1515
Annons

Ledande brittiskt finansinstitut tecknar avtal värt 22,5 MSEK med ReadSoft

Ett ledande brittiskt finansinstitut har valt ReadSoft för att automatisera hanteringen av inkommande korrespondens i en affär värd 22,5 MSEK. Detta är den enskilt största affären i ReadSofts historia och avtalet undertecknades under det fjärde kvartalet 2012. Affären består av licenser, support- och underhållsavtal samt produktrelaterade konsulttjänster och löper över tre år.

Ett ledande brittiskt finansinstitut har valt ReadSoft för att automatisera hanteringen av inkommande korrespondens i en affär värd 22,5 MSEK. Detta är den enskilt största affären i ReadSofts historia och avtalet undertecknades under det fjärde kvartalet 2012. Affären består av licenser, support- och underhållsavtal samt produktrelaterade konsulttjänster och löper över tre år.

Kundens avdelning för dokumenthantering ansvarar för miljontals inkommande dokument årligen. Den stora volymen dokument och den avancerade processhanteringsmiljön hos kunden kräver en lösning som inte bara kan hantera den stora mängden olika dokument, utan som också kan, i denna strikt reglerade bransch, hantera och automatisera olika processer till bolagets alla viktiga interna system på ett snabbt och korrekt sätt. ReadSofts lösning erbjuder avancerad klassificering och korrekt datafångst, vilket också innefattar hantering av handskrivna dokument och automatiserad styrning av all korrespondens oavsett format.

Snabbhet, precision och regelefterlevnad är mycket viktiga faktorer inom bank- och försäkringsmarknaden, som arbetar under överinseende av olika tillsynsmyndigheter och med organisationer som vill skydda och förbättra sitt anseende och förtroende, och viktigare än så kundupplevelsen samt lyhördheten.

- Denna affär förstärker och visar på ReadSofts framgång inom området för automatisering av volymintensiva affärs-, postrums- och finansiella processer säger, Per Åkerberg, VD och koncernchef för ReadSoft. Detta är den enskilt största affären någonsin i ReadSofts historia och den befäster ReadSofts position som en viktig strategisk del av stora organisationers affärsverksamhet. Dessutom visar affären värdet av att automatisera affärsprocesser, avslutar Per Åkerberg.

- Detta är ett bevis på de avancerade lösningar som ReadSoft har samt på vår förmåga att via automatiseringar skapa fördelar och mervärde för våra kunder som verkar i högintensiva servicemiljöer, säger Simon Shorthose, VD för ReadSoft UK. 


Som framgår av denna pressrelease, är ReadSofts motpart inte nämnd vid namn. Detta beror på att ReadSofts motpart har begärt att vara anonym. Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2012-12-27 kl 15:30.



För mer information vänligen kontakta:

ReadSoft AB                                                                                                        
Johan Holmqvist, Vice President Corporate Communications
Tel: 042 - 490 21 98, alt. 0708 - 37 66 77
E-mail: johan.holmqvist@readsoft.com 


Om ReadSoft
ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 17 länder på sex kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressrelease i PDF

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på CisionWire
Vill du också synas med dina nyheter på DI.se? Läs mer om publicering på DI.se


Innehåll från Penni.ioAnnons

Inbäddade försäkringar – lönsam framtid för försäkringsbolag

Idén är lika självklar som enkel: försäkringar ska säljas där de potentiella kunderna finns och är som mest köpbenägna. Penni.io erbjuder en snabbt implementerad lösning för inbäddad försäkring som ökar möjligheterna för försäkringsbolag att bli framgångsrika online.

Danska Penni.io har utvecklat en unik digital lösning som gör det möjligt för försäkringsbolag att sälja försäkringsprodukter online, via vilken distributionspartner som helst. 

– Vår vision är att i grunden förändra hur människor köper försäkringar. Det handlar om att erbjuda försäkringar där de är mest relevanta och där människor finns. I stället för att få kunderna att komma till försäkringsbolagen gäller det för försäkringsbolagen att flytta sin produkt till de digitala platser där kunderna befinner sig, säger Simon Bentholm, Digital Strategy Executive på Penni.io.

Riskmedvetenhet ökar relevansen

Inbäddad försäkring är framtiden för de försäkringsleverantörer som vill sätta kunden i främsta rummet. Det gör försäkring tillgänglig för alla, när som helst och var som helst. Och att få slutkunder att köpa försäkring via en distributionspartner i stället för direkt från försäkringsbolaget är inte svårt. Kombinationen av en kundanpassad digital kanal och människors inneboende bekvämlighet talar till den inbäddade försäkringens fördel. Riskmedvetenhet är också en viktig faktor. 

– Den som köper en bilbarnstol har lagt tid på att undersöka vilken som är den bästa. Hen har hög riskmedvetenhet och är i det läget mer mottaglig för att teckna en barnförsäkring. Det försäkringsbolag som finns på den digitala plats där den kunden befinner sig får därför hög relevans, säger Simon Bentholm. 

Viktigt agera nu

Marknaden för inbäddade försäkringar växer snabbt. 2030 beräknas den uppgå till 140 miljarder Euro – var fjärde försäkring kommer då att säljas som en inbäddad digital försäkring. För försäkringsbolagen handlar det därför om att agera snabbt, både för att säkra marknadsandelar och för att potentiellt erövra nya. Men att ta klivet in på marknaden för inbäddade försäkringar är inte utan utmaningar.

– Försäkringsbolagens möjligheter att sälja digitalt genom partnerskap begränsas av interna IT-system, brist på API:er för digitalt samarbete och att man helt enkelt inte har kunskap om hur man skapar bra kundupplevelser för onlineförsäljning genom partners, säger Simon Bentholm. Penni.io finns till för att lösa de utmaningarna. Vår plattform levererar den infrastruktur och funktionalitet som krävs för digital distribution i stor skala, och vi gör det möjligt för försäkringsbolag att börja skörda frukterna av digital distribution redan idag!

Penni.io är försäkringsdistribution byggd för framtidens försäkring, grundat i mänskligt beteende. Människor är online och det är dags att ta tag i de digitala möjligheterna. Därför hjälper Penni.io försäkringsleverantörer att enkelt bädda in och skala försäkringserbjudanden i digitala distributionskanaler.

Läs mer på Penni.io

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Penni.io och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?