1515

Premiär på Kungliga Operan då UnitedLog lanserar sin sjätte årsbok

För sjätte året i rad presenterar nu UnitedLog sin populära årsbok. Boken innehåller de senaste trenderna inom Operations management och logistik. Boken lanseras på Kungliga Operan i Stockholm med tanke på bokens tema ”Setting the stage” som belyser vikten av att dagens företag, likt en välregisserad operaföreställning måste förbereda sig mycket noggrant om de skall lyckas fånga sin publik.

För sjätte året i rad presenterar nu UnitedLog sin populära årsbok. Boken innehåller de senaste trenderna och analyserna inom Operations management och logistik.  Artiklarna kompletteras med exempel ur verkligheten där UnitedLog och dess kunder visar hur man bl a genom bättre kontroll över sina globala varuflöden, för att uppnå lägre kostnad och bättre tillförlitlighet, lyckats öka lönsamheten.

Detta år lanseras boken på Kungliga Operan i Stockholm den 9 Mars. Platsen är vald med tanke på bokens tema ”Setting the stage” som belyser vikten av att dagens företag, likt en välregisserad operaföreställning måste förbereda sig mycket noggrant om de skall lyckas fånga sin publik.  Utmaningen ligger bl a i att alla detaljer måste vara på plats, i tid och med den precision som behövs för att verkligen få ihop den komplexa helheten. Skådespelare, sminköser, regissörer, scenarbetare och alla andra medlemmar, måste alla ha rätt kompetens, göra rätt saker både med passion och inlevelse för att föreställningen skall vinna publikens gillande.

Detsamma gäller i affärsvärlden. I vår globaliserade värld med knivskarp konkurrens blir det allt mer tydligt att konkurrenskraft handlar om att förbereda sig och sätta samman ett vinnande koncept. De allra starkaste är de som har förmågan att hela tiden förbättra och förnya sin verksamhet.

 Även UnitedLogs sjätte årsbok riktar sig till så väl företagsledningar som lekmän som vill få en inblick i logistikens potential i vår vardag.

I år lanseras boken tillsammans med managementkonsultföretaget Capacent som UnitedLog utvecklat ett nära samarbete med.

Boken som är en del i UnitedLog’s service och informationskoncept är en kostnadsfri tjänst för företagets kunder.

Inom kort kommer det även att gå bra att beställa boken på hemsidan www.unitedlog.se .


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

UnitedLog är en ledande oberoende leverantör av globala logistiklösningar för företag i norra Europa.

Vi hjälper våra kunder att utveckla och få kontroll över sina globala varuflöden för att uppnå lägre kostnad och bättre tillförlitlighet.  

Vår kompetens inom logistik och vår egenutvecklade logistikmjukvara DCIX är de främsta anledningarna till att våra globala kunder, stora och ledande företag inom sina respektive branscher,  har valt oss som leverantör.

UnitedLog bedriver verksamhet i egen regi och genom partnernätverk i Europa, Nordamerika och Asien. Företaget ägs och drivs av grundarna tillsammans med institutionella och privata investerare.

Mer information finns på www.unitedlog.se




Innehåll från SalesforceAnnons

Så når de framgång i den nya digitala världen

Handelsbanken, Volvo Cars och andra framgångsrika storföretag avslöjade sina framgångsrecept under ett livestreamat event. ”90 tempofyllda minuter.” 

I dag arbetar vi var som helst, vi leder på distans, utvecklar tillsammans och samarbetar över gränser och tidszoner. Vad krävs egentligen för att lyckas i en digital värld? Svaren fick vi på ett livestreamat event den 6 maj, där Sveriges främsta experter tillsammans med programledare Peter Settman diskuterade hur vi skapar förutsättningar för nya former av tillväxt och framgång.  

Eventet Salesforce Live arrangerades av kundrelationsjätten Salesforce, vars Sverigechef Dan Bjurman säger:  

– Under 90 tempofyllda minuter inspirerades vi av nya sätt att tänka, och tog del av konkreta framgångsfaktorer för att agera i den nya digitala världen. Tillsammans med bland andra Handelsbanken, Volvo Cars, Sandvik, MatHem, Trustly och Stadsmissionen fick vi skarpa exempel från olika branscher, och spaningar om framtiden från professor Micael Dahlen och futurologen Ashkan Fardost.  

Från Handelsbanken deltog Catharina Belfrage Sahlstrand, Group Head of Sustainability och Stephan Erne, Chief Digital Officer i en breakout-session. De berättade om bankens resa inom digitalisering och hållbarhet, var man står idag samt hur de ser på framtiden.  

Ta del av Salesforce live  

Liksom i andra branscher har pandemin satt ytterligare fart på digitaliseringen inom banksektorn och medfört nya prioriteringar. Salesforce undersöker varje år vilka frågor som är viktigast bland beslutsfattare inom finansbranschen globalt. Den senaste rapporten ”State of Finance 2020” med 

2 800 respondenter pekar på stora skillnader före och efter pandemins utbrott.

Ladda ned State of Finance 2020 här  

– Finansiella aktörer i Norden har helt stuvat om bland sina prioriteringar. Ökad personalisering av banktjänster ses nu som den enskilt viktigaste frågan, följt av ökad automatisering av processer, säger Rob Klomps, CTO Financial Services EMEA på Salesforce, och tillägger:

– Vi ser också en brytpunkt i att en majoritet av kunderna nu föredrar digital rådgivning framför fysisk. Handskakningar och personliga samtal anses inte längre som avgörande för att bygga förtroende. Men en bank som sällan eller aldrig träffar sina kunder måste jobba mer datadrivet för att förutse deras behov och möta dessa. 

Algoritmdrivna finansiella tjänster 

För att lyckas med detta måste bankerna skaffa sig en 360-gradersvy av sina kunder. 

– De måste bli bättre på att samla in, förstå och agera på kunddata på ett intelligent och konsekvent sätt. Och de behöver känna till kundens ekonomiska milstolpar och mål.

Digital rådgivning och andra automatiserade och AI-stödda banktjänster blir allt smartare. Rob Klomps lyfter fram algoritmdrivna finansiella tjänster som fattar beslut eller genomför uppdrag för kundens räkning, som ett framtidsområde. 

Varför har bankerna inte kommit längre inom digitala tjänster?   

– Därför att de sitter fast i föråldrade IT-strukturer och system som inte är så lätta att koppla ihop och därför att deras organisation speglar produkterna och inte kunderna. Deras digitalisering har utgått från produkter som utlåning, betalningar, sparande. Men kunderna tänker inte ”vilken produkt kan lösa mina problem”, de ser sin finansiella ställning och sina behov. Produktapproachen måste bort och ersättas av kundfokus.

Bankens medarbetare var tidigare kundernas primära kontaktyta, men nu är digitala kanaler minst lika viktiga och upplevelsen av dessa behöver förbättras. De som lyckas bäst med det blir vinnarna på den nya digitala bankmarknaden, menar Rob Klomps. 

Ta del av Salesforce live här

Mer från Salesforce

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Salesforce och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?