1515
Annons

Tyskland invaderar Swedish Lapland!

Dertour Academy, tysk resenärings största prestigeevent, kommer till Swedish Lapland i två omgångar. Basen för eventet är i Kiruna.

600 toppsäljare från den tyska researrangören Dertour kommer till Swedish Lapland i samband med Dertour Academy, som är den största satsningen mot tysk resemarknad någonsin i Sverige. Huvudarrangemangen äger rum i Kiruna, men hela destination Swedish Lapland kommer att besökas före hemfärd. Tidigare har man bland annat besökt Kapstaden, Paris, Dubai, Beijing, Levi och Las Vegas och nu kommer de till Kiruna och Swedish Lapland.

Dertour Academy kommer att pågå i två omgångar och totalt sett kommer 600 resesäljare och 200 partners, Dertour personal och press att besöka Kiruna mellan 25 november och 2 december, samt åka på visningsresor i Swedish Lapland.

-       Att vi i Swedish Lapland har lyckats få detta prestigearrangemang i hård internationell konkurrens är mycket stimulerande och visar att vår destination har ett högt attraktionsvärde. Kiruna är centrum för arrangemangen men innan säljarna åker tillbaka kommer de att sprida sig i hela destinationen för att själva uppleva alla de produkter som finns i deras resekatalog så att de kan sälja ändå fler upplevelser i Swedish Lapland kommande år, säger Erica Mattsson, VD Kiruna Lappland.

-       Alla aktörer har gjort ett mycket bra jobb för att få hit dessa tyska stjärnsäljare och nu ser vi fram emot ankomsten av den första gruppen, säger Jan-Erik Jaensson, VD Swedish Lapland Tourism.

 

För mer information: Erica Mattsson, tfn: 070-3886025

 

Dertour är Tysklands näst största researrangör och deras försäljning av resor till Sverige innebär redan idag 84 000 övernattningar varje år. När nu Dertour Academy besöker Sverige för att utbilda och inspirera sina anställda kan man förvänta sig en ökning. Tidigare erfarenheter från andra destinationer som har besökts av Dertour Academy, visar på upp till 25% fler övernattningar.


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Swedish Lapland Tourism är en organisation byggd på ca 550 medlemmar i turistnäringen i Norrbottens län samt i Skellefteå kommun. Kommunerna har delegerat besöksnäringsfrågor till tio destinationsorganisationer. Swedish Lapland används som varumärke i marknadsföringen för turism i norra Sverige.
Verksamheten finansieras delvis av EUs strukturfonder åren 2011-2013.


Innehåll från Mpya Sci & TechAnnons

Nischad specialistkompetens på rekordtid

Ellinor Crafoord, Jonas Bonn, Maria Andersson och Anna Thaung.
Ellinor Crafoord, Jonas Bonn, Maria Andersson och Anna Thaung.

I en pandemi, där man snabbt behöver ta fram vaccin, handlar det om att hitta specialistkompetens på kort tid. Det som i vanliga fall tar år har nu tagit månader. Mpya Sci & Tech har dragit sitt strå till stacken.

För att ta fram ett vaccin på rekordtid har läkemedelsindustrin kraftsamlat och delat kunskap på ett helt nytt sätt. En viktig faktor har varit att snabbt få in specialister för att kunna göra de omställningar som krävs. Ett av företagen som har varit med och stöttat läkemedelsbolagen i att hitta nischad specialistkompetens på rekordtid är Mpya Sci & Tech.  

– Vår verksamhet bygger på att matcha kompetens mot behov, och just i dessa tider har det varit extra viktigt att ha rätt kompetens redo för att bistå kunderna snabbt, säger Ellinor Crafoord, Talent Advisor på Mpya Sci & Tech.    

Mpyas specialister är ute på många olika uppdrag. Jonas Bonn, QA specialist för datoriserade system, jobbar just nu på Valneva och vittnar om tajta deadlines och högt ställda krav på den kompetens som anlitas. Maria Andersson, specialist inom validering, beskriver en liknande situation på Novavax där hon är på uppdrag just nu. Maria jobbar med att validera en analysmetod av Novavax-vaccinet. En annan Mpya-konsult, Anna Thaung, QA-specialist på Novavax, berättar om vikten av tvärfunktionellt arbete. 

– Det är viktigt med nätverksmöjligheter när det går så fort. Både med konsultkollegor och kollegor i mitt valideringsnätverk. Det breddar min kunskap. 

Kompetensen att hitta rätt kompetens blir allt mer värdefull. Det handlar inte om att skaffa fram resurser – fler med samma kompetens – utan om att hitta kompletterande kunskap och nischade specialister som tillsammans med personal på läkemedelsbolagen kan utveckla nya lösningar.  

– Exakt, säger Ellinor Crafoord, och för att klara det behöver man vara öppen och nyfiken, men också modig. Vi ger våra konsulter svåra uppdrag, men vi stöttar dem helhjärtat och ser till att miljön ”här hemma” är stimulerande och trygg. 

Jonas Bonn fyller i. 

– Det är tydligt att kunskapsdelning hör framtiden till. Att samarbete över företagsgränser kommer ge världen bättre lösningar snabbare. 

Om Mpya Sci & Tech
Mpya Sci & Tech är ett konsult- och rekryteringsföretag inom teknik och naturvetenskap grundat 2019 med ambitionen att ge specialister en miljö att trivas och utvecklas i. Inte bara vad gäller kunskapsdelning och förkovran, utan också vad gäller ett hållbart yrkesliv där alla delar av livet får plats. ”The more life you live, the more passion you bring to work.” Mpya Sci & Tech har sin hemmabas i Stockholm, Uppsala och Göteborg och har över 80 anställda. Läs mer om Mpya Sci &Tech här. 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Mpya Sci & Tech och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?