Annons

Getupdated stärker HomeMaid genom utökad internetsatsning

Getupdated utökar nu sitt samarbete med företaget HomeMaid som är en av Sveriges största aktörer inom hushållsnära tjänster. Samarbetet innebär att HomeMaid numer får hjälp med att investera i rätt sökmedier genom Getupdateds tjänst ”Medieplanering”.

Tidigare har HomeMaid fått hjälp med design och implementering av deras hemsida i Getupdateds publiceringsverktyg ”SEOCMS”. Därefter hjälpte Getupdated till att förbättra hemsidans synlighet för sökmotorer med hjälp av Adwords (PPC) och Sökmotoroptimering.

Att komplettera nuvarande tjänster med en skräddarsydd medieplan är ett utmärkt sätt att få företaget att bli synligt i fler olika sökmedier. Rörligheten är snabb på marknaden inom sökmarknadsföring och vi på Getupdated utvärderar därför ständigt nya kanaler och lotsar företagen rätt bland tryckta såväl som digitala sökmedier.

Louise Wilhelmsson, marknadsassistent på Homemaid, säger:

”Vårt samarbete med Getupdated med tjänsten SEOCMS har fungerat bra tidigare då vi fått hjälp och stöd i utformningen av vår nya hemsida, funktioner och support med att optimera hemsidan.Våra kontaktpersoner hjälper oss alltid vid behov och tar en regelbunden kontakt för avstämning.Vi har därför nu valt att lägga till tjänsten ”Medieplanering” så att vi kan säkerställa att vi har en så optimal mediestrategi som möjligt och att vi når ut till vår målgrupp och nya kunder.”

För ytterligare information, vänligen kontakta: 

Peter Winge, produktchef Medieplanering, Getupdated Internet Marketing AB
070-950 605 50
peter.winge@getupdated.com

Detta är Getupdated Internet Marketing

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 130 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk


Innehåll från Boston ScientificAnnons

Expert: ”Bättre dialog med medtechföretagen kan hjälpa till att lösa sjukvårdens utmaningar”

Den svenska sjukvården står inför enorma utmaningar i spåren av en åldrande befolkning med mer komplexa sjukdomar och vårdskulden som uppkommit under covidpandemin.

Medtechföretagen har ofta nya lösningar som både är mer medicinskt effektiva och samhällsekonomiskt lönsamma, men har haft svårt att kommunicera det.

– Vi efterlyser en ännu bättre dialog mellan vår bransch och sjukvården. Det kommer gynna alla inblandade, framför allt patienterna, säger Jörgen Nilsen, Nordisk chef på medtechföretaget Boston Scientific Nordic AB.

Antalet patienter med kroniska sjukdomar ökar hela tiden. Samtidigt blir de allt mer upplysta om vilka behandlingsmetoder som finns och ställer därmed ökade krav.

Till det kommer effekten av covidpandemin, där det fram till 31 december i år kommer att finnas en eftersläpning på uppskattningsvis 200 000 operationer som måste genomföras. Samtidigt får inte sjukvården nya resurser i motsvarande utsträckning.

– Vården kommer att behöva göra mycket mer men med ungefär samma resurser, och den ekvationen går inte ihop. Här kan medtechföretagen hjälpa till, säger Jörgen Nilsen.

Investera sig ur krisen

Enligt färska siffror står medicinteknik för 5-7 procent av kostnaden för sjukvården och omsorgen. Samtidigt skulle effektivare utnyttjande av rätt medicinteknik kunna spara enorma summor av sjukvårdens kostnader och även andra resurser.

– Det finns nu så många evidensbaserade fall som styrker detta. Om vi kunde förklara detta bättre och bli överens med sjukvårdens beslutsfattare så finns det enorma besparingar att göra, trots att ny teknik inledningsvis kan vara dyr att investera i, säger han.

Roger Ahlgren är Market Access Manager på företaget. Han ger flera exempel på denna nya teknik.

En innovation gäller telemonitorering av patienter med hjärtsvikt, en folksjukdom som runt 250 000 svenskar lider av och som beräknas förbruka 1-2 procent av sjukvårdens totala resurser.

Inuti avancerade pacemakers finns sensorer som kan förutspå en förvärrad situation för hjärtat.

– Vårt system använder en intelligent algoritm för att kontinuerligt förutsäga och bestämma sannolikheten för att en person snart kollapsar hemma och tvingas åka med ambulans till sjukhuset för mycket dyrare vård. Det skulle kunna spara oerhört många intensivvårdsdygn om den erbjöds, säger han.

Sämre ersättning bromsar ny teknik

Ett annat exempel är behandlingen som ges mot godartad prostataförstoring i Sverige. I dag finns betydligt bättre teknik, för snabbare och billigare behandling. Det faktum att det inte införts i flera regioner beror bland annat på att sjukvården inte får samma ersättning om operationen görs i dagkirurgi, eftersom patienten inte behöver stanna över natten då återhämtningen går snabbare. 

– Istället får vi patienter som opereras med äldre teknik, vilket skapar högre totalkostnader vid tillfället, samt fler kostnader längre fram, säger Roger Ahlgren.

Dessutom opereras alldeles för få patienter och i väntan på behandling kostar varje år läkemedel och katetrar betydligt mer än den nya metoden. Under denna väntan lider patienterna ofta mycket.

Ytterligare ett exempel är vid de förbättrade möjligheterna att byta ut en hjärtklaff via kateter i ljumsken, så kallad TAVI. 

– Vid klaffbyten riskerar man att patienten kan råka ut för en stroke i samband med operationen. Det finns en produkt som reducerar risken till ett minimum, men vem skall betala för den, då kostnaden för en stroke hamnar på andra avdelningar inom sjukhuset, eller i primärvården, säger Roger Ahlgren.

Kan lösa utmaningarna

Jörgen Nilsen menar att branschorganisationen Swedish Medtech har en viktig roll att spela för att förbättra dialogen med sjukvården och se till att alla håller fokus på patientens behov – att skapa rätt lösningar för en förbättrad vård.

– De gör ett mycket bra jobb men det finns en tröghet i systemet som gör att patienten inte får tillgång till rätt teknik, säger han.

Själv tror han att medtechföretagen kan lösa en del av de utmaningar som sjukvården står inför, som vi sett exempel på under rådande pandemi.

– Medicinteknik betraktas ibland som en kostnadsdrivare, men vi menar att det är precis tvärtom. Med ny och bättre teknik kan sjukvården göra mer med färre resurser och nu är det dags att vi kliver fram på allvar. Men det ställer också höga krav på oss företag. Vi måste bli bättre på att förstå och sedan förklara vilka värden vi skapar för vården. Rätt utnyttjat finns många områden där vi kan förbättra för patienten, effektivisera och samtidigt reducera totalkostnaderna för sjukvården, säger Jörgen Nilsen och avslutar:

– Detta kommer bara kunna ske om vi utökar och välkomnar dialogen.

Fakta: Boston Scientific 

Boston Scientific är ett medicinteknikföretag med över 100 personer anställda i Norden, och huvudkontoret ligger I Helsingborg.

Läs mer på: www.bostonscientific.com/en-EU/home.html

@BSC_EU_Heart 

BSC LinkedIn

 

Mer från Boston Scientific

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Boston Scientific och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?