1515

Knappt 1 av 10 av de största svenska webbplatserna har implementerat felstavningar av www

Vad kan Facebook och Eniro göra som Aftonbladet och Hitta.se inte kan och som Google och Blocket nästan kan? Svaret är att skicka vidare en användare till startsidan som skrivit in en felstavad version av www. En enkel sak att fixa, men ändå så är det knappt 1 av 10 av de största svenska webbplatserna som faktiskt har implementerat det fullt ut.

De flesta skriver ändå rätt url för domänen, men ibland händer det att man missar ett w eller råkar skriva ett för mycket. Vad händer då? Ja i de flesta fall händer ingenting, utan du kommer till en felsida hos din webbläsare (eller i IE9 så blir din inmatning en sökning i Bing).

Det handlar alltså om att peka om

  • w. domän .se
  • ww. domän .se
  • wwww. domän .se
  • wwwww. domän .se

(exempel domänerna är särskrivna eftersom Mynewsdesk automatiskt gjorde om dem till länkar annars)

Till startsidan på din domän (vilket oftast är www. domän .se).

Vi gjorde en enkel koll av de största webbplatserna i Sverige (enligt Alexa.com) och av de svenska webbplatserna så var det bara Eniro som skickade vidare användare som skrev fel i subdomänen (tillsammans med Facebook och Live.com).

Blocket klarade sig nästan (de visar startsidan, dock utan ompekning till rätt domän, om man skriver ww.blocket.se eller wwww. blocket .se men inte om man skriver in w.blocket.se), medan Aftonbladet inte pekar om några felstavningar alls.

Frågan är nu vem som är snabbast på att fixa det efter att ha läst detta?

Läs hela artikeln och vilka fler som inte har implementerat felstavningar av www på:

Vad kan Facebook och Eniro göra som Aftonbladet och Hitta.se inte kan och som Google och Blocket nästan kan?

Presskontakt:

Jens Hård
+46 8 507 575 59
jens.hard@outrider.com


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Outrider är en helhetsleverantör inom onlinemarknadsföring och har dedikerade specialister för tjänster som sökmarknadsföring och sökmotoroptimering. Vår styrka är att vi integrerar kundens investering online med övrig marknadsföring i andra medier för att nå maximal effekt i den totala medieinvesteringen. Vi bygger långsiktiga kundrelationer genom handplockade projektteam som ansvarar för hela processen från strategi till taktik och operativt genomförande. Resultatet av vårt arbete utvärderar vi genom rapporteringsverktyg som t.ex. Google Analytics

Besök oss på outrider.se för aktuella söknyheter och glöm inte gilla oss på Facebook för nyheter direkt i din stream.


Innehåll från GetacceptAnnons

E-signering hör till dåtiden - det här är framtiden för B2B försäljning

E-signering kan verka nytt, men faktum är att det funnits och använts flitigt i över tio år av företag över hela världen. E-signering är ett enkelt och smidigt sätt att signera offerter och avtal på distans - men det hjälper dig inte att driva kunddialogen och affären framåt på det sättet som krävs i dagens säljklimat, säger Samir Smajic, vd och grundare på GetAccept.

E-signering är ofta inkörsporten för att påbörja en mer digital säljprocess, och många tror att det är tillräckligt för att digitalisera sin försäljning. Vad data från den digitala säljplattformen GetAccept visar är att 50 procent av avtalen som skickas med e-signering faktiskt inte signeras. 

– Det här säger mig att 50 procent av affärerna fortfarande behöver drivas på ett mer effektivt sätt digitalt, och där räcker inte endast den digitala signaturen, förklarar Samir Smajic. 

Att nå avslut i en affär handlar om samma sak som det alltid har gjort - tillit, personliga relationer och en smidig köp- och säljprocess. Det senaste året har presenterat utmaningar i hur man bibehåller den personliga upplevelsen och engagemanget, när den största delen av affären sker i en digital miljö. 

– Det finns sätt att engagera och sticka ut även i en digital säljprocess. Tänk dig att du öppnar upp ett avtal, och det första som dyker upp är en video där din säljare pedagogiskt förklarar avtalet för dig innan du dyker in i det. Därefter får du upp en chatt, där din säljare uppmanar dig att ställa frågor direkt i chatten om du behöver. Självklart kommer jag uppleva den processen annorlunda, och mer personligt anpassad till mig, jämfört med att öppna en PDF i ett mail, säger Samir. 

Förutom video och chatt så handlar det också om att underlätta för kunden att köpa. Med GetAccepts dokumentspårning kan du se vem, eller vilka, som har gått igenom ditt avtal. Du kan även se vad varje person har tittat lite extra på, så att du enkelt kan bemöta deras eventuella frågeställningar i nästa dialog. Du har också möjlighet att skicka dina dokument via SMS, samt automatiskt påminna mottagaren om avtalet inte signeras.

Kombinerar man de här olika engagerande funktionerna i sin digitala säljprocess så visar statistik från GetAccept att du ökar din hit-rate med upp till 75 procent, jämfört med att bara skicka ett avtal via mail för ren e-signering. Det är tydligt att en personlig interaktion som skapar engagemang har stor effekt på antalet avslut, även digitalt.

Hela 85 procent av all försäljning kommer ske digitalt inom bara några år, så det handlar om att redan nu skapa förutsättningar för att kunna hantera den ökade efterfrågan på smidiga digitala sälj- och köpprocesser, och därmed fortsätta vara konkurrenskraftig. 

– Hoppar man inte på tåget nu, kommer det bli tufft. Många företag ligger redan i framkant och tar man inte detta på allvar nu, så riskerar man sin affär, avslutar Samir Smajic. 

GetAccept är ett säljverktyg som är gratis att använda - skapa ditt konto idag och testa själv! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?