1515
Annons

Star Republic bygger social e-handel till Lagerhaus

Star Republic som inriktat sig på Elektronisk Mellanhandel växte över 300 procent 2010 och fortsäter ta strategiska kunder. I september lanserade Star Republic Lagerhaus e-handel som även inkluderar social e-handel i form av bloggshoppar. Social e-handel är håller på att förändra sättet som digitala affärer görs på i grunden. Lagerhaus talar om en tredje distributionskanal.

Lagerhaus öppnar webbshop och butiken växer snabbt.

- Vi vill bli en ledande aktör på den nordiska marknaden som erbjuder personliga och praktiska prylar som enkelt förnyar hemmet – en modern e-handelslösning är en naturlig del i denna utveckling, säger Lars Bonander, VD Lagerhaus. 

I maj öppnade inredningskedjan Lagerhaus bloggshoppar med försäljning av utvalda bloggares favoritprodukter. I september i år var det dags att starta upp ännu en distributionskanal – webbshop. Genom att nu erbjuda en webbshop öppnar vi upp för ännu en digital försäljningskanal. 


Bloggshopparna var starten på Lagerhaus digitala satsning och ett unikt projekt för att hitta nya vägar att kommunicera med målgruppen. Detta har gett många positiva reaktioner men även visat att det fanns en stor efterfrågan efter en traditionell webbshopslösning. När nu webbshopen lanserades blev det en omedelbar framgång. 


-Vi vill att fler ska få möjligheten att inspireras av våra produkter. Därför är det extra roligt att i och med en webbshop leva upp till våra kunders önskningar och förfrågningar att köpa våra produkter även på distans
, säger Lars. Se gärna en liten film om projektet på tuben http://www.youtube.com/watch?v=K-jKR7vCDJg

Butik, e-handel och bloggshop är nu tre viktiga distributionskanaler för Lagerhaus som ser fram mot ett fortsatt utvecklande samarbete med bloggare parallellt med sin  webshoputrullning 

Star Republic är leverantör av e-handelslösningen till Lagerhaus och Shopy används som en integrerad lösning för att sälja produkterna direkt inne på facebook och i bloggarna.

Om Star Republic

Star Republic är ett snabbväxande företag med en växel - KÖR! Vi har levererat över 400 e-handelslösningar sedan 2003. Med skräddarsydda lösningar på vår egen plattform och Microsoft Commerce är vi är stolta över våra fantastiska kundreferenser. Bland våra partners märks även ett 30-tal av e-handelsbranschens aktörer. I Lagerhaus lösning används bland annat Shopy, Dibs, Klarna, Posten m fl.

Om Lagerhaus

Lagerhaus har 33 butiker över hela Sverige och erbjuder sina kunder praktiska och prisvärda prylar inom områden som kök, på bordet, bada, tända, slå in, inreda, ordna, böcker, bazar och mat & godis. Lagerhaus ingår i Axstores. www.lagerhaus.se Axstores är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med kända varumärken såsom Åhléns, Kicks, Esthetique och Lagerhaus. Koncernen har över 390 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge och omsatte ca 6,7 miljarder 2010. Axstores ingår i familjeföretaget Axel Johnson som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj. www.axstores.se

Frågor om pressmeddelandet kan besvaras av:

Bengt Wessborg, Star Republic.

Epost: bengt.wessborg@starrepublic.com

Mobil: 0768-670 203


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Star Republic bygger skräddarsydda lösningar med en växel - KÖR, inom området Elektronisk Mellanhandel.

Vi har med så länge vi minns alltid gått "all in" i våra kundåtaganden och vi strävar efter att skapa lösningar i mästarklass.

Innehåll från ArmatecAnnons

Armatec effektiviserar industrin med klimatsmart flödesteknik

Hållbarhet är positivt ur kostnads- och miljösynpunkt. Den klimatsmarta flödestekniken är ett spännande område som blir allt viktigare – något som fler och fler i främst bygg- och industribranschen förstår.

– Ofta är vår dellösning en förutsättning för att ett helt flödessystem, till exempel en fjärrvärmeanläggning eller ett industriellt kylsystem, ska kunna prestera på topp, säger Klas Blom, vd på kunskapsföretaget Armatec.

Tiden när hållbarhetsarbete innebar en merkostnad är förbi. Numera är det ofta tvärtom – ambitionen om ett hållbart samhälle driver ekonomin framåt. Företag och industrier satsar mer pengar på långsiktiga lösningar och nya tekniska och digitala möjligheter utvecklas därför i snabb takt.

Armatec är specialiserade inom klimatsmart flödesteknik och löser tekniska utmaningar inom vatten, värme, kyla och process. Klas Blom, vd, berättar att de ägnar all kraft åt att utveckla hållbara tekniska system för bygg och industri. 

– Tillsammans med våra kunder väljer vi produkter ur ett livscykelperspektiv och hittar smarta, tekniska lösningar som passar just dem. Ofta är vår dellösning en förutsättning för att ett helt system, till exempel en fjärrvärmeanläggning eller ett industriellt kylsystem, ska kunna prestera på topp.

Ger en knuff i rätt riktning

Genom att kartlägga kundens flöden och processer kan Armatec hjälpa till att detektera effektiviseringsmöjligheter. De tillhandahåller både fysiska produkter som antingen kan ersätta eller komplettera befintliga system för att optimera effekten, och teknisk hjälp i form av valtabeller, handböcker och uppskattade flödesscheman.

– Målet är att förlänga livslängden på det som används för att driva industrin eller fastigheten framåt med ett ihållande långsiktigt tänk. Ibland behövs ett övergripande arbete, ibland en knuff i rätt riktning genom exempelvis lättillgängliga verktyg för dimensionering.

Möter gärna kundens krav

Patrik Johansson är projektledare för industriella system på Armatec. Han berättar att kundernas medvetenhet om hållbara investeringar har vuxit kraftigt bara det senaste halvåret och menar själv att hans intresse och kunnande om frågan har vuxit sedan han började på företaget.

– Många kunder ställer krav på exempelvis produkter med låga halter av svartlistade material, något vi gärna möter genom att redovisa innehållet i de komponenter som ingår i ett system. 

En drivkraft att bli bättre

Patrik tycker själv att Armatec gör mycket för att vara ett hållbart företag.

– Förutom att sortera papper och packa våra produkter med återanvänt material ligger vårt kontor och lager i en klimatsmart byggnad. Jag upplever att det finns en drivkraft hos Armatec att bli bättre i stort och smått, och det är något jag ser att både kunder och medarbetare uppskattar.

Läs mer om Armatec här

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Armatec och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera