1515

City Network lanserar onlinebackup.se

Backup är en kostsam process där många har svårt att konsekvent hålla hög kvalitet. Hårdvara och licenskostnader läggs på hög och trots det är det administrativa kostnader som drar iväg för att kunna hålla koll på all data. Onlinebackup.se har skapats för att förenkla hela backupprocessen och få full kontroll.

Med tusentals servrar i drift har City Network en god uppfattning om de problem som länge har plågat IT-avdelningarna på både mindre och större företag. Backup är en kostsam process där många har svårt att konsekvent hålla hög kvalitet. Hårdvara och licenskostnader läggs på hög och trots det är det administrativa kostnader som drar iväg för att kunna hålla koll på all data. Onlinebackup.se har skapats för att förenkla hela backupprocessen och få full kontroll.

Onlinebackup.se är en tjänst som radikalt förändrar möjligheterna för alla som behöver någon form av backup. Enkel översikt i ett webbgränssnitt och full kontroll. Variationer av Linux, Windows och Mac samt applikationer som databaser, Exchange eller t.ex. Sharepoint  på ett och samma ställe. Server eller desktop spelar ingen roll – allt är samlat. Samtidigt löser onlinebackup.se problemet med att få datan till externt datacenter. Vid behov finns lösningar med både lokal och extern backup.

Möjligheten till kontroll är god från både ett säkerhets- och användarperspektiv. Backup sker med upp till  448 bitars (bit-nivå) kryptering. Användare väljer själva hur långt tillbaka och hur ofta backupen ska köras. Ett enkelt meddelande via e-post ger dagligen snabb översikt över hur alla backuper har gått.

- Enkelhet och kontroll med bibehållen säkerhet är hörnstenar när vi talar backup. Enkelheten har vi löst i ett webbgränssnitt och vi har en stor bredd i vad för operativsystem och applikationer vi stödjer. Lägg därtill en prislapp om 1 kr per GB så har vi en tjänst många skulle kunna dra stor nytta av, säger ordförande, Johan Christenson.

- Många års erfarenhet av en mycket dyr och komplicerad process fick oss att vilja erbjuda något som både vi och andra kan dra nytta av. Vi har länge själva haft en stor utmaning i att klara av alla backupbehov till en resonabel peng. Kostnaderna skjuter lätt i höjden om man skall hålla hög kvalitet. Vi har nu löst våra egna behov och erbjuder alla att ta del av en tjänst som förenklar och dramatiskt sänker kostnaderna för all backup, säger Johan Christenson.

Onlinebackup.se har genomgått en längre period av stängd beta för ett antal utvalda kunder och lämnar nu den fasen och släpps som öppen beta. Onlinebackup.se beräknas lämna beta helt innan sommaren 2011.


Pressmeddelandet skickades med MyNewsdesk

Om City Network

Med över 10 000 kunder runtom i Sverige är City Network ett av de ledande drifts- och webbhotellsföretagen. Kärntjänster inkluderar webbhotelltjänster, dedikerade servrar, co-location och drift i molnet. City Network är även ombud och registrar för ett antal toppdomäner som till exempel .se-domänen. City Network tillhandahåller backuptjänsten www.onlinebackup.se. City Cloud är City Networks varumärke inom cloud computing – www.citycloud.se. City Network är medlem i TelecomCity. Mer information om City Network hittar du på www.citynetwork.se.

För ytterligare information vänligen kontakta: Johan Christenson, Ordförande, City Network Hosting AB – Epost johan (at) citynetwork.se


Innehåll från SalesforceAnnons

Så når de framgång i den nya digitala världen

Handelsbanken, Volvo Cars och andra framgångsrika storföretag avslöjade sina framgångsrecept under ett livestreamat event. ”90 tempofyllda minuter.” 

I dag arbetar vi var som helst, vi leder på distans, utvecklar tillsammans och samarbetar över gränser och tidszoner. Vad krävs egentligen för att lyckas i en digital värld? Svaren fick vi på ett livestreamat event den 6 maj, där Sveriges främsta experter tillsammans med programledare Peter Settman diskuterade hur vi skapar förutsättningar för nya former av tillväxt och framgång.  

Eventet Salesforce Live arrangerades av kundrelationsjätten Salesforce, vars Sverigechef Dan Bjurman säger:  

– Under 90 tempofyllda minuter inspirerades vi av nya sätt att tänka, och tog del av konkreta framgångsfaktorer för att agera i den nya digitala världen. Tillsammans med bland andra Handelsbanken, Volvo Cars, Sandvik, MatHem, Trustly och Stadsmissionen fick vi skarpa exempel från olika branscher, och spaningar om framtiden från professor Micael Dahlen och futurologen Ashkan Fardost.  

Från Handelsbanken deltog Catharina Belfrage Sahlstrand, Group Head of Sustainability och Stephan Erne, Chief Digital Officer i en breakout-session. De berättade om bankens resa inom digitalisering och hållbarhet, var man står idag samt hur de ser på framtiden.  

Ta del av Salesforce live  

Liksom i andra branscher har pandemin satt ytterligare fart på digitaliseringen inom banksektorn och medfört nya prioriteringar. Salesforce undersöker varje år vilka frågor som är viktigast bland beslutsfattare inom finansbranschen globalt. Den senaste rapporten ”State of Finance 2020” med 

2 800 respondenter pekar på stora skillnader före och efter pandemins utbrott.

Ladda ned State of Finance 2020 här  

– Finansiella aktörer i Norden har helt stuvat om bland sina prioriteringar. Ökad personalisering av banktjänster ses nu som den enskilt viktigaste frågan, följt av ökad automatisering av processer, säger Rob Klomps, CTO Financial Services EMEA på Salesforce, och tillägger:

– Vi ser också en brytpunkt i att en majoritet av kunderna nu föredrar digital rådgivning framför fysisk. Handskakningar och personliga samtal anses inte längre som avgörande för att bygga förtroende. Men en bank som sällan eller aldrig träffar sina kunder måste jobba mer datadrivet för att förutse deras behov och möta dessa. 

Algoritmdrivna finansiella tjänster 

För att lyckas med detta måste bankerna skaffa sig en 360-gradersvy av sina kunder. 

– De måste bli bättre på att samla in, förstå och agera på kunddata på ett intelligent och konsekvent sätt. Och de behöver känna till kundens ekonomiska milstolpar och mål.

Digital rådgivning och andra automatiserade och AI-stödda banktjänster blir allt smartare. Rob Klomps lyfter fram algoritmdrivna finansiella tjänster som fattar beslut eller genomför uppdrag för kundens räkning, som ett framtidsområde. 

Varför har bankerna inte kommit längre inom digitala tjänster?   

– Därför att de sitter fast i föråldrade IT-strukturer och system som inte är så lätta att koppla ihop och därför att deras organisation speglar produkterna och inte kunderna. Deras digitalisering har utgått från produkter som utlåning, betalningar, sparande. Men kunderna tänker inte ”vilken produkt kan lösa mina problem”, de ser sin finansiella ställning och sina behov. Produktapproachen måste bort och ersättas av kundfokus.

Bankens medarbetare var tidigare kundernas primära kontaktyta, men nu är digitala kanaler minst lika viktiga och upplevelsen av dessa behöver förbättras. De som lyckas bäst med det blir vinnarna på den nya digitala bankmarknaden, menar Rob Klomps. 

Ta del av Salesforce live här

Mer från Salesforce

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Salesforce och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?