1515

Den svenske tandläkaren Sune Wikners senaste produkt – ProDen PlaqueOff® Cat – Hjälper katter över hela världen till en bättre munhälsa!

PlaqueOff Cat är en ny patenterad produkt som motverkar tandsten, plack och dålig andedräkt. Den är dessutom extra aptitlig för katter. Produkten har fått klart godkänt i de smaktester som utförts.


Katter lider ofta i onödan av dålig munhälsa
Att tandsten, plack och dålig andedräkt är ett vanligt problem bland hundar är väl känt, men att det är ett ännu större problem för katter är mindre känt. 70 % av alla katter har tandlossning vid två års ålder.  En undersökning i USA visar att bland katter över 7 år hade så gott som alla någon form av problem med tänderna.

Plack – Tandsten – Tandköttsinflammation – Tandlossning
Den huvudsakliga orsaken till tandköttssjukdomar är ansamlingen av plack, vilket innehåller en stor mängd bakterier. Inom 24 timmar börjar plack omvandlas till tandsten. Plack orsakar även tandköttsinflammation – det är det första stadiet av tandlossning. I allvarliga fall kan också bakterier sprida s och påverka vitala organ i kroppen.

ProDen PlaqueOff® Cat är framtagen speciellt för att tilltala kattens smak.
PlaqueOff Cat motverkar tandsten, plack och dålig andedräkt. Den är dessutom extra aptitlig för katter. Produkten har fått klart godkänt i de smaktester som utförts. Produkten har har världspatent och lanseras över hela världen. PlaqueOff Cat har nyligen lanserats till Frankrikes kräsna katter med god framgång!

Vad är ProDen PlaqueOff®?
ProDen PlaqueOff Animal (för djur) och Human (för människor) är ett kosttillskott framställt från en speciellt utvald och kliniskt testad ishavsalg som processats, torkats och malts till olika kornstorlekar för att sedan fyllas i kapslar för människor och i burkar för djur. Den har en förmåga att påverka och avlägsna munbakterier så att tandstenen blir porös, lossnar av sig själv eller går lätt att avlägsna vid vanlig tandborstning. Eftersom munbakterier är orsaken till dålig andedräkt kommer PlaqueOff även att minska den dåliga andedräkten. Om tandstenen inte tas bort finns stor risk för blödande tandkött och tandlossning. PlaqueOff har ingen lokal effekt utan en systemisk. Via matsmältningen tas ingredienserna upp i blodet och därefter tillförs saliven en sammansättning som medverkar till att nya beläggningar inte får fäste på tänderna. Det är känt att salivens sammansättning kan bidra till att stöta bort de bakterier som ger upphov till plack och tandsten.
PlaqueOff är en ren naturprodukt som man strör på maten en gång om dagen.

Upptäckt av en svensk tandläkare
För några år sedan hade tandläkare Sune Wikner en patient på sin mottagning som regelbundet fick behandling mot tandsten. Patienten bosatte sig Spanien, men behöll sin svenske tandläkare. Efter det första besöket sedan Spanienflytten upptäckte Sune Wikner något märkligt - patienten hade ingen tandsten. Efter att ha frågat ut patient om dennes kostvanor gjorde Wikner den sensationella upptäckten - det ingick en speciell alg i den spanska salladen som patienten regelbundet åt. Efter många tester kom Sune Wikner fram till receptet på "botemedlet". Upptäckten ledde fram till den patenterade produkten ProDen PlaqueOff® som nu finns för både människor och djur.

Lanseras i Norden av Biodistra AB
Biodistra har försäljningsrättigheten för ProDen PlaqueOff Animal i de nordiska länderna. PlaqueOff Cat kommer att finnas i djurbutiker våren 2011.

För mer information kontakta Biodistra AB: info@biodistra.se www.biodistra.se


Pressmeddelandet skickades med MyNewsdesk


Innehåll från SalesforceAnnons

”Techbolagen visar vägen för tillverkningsindustrin”

Tillverkningsindustrin rymmer stora skillnader i fråga om digitaliseringsgrad, visar en ny rapport som avslöjar vad som kännetecknar vinnarna post-covid. ”Ser en tydlig klyfta”.

Pandemin har tvingat nio av tio tillverkningsföretag att ställa om radikalt och ta fram en ny strategi för att lyckas framöver. En ny studie som Salesforce genomfört globalt bland 750 beslutsfattare visar på stora skillnader inom teknikutveckling och digitalisering. Vissa lyckas bättre än andra. De företag som anser sig ha kommit längst har det gemensamt att de satsar på ökad tjänstefiering, flyttar verksamheter till molnet och anammar nya sätt att interagera med sina kunder. 

Ladda ned Trends in Manufacturing 

De som släpar efter riskerar att hamna ohjälpligt på efterkälken när samhällen gradvis öppnar upp igen, varnar experter.

– Vi ser en tydlig klyfta mellan de tillverkningsföretag som framtidssäkrat sin verksamhet och de som fortfarande kämpar med att förhålla sig till turbulenta marknader och hastigt skiftande förväntningar hos medarbetare, partners och kunder. Fler tillverkningsföretag borde låta sig inspireras av framgångsrika techföretag på områden som flytt till molnet, ökad automatisering och att skapa digitala kundupplevelser. Allt det ökar förutsättningarna att lyckas post-covid, säger Cindy Bolt, ansvarig för industriföretag vid Salesforce.

Rapporten visar entydigt att de förändringar som pandemin medfört är här för att stanna. Det gäller framför allt inom försäljning och kundservice, menar närmare sex av tio tillfrågade. Många pekar på att möjligheten att göra träffsäkra prognoser på snabbrörliga marknader hindras av bristande transparens och begränsad tillgång till data, men även av silotänkande. Hela åtta av tio menar att det är svårt att utvinna den data man verkligen skulle ha nytta av ur föråldrade legacy-system.

Bättre prognoser

De enskilt viktigaste prioriteringarna för de kommande två åren är enligt nio av tio svarande ökad processeffektivitet och förbättrade efterfrågeprognoser med hjälp av digitala redskap. Över hälften av ser migration av planeringsprocesser till molnet som en kritisk framgångsfaktor. De chefer som säger sig vara ”mycket väl förberedda” för framtiden har redan flyttat till molnet. 

Ökad tjänstefiering för att diversifiera och säkra sina intäkter från flera källor är den strategi som flertalet (86%) av de företag som ser sig som framtidssäkrade satsar på. Det handlar om att paketera produkt, support, mjukvara och kringtjänster i ett gemensamt erbjudande och en ny affärsmodell.

Den digitala klyftan av idag går mellan tillverkningsföretag som anser sig vara redo för framtiden och de som inte är det. De som anser sig vara bättre rustade har system och teknologi på plats för att hantera kommande år, konstaterar Salesforces Sverigechef Dan Bjurman:

– De svenska företag som redan var mer digitaliserade, eller som lyckades göra denna omställning fort, har stått emot pandemins effekter bättre och i vissa fall även lyckats bättre än förut. Användningen av kunddata i beslutsprocessen samt digitala verktyg för att hantera kundkontakten och den hemmajobbande personalen har haft en tydlig positiv effekt och belyser hur viktigt det är att ha en modern, digitaliserad verksamhet som fattar beslut baserat på data, samt att det är otroligt viktigt att vara flexibel och anpassningsbar.

Ta del av Salesforce senaste rapport Trends in Manufacturing eller läs mer om Manufacturing Cloud här. 

Är du intresserad av mer inom Salesforce Manufacturing, besök: 

IDC Report: Benefits of a Collaborative S&OP Process 

Future of the Manufacturing Industry 

Customer 360 Playbook for Manufacturers 

Mer från Salesforce

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Salesforce och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?