1515

Uppsalabyrån Medori axlar kommunikationsansvar för 20 000 m² shoppingstråk i Stockholms city

Det nya shoppingkvarteret sträcker sig från södra Regeringsgatan, längs Hamngatan och vidare till Kungsträdgården och erbjuder 15 nya butiker. Såväl större svenska och internationella flaggskeppsbutiker som mindre butiker inriktade på mode och inredning. Bland annat Illum, Desigual, Awesome Rags och Gudrun Sjödén. Kommunikationsarbetet och varumärkesbyggandet har gått till den certifierade design- och kommunikationsbyrån Medori AB.

– Vi ska sätta kvarteret på shoppingkartan i kärnan av Stockholm. En utmaning som innehåller många spännande marknadsföringsinsatser i oväntade kanaler och samarbeten med stora butikskoncept med stark förankring i detaljbranschen. Vi ska tilltala en kräsen och stilmedveten målgrupp som är oerhört medveten om sitt eget varumärke, säger Petra Forsberg, VD/Creative Director.   

– Vi vill skapa ett attraktivt shoppingkvarter med högkvalitativ handel och ser fram emot att samarbeta med Medori kring marknadsföringen av kvarteret, säger Anna Dahlin, projektledare marknad, Vasakronan. De första marknadsföringsinsatserna kommer att märkas i slutet av november. Medori har tidigare framgångsrikt arbetat med vår nya matgalleria SVAVA i Uppsala.

I Medoris kreativa arbetsgrupp ingår:
Petra Forsberg, Creative Director/Projektledare. Thérése Larsson, Copy. Jesper Holm, Grafisk Formgivare.

Kontakt
Petra Forsberg, VD, Medori. Tel: 0708-11 33 43 E-post: petra@medori.se
Anna Dahlin, Projektledare Marknad, Vasakronan. E-post: anna.dahlin@vasakronan.se


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Medori är en strategisk design- och marknadsföringsbyrå som startade 2005. Kontoret ligger i Engelska Villan på Trädgårdsgatan 11 i centrala Uppsala. Byråstyrkan består av fyra personer med lång erfarenhet av strategisk marknadsföring. Samtliga har även erfarenhet av andra branscher vilket kommer väl till pass i det kommunikativa arbetet. Olika infallsvinklar och synsätt ger dynamik. Företaget besitter även ett nätverk av erfarna och kompetenta konsulter med specialkompetens som samarbetar med byrån. www.medori.se


Innehåll från SimployerAnnons

Arbetsplatsen efter pandemin – så ser den ut enligt Simployer

Under året som gått har frågor som rör arbetsplats och arbetsmiljö ökat lavinartat. Vi har ställts inför nya utmaningar när arbetsplatsen blivit digitaliserad och många undrar hur vi ska arbeta efter pandemin. Simployer arbetar dagligen med att ge svar på dessa frågor och stödjer arbetsgivare i omställningen.

Simployer tror att framtidens arbetsplats och arbetsmiljö är en hybrid av arbete hemifrån och på kontoret där valfrihet och samverkan står i fokus. 

– Simployers vision är att göra det enkelt att vara en bra arbetsgivare. Vi arbetar främst mot HR-avdelningar där vi leder kurser och ger rådgivning om hur man skapar en välfungerande arbetsplats. Med pandemin uppstod en explosion av frågor kring hur arbetsplatsen ska fungera. Där finns vi till som både rådgivare och förebild, säger Fredrik Christiansson, Sverigechef för Simployer.

– Företagskulturen och värderingarna är något som många företag byggt upp under en lång tid på kontoret. Det blir dessutom svårare för arbetsgivare att stämma av med sina anställda om hur de mår. Därför är en hybrid arbetsmiljö ett alternativ som vi tror på, säger Lena Wepplinger, Head of Content & Experts på Simployer. 

En samlingsplats för det sociala mötet 

När vaccinationerna nu är igång uppstår frågor om hur arbetsplatsen kommer se ut när vi kan börja komma tillbaka till kontoret. Simployer tror på en lösning där kontoret fungerar som en samlingsplats dit medarbetare kommer för att mötas och ha ett socialt utbyte mer än att bara gå dit och för att sedan sätta sig ensam vid sin dator och arbeta. 

Vi kan utföra det mesta arbete hemifrån men vi behöver en plats att hämta energi och faktiskt ses. Därför förblir det fysiska kontorets roll betydelsefullt – men på ett annat sätt än tidigare. Medarbetare kommer även med största sannolikhet efterfråga en arbetsplats där det går att jobba både hemifrån och på kontoret. 

– Vi tror på att de som vill vara på kontoret ska kunna vara det, men de som vill arbeta mer hemma kommer ha möjlighet att göra det också. Kontoret ska vara en plats dit man vill gå och det kommer fylla en social funktion. Ska man försöka sammanfatta det enkelt, kan man säga att vi ser framför oss att det är ett skifte från ”arbetsplats” till ”mötesplats”, säger Fredrik Christiansson. 

Om Simployer

Är medarbetarna den mest värdefulla tillgången för din verksamhet? Då är det viktigt att du förvaltar deras kompetens och bygger upp en hållbar företagskultur! Simployer stöttar och förenklar arbetsdagen för ledare, HR och anställda för över 1,2 miljoner användare i Sverige och Norge. Vår målsättning är tydlig: Att göra det enkelt att vara en bra arbetsgivare.

Läs mer om Simployer här 

Mer från Simployer

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Simployer och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?