1515

Bemannia skriver avtal med Stockholms Nyföretagarcentrum, Solna Stad och Nacka kommun

Bemannia skriver avtal med Stockholms Nyföretagarcentrum efter att ha fått full pott i konkurrens med åtta andra bemanningsföretag i upphandlingens poängsättning och viktning. Avtalen med Solna stad inom kompetensområdet socialtjänst och med Nacka kommun om bemanning av socialsekreterare visar Bemannias styrka inom kompetensområdena.

Bemannia skriver avtal med Stockholms Nyföretagarcentrum efter att ha fått full pott i konkurrens med åtta andra bemanningsföretag i upphandlingens poängsättning och viktning. Avtalen med Solna stad inom kompetensområdet socialtjänst och med Nacka kommun om bemanning av socialsekreterare visar Bemannias styrka inom kompetensområdena.

  - ”Vi skriver fler och fler avtal med både befintliga och nya kunder. Det går bra för Bemannia nu, vilket är mycket utvecklande”, säger Staffan Bruzelius, koncernchef Bemannia Group.

Bemannia vann upphandlingen Stockholms Nyföretagarcentrum som enda kandidaten med full pott i poängssystemet. Avtalet som nu skrivits under löper fram till 2014-12-31 och omfattar att bemanna Stockholm Nyföretagarcentrums projekt Start-Up Stockholm efter behov. Främst kommer Bemannia att bemanna tjänster inför och under events, assistent åt ledningsgruppen samt extra bemanning av reception. Avtalet innefattar även andra typer av tjänster som kan komma att avropas under uppdragets gång.

Solna stad tecknade avtal med tre bemanningsföretag av de totalt elva anbud som inkom inom kompetensområdet socialtjänst. Bemanningsuppdraget inom socialtjänst uppskattas av Solna stad uppgå till volym om 2 miljoner kr per år.

Totalt elva anbud inkom i upphandlingen om personaluthyrningstjänster varav Nacka kommun tecknade avtal med två bemanningsföretag. Avtalet mellan Bemannia och Nacka kommun omfattar personaluthyrningstjänst av socialsekreterare. Bemannia har haft ramavtal med Nacka kommun sedan år 2004 och får nu ett fortsatt förtroende att leverera personaluthyrningstjänster.

  - ”Det känns bra att inleda ett samarbete med Solna stad och vi hoppas att våra kompetenta konsulter inom socialtjänst kommer att kunna bidra med kompetens till Solna stads arbete.
Det är också mycket glädjande att vårt fina samarbete med Nacka kommun fortsätter”, säger Staffan Bruzelius, koncernchef Bemannia Group.

Källa

För mer information kontakta Staffan Bruzelius,
E-post:
vd@bemannia.se
Telefon: 0771-845 300
Hemsida:
www.bemannia.se  
Facebook:
www.facebook.se/bemannia
Press: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/bemannia    


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Om Bemannia
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 33 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen och Akademikerna. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 30 år.

.


Innehåll från PayerAnnons

Returpack väljer Payer för en ny digital utbetalningslösning för pantpengar

Returpack har valt betalningsbolaget Payers plattform för att ta in pantsystemet i en ny och digital era. 

Den nya digitala utbetalningslösningen börjar nu rullas ut på Returpacks egna storpantarautomater, Pantamera Express, i hela landet.

Sedan 1980-talet har svenskarna vallfärdat till landets pantmaskiner för att lämna in sina burkar och flaskor. Returpack är företaget som införde pantsystemet och bolaget hanterar nu över 2 miljarder burkar och flaskor varje år.

Returpack valde 2019 Payer som partner att digitalisera pantsystemets utbetalningslösning av pantpengar och bolaget har nu utvecklat den tekniska plattformen som gör det möjligt att starta tester och utrullning över hela landet.

Utbetalning till bankkontot

88% av alla flaskor och burkar som säljs i Sverige i dag pantas och materialåtervinns genom Returpacks pantsystem.

Returpack jobbar med att ständigt utveckla systemet för att förenkla och öka tillgängligheten för pantaren. Att kunna betala ut pant på fler sätt än via det traditionella pantkvittot är ett av förnyelseområdena. Den digitala överföringen direkt till det egna bankkontot ger en smidig lösning och följer digitaliseringsutvecklingen i samhället. 

Returpack har implementerat denna lösning i de egenägda storpantarautomaterna,  Pantamera Express. Ett test ihop med dagligvaruhandeln planeras och därefter tas beslut om vidare implementeringar.

– Pantamera Express-automaterna är en viktig del i vårt utvecklingsarbete kring framtidens pantsystem. Här har vi haft möjlighet att testa en ny digitaliserad utbetalningslösning i stor skala och kan nu erbjuda en säker, enkel och smidig tjänst för överföring av pantpengar direkt in på bankkontot, säger Carita Classon, produktchef på Returpack/Pantamera.

Internet-of-things – kommunikation mellan pantmaskin och mobilapp

Payer valdes för att utveckla motorn, en digital betalningslösning direkt till konsumentens bankkonto. Lösningen fungerar i en kombination mellan pantmaskinen, molnet och en mobilapp. Den nya Pantamera-appen är tillgänglig för både iOS och Android. Redan efter två månader har appen laddats ned 20 000 gånger.

Innan appen kan användas första gången kopplas bankkontot genom Mobilt Bank-ID av användaren. Det är en process som tar mindre än 1 minut att genomföra. Efter att pantaren hällt i sina burkar och PET-flaskor i Pantamera Express, skannar pantaren en QR-kod med mobilappen för att slutföra transaktionen.

I den första fasen av utrullningen ingick Returpacks 57 egenägda storpantarautomater, Pantamera Express. Dessa står utplacerade på större återvinningscentraler över hela landet. Under 2020 pantades 90 miljoner förpackningar via Pantamera Express.

Under pilotfasen har över 25% av användarna valt den digitala lösningen. Det är något som Returpack tror kommer öka snabbt ju fler svenskar som känner till appen. Den digitala lösningen är ett komplement till papperskvittot som kommer finnas kvar.

– Payer har varit mycket lyhörda för våra önskemål och vi har hela tiden känt oss trygga med att dom levererat en stabil och säker lösning för vårt digitala genombrott, säger Henric Oscarsson, Utvecklingsansvarig på Returpack/Pantamera.

– Vi på Payer är otroligt stolta över att vi fick förtroendet att utveckla nästa generations utbetalningslösning i det svenska pantsystemet. Ett system som alla svenskar har en relation till och bidrar till. Förutom att det är smidigt för konsumenten att få pengarna direkt på kontot, när man pantar, säger Peder Berge, vd och grundare av Payer.

Klicka här för att läsa mer om samarbetet mellan Returpack och Payer 

Mer från Payer

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Payer och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?