kampanj för Jim Rickey.

-       ”Den här reklamkampanjen är ett av de roligaste projekten jag gjort . Jag har tidigare spenderat mycket tid i Hongkong och haft en idé om hur man kan använda Hongkongs stadslandskap i ett 2D perspektiv, för att anknyta till gamla plattformspel, likt Donkey Kong, säger Christian Åslund, Creative Director och fotograf för reklamkampanjen Jim Rickey – Honkey Kong. 

Jim Rickey Sneakers reklamkampanj är framtagen av Christian Åslund – Creative Director och fotograf, Jan Andreen - Production Manager, Loa Bie – Camera assistent i samarbete med Sole Conspiracy Design Group AB.

-       Projektet gick inte att genomföra i Sverige, så vi valde att fota allting på plats i Hongkong. Med hjälp av två lokala filmstudenter lyckades vi prata oss upp på taken, och därifrån styrde vi modellerna med hjälp av walkie-talkies för att placera ut dem korrekt. Det krävdes även en person på utkik då vi ofta var tvungen att placera modellerna på trafikerade vägar, och då är det såklart viktigast att säkerheten kommer först.  Fotograferingen krävde tre dagars scouting för att finna rätt locations och därefter fick vi alla bilderna avklarade på två dagar”, säger Jan Andreen – Production Manager för reklamkampanjen Jim Rickey – Honkey Kong.

För mer information, vänligen kontakta:

Patrik Lakso, Sales & Marketing Director 

Sole Conspiracy Design Group AB

Tfn +46 8 665 65 65

pat@soleconspiracy.se


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Sole Conspiracy Design Group AB är en del av Sole Conspiracy-koncernen.
Sole Conspiracys produkter är välkända över hela världen. Företaget erbjuder skovarumärken, såsom Bobbie Burns och Jim Rickey Sneakers

Sole Conspiracy Design Group AB
Love Almqvists Väg 12, 112 53 Stockholm SWEDEN 
 info@soleconspiracy.se 


Innehåll från PayerAnnons

Returpack väljer Payer för en ny digital utbetalningslösning för pantpengar

Returpack har valt betalningsbolaget Payers plattform för att ta in pantsystemet i en ny och digital era. 

Den nya digitala utbetalningslösningen börjar nu rullas ut på Returpacks egna storpantarautomater, Pantamera Express, i hela landet.

Sedan 1980-talet har svenskarna vallfärdat till landets pantmaskiner för att lämna in sina burkar och flaskor. Returpack är företaget som införde pantsystemet och bolaget hanterar nu över 2 miljarder burkar och flaskor varje år.

Returpack valde 2019 Payer som partner att digitalisera pantsystemets utbetalningslösning av pantpengar och bolaget har nu utvecklat den tekniska plattformen som gör det möjligt att starta tester och utrullning över hela landet.

Utbetalning till bankkontot

88% av alla flaskor och burkar som säljs i Sverige i dag pantas och materialåtervinns genom Returpacks pantsystem.

Returpack jobbar med att ständigt utveckla systemet för att förenkla och öka tillgängligheten för pantaren. Att kunna betala ut pant på fler sätt än via det traditionella pantkvittot är ett av förnyelseområdena. Den digitala överföringen direkt till det egna bankkontot ger en smidig lösning och följer digitaliseringsutvecklingen i samhället. 

Returpack har implementerat denna lösning i de egenägda storpantarautomaterna,  Pantamera Express. Ett test ihop med dagligvaruhandeln planeras och därefter tas beslut om vidare implementeringar.

– Pantamera Express-automaterna är en viktig del i vårt utvecklingsarbete kring framtidens pantsystem. Här har vi haft möjlighet att testa en ny digitaliserad utbetalningslösning i stor skala och kan nu erbjuda en säker, enkel och smidig tjänst för överföring av pantpengar direkt in på bankkontot, säger Carita Classon, produktchef på Returpack/Pantamera.

Internet-of-things – kommunikation mellan pantmaskin och mobilapp

Payer valdes för att utveckla motorn, en digital betalningslösning direkt till konsumentens bankkonto. Lösningen fungerar i en kombination mellan pantmaskinen, molnet och en mobilapp. Den nya Pantamera-appen är tillgänglig för både iOS och Android. Redan efter två månader har appen laddats ned 20 000 gånger.

Innan appen kan användas första gången kopplas bankkontot genom Mobilt Bank-ID av användaren. Det är en process som tar mindre än 1 minut att genomföra. Efter att pantaren hällt i sina burkar och PET-flaskor i Pantamera Express, skannar pantaren en QR-kod med mobilappen för att slutföra transaktionen.

I den första fasen av utrullningen ingick Returpacks 57 egenägda storpantarautomater, Pantamera Express. Dessa står utplacerade på större återvinningscentraler över hela landet. Under 2020 pantades 90 miljoner förpackningar via Pantamera Express.

Under pilotfasen har över 25% av användarna valt den digitala lösningen. Det är något som Returpack tror kommer öka snabbt ju fler svenskar som känner till appen. Den digitala lösningen är ett komplement till papperskvittot som kommer finnas kvar.

– Payer har varit mycket lyhörda för våra önskemål och vi har hela tiden känt oss trygga med att dom levererat en stabil och säker lösning för vårt digitala genombrott, säger Henric Oscarsson, Utvecklingsansvarig på Returpack/Pantamera.

– Vi på Payer är otroligt stolta över att vi fick förtroendet att utveckla nästa generations utbetalningslösning i det svenska pantsystemet. Ett system som alla svenskar har en relation till och bidrar till. Förutom att det är smidigt för konsumenten att få pengarna direkt på kontot, när man pantar, säger Peder Berge, vd och grundare av Payer.

Klicka här för att läsa mer om samarbetet mellan Returpack och Payer 

Mer från Payer

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Payer och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?