1515

Phonera lanserar Mobil Centrex-lösning

Phonera lanserar nu sin egenutvecklade Mobil Centrex-lösning vilket innebär att en IP-växel och en fast telefonianknytning kan kopplas direkt till mobiltelefonen. Att ha kontoret på fickan har aldrig varit enklare.

Phonera lanserar nu sin egenutvecklade Mobil Centrex-lösning vilket innebär att en IP-växel och en fast telefonianknytning kan kopplas direkt till mobiltelefonen.

-        Tillgänglighet är ett nyckelord när det gäller att göra affärer. Med Phonera Mobil Centrex får du möjligheten att via mobiltelefonen vara anträffbar på din fasta anknytning oavsett om du jobbar hemifrån, är på tjänsteresa eller sitter i bilen. Du får alla fördelar med IP-Centrexanknytningen och är samtidigt tillgänglig och fri att arbeta där och när det passar dig. Det säger Robert Öjfelth, VD Phonera Telefoni.


Flexibilitet

Tjänsten passar den som värdesätter flexibilitet. Det är enkelt att ansluta kontor, filialer och hemarbetsplatser till en och samma telefonväxel som också kopplas till en mobiltelefon. Växeln administreras av abonnenten själv via Phoneras webbgränssnitt och därmed kan företagsspecifika behov tillgodoses på ett smidigt sätt. Med en virtuell växel riskerar man aldrig att investera i för lite kapacitet.

Så fungerar det

När någon ringer på din fasta anknytning kan du välja mellan att svara i din fasta telefon eller i din mobiltelefon. Vid utgående samtal från din mobiltelefon så går samtalet via före­tagsväxeln. Du väljer själv vilket av numren som skall synas via inställningar i användargränssnittet. Börja med det antalet anslutningar och funktioner du behöver, och låt sedan växeln växa tillsammans med företaget.

Redan från start ingår de mest användbara funktionerna; ett personligt användargränssnitt, röstbrevlåda med avisering via e-post, möjlighet att skicka SMS från växeln, koppla samtal från mobiltelefonen, kortnummer från den fasta telefonen och från mobiltelefonen, samtalslistor med mera – detta ingår utan extra kostnader. Att samtalen från mobiltelefonen går via företagsväxeln ger också en bättre prislista (Centrex-pris­lista för både fast- och mobiltelefonisamtal).

 

För ytterligare information kontakta:

Robert Öjfelth

VD Phonera Telefoni

Mobil: 0701-82 00 07

E-post: Robert.ojfelth@phonera.se

www.phonera.se

 


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

PHONERA AB (publ) fokuserar på två kärnaffärer riktade mot enbart företag och är organiserat i två dotterbolagskoncerner – Phonera Telefoni och Availo. Availo är ett varumärke och helägt dotterbolag inom Phonerakoncernen. Phonera skapar lönsamhet och tillväxt genom att erbjuda kostnadseffektiva och moderna kommunikations- och serverlösningar för Telefoni, Internet och Hosting. Phonera har cirka 60 000 företagskunder och omsatte 2010 335,4 mkr. Aktien handlas på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Oslo. Mer finansiell information finns på www.phonera.com


Innehåll från SalesforceAnnons

Så når de framgång i den nya digitala världen

Handelsbanken, Volvo Cars och andra framgångsrika storföretag avslöjade sina framgångsrecept under ett livestreamat event. ”90 tempofyllda minuter.” 

I dag arbetar vi var som helst, vi leder på distans, utvecklar tillsammans och samarbetar över gränser och tidszoner. Vad krävs egentligen för att lyckas i en digital värld? Svaren fick vi på ett livestreamat event den 6 maj, där Sveriges främsta experter tillsammans med programledare Peter Settman diskuterade hur vi skapar förutsättningar för nya former av tillväxt och framgång.  

Eventet Salesforce Live arrangerades av kundrelationsjätten Salesforce, vars Sverigechef Dan Bjurman säger:  

– Under 90 tempofyllda minuter inspirerades vi av nya sätt att tänka, och tog del av konkreta framgångsfaktorer för att agera i den nya digitala världen. Tillsammans med bland andra Handelsbanken, Volvo Cars, Sandvik, MatHem, Trustly och Stadsmissionen fick vi skarpa exempel från olika branscher, och spaningar om framtiden från professor Micael Dahlen och futurologen Ashkan Fardost.  

Från Handelsbanken deltog Catharina Belfrage Sahlstrand, Group Head of Sustainability och Stephan Erne, Chief Digital Officer i en breakout-session. De berättade om bankens resa inom digitalisering och hållbarhet, var man står idag samt hur de ser på framtiden.  

Ta del av Salesforce live  

Liksom i andra branscher har pandemin satt ytterligare fart på digitaliseringen inom banksektorn och medfört nya prioriteringar. Salesforce undersöker varje år vilka frågor som är viktigast bland beslutsfattare inom finansbranschen globalt. Den senaste rapporten ”State of Finance 2020” med 

2 800 respondenter pekar på stora skillnader före och efter pandemins utbrott.

Ladda ned State of Finance 2020 här  

– Finansiella aktörer i Norden har helt stuvat om bland sina prioriteringar. Ökad personalisering av banktjänster ses nu som den enskilt viktigaste frågan, följt av ökad automatisering av processer, säger Rob Klomps, CTO Financial Services EMEA på Salesforce, och tillägger:

– Vi ser också en brytpunkt i att en majoritet av kunderna nu föredrar digital rådgivning framför fysisk. Handskakningar och personliga samtal anses inte längre som avgörande för att bygga förtroende. Men en bank som sällan eller aldrig träffar sina kunder måste jobba mer datadrivet för att förutse deras behov och möta dessa. 

Algoritmdrivna finansiella tjänster 

För att lyckas med detta måste bankerna skaffa sig en 360-gradersvy av sina kunder. 

– De måste bli bättre på att samla in, förstå och agera på kunddata på ett intelligent och konsekvent sätt. Och de behöver känna till kundens ekonomiska milstolpar och mål.

Digital rådgivning och andra automatiserade och AI-stödda banktjänster blir allt smartare. Rob Klomps lyfter fram algoritmdrivna finansiella tjänster som fattar beslut eller genomför uppdrag för kundens räkning, som ett framtidsområde. 

Varför har bankerna inte kommit längre inom digitala tjänster?   

– Därför att de sitter fast i föråldrade IT-strukturer och system som inte är så lätta att koppla ihop och därför att deras organisation speglar produkterna och inte kunderna. Deras digitalisering har utgått från produkter som utlåning, betalningar, sparande. Men kunderna tänker inte ”vilken produkt kan lösa mina problem”, de ser sin finansiella ställning och sina behov. Produktapproachen måste bort och ersättas av kundfokus.

Bankens medarbetare var tidigare kundernas primära kontaktyta, men nu är digitala kanaler minst lika viktiga och upplevelsen av dessa behöver förbättras. De som lyckas bäst med det blir vinnarna på den nya digitala bankmarknaden, menar Rob Klomps. 

Ta del av Salesforce live här

Mer från Salesforce

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Salesforce och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?