Njut av smyckesprakt på Kaplans Exklusiva auktion

Kaplans Exklusiva höstauktion är auktionen för alla som är intresserade av riktigt stora briljanter blandat med högkvalitativ smyckeformgivning och fantastiska guldsmedsarbeten. Många tar chansen att investera i diamanter som har ett så fördelaktigt pris på andrahandsmarknaden. Diamanten, världens hårdaste material är precis lika ”bra” begagnad som ny. Den enda skillnaden är det lägre priset!

Kaplans Exklusiva höstauktion är en av auktionsbranschens riktiga höjdpunkter. Det är auktionen för alla som är intresserade av riktigt stora briljanter blandat med högkvalitativ formgivning och fantastiska guldsmedsarbeten. Visningen är öppen för alla och många passar på att titta förbi på lokalerna på Biblioteksgatan 5, Stockholm, för att njuta av såväl moderna som tidlösa smycken.

- Det är roligt att kunna presentera en visning så välfylld med riktigt exklusiva diamantsmycken och stora briljanter som är eftersökta av många kunder, berättar Anna-Maria Andrén, smyckevärderare hos Kaplans Auktioner.   

Att köpa en diamant hos oss på auktion är mycket ekonomiskt fördelaktigt då priserna på andrahandsmarknaden blir avsevärt mycket lägre än ute i handeln. Den stora fördelen är att diamanten, som är världens hårdaste material kan vara precis lika ”bra” begagnad som ny. Den enda skillnaden är det lägre priset.

- En stor trygghet för både våra säljare och köpare är att vi skriver ut och garanterar kvalitén och graderingen på diamanterna. Det gör det möjligt för kunderna att kunna göra en kvalificerad jämförelse mot nypriserna, utan att själva vara experter på ädelstenar, säger Anna-Maria Andrén.

En av auktionens höjdpunkter är auktionsnummer 26. Det är en enstensring på ca 3,20 ct och kvalitén ca W(H)/VVS1. Den imponerande ringen har utropspriset 410 000 sek. Det är halva priset mot vad ringen förmodligen skulle kosta ny.

För den som vill vara med och skapa ett egendesignat smycke finns det möjlighet att ropa in en oinfattad diamant i passande storlek. Auktionsnummer 179 är en briljantslipad diamant på 2,02 ct, TW(F)/VVS2, som har ett utropspris på 263 000 kronor.

Ett imponerande smycke presenteras med auktionsnummer 292, en ring i 18K vitguld med en droppslipad diamant 6,01 ct, Fancy Yellow/VS1 samt små briljanter med en totalvikt på ca 2,00 ctv, ca TW-W/VS. Utropspriset för denna praktjuvel är 830 000 kr.

Avslutningsvis kan man inte undgå att nämna ett underbart collier med auktionsnummer 231. Ett arbete i platina med briljant-, navett- och droppslipade diamanter som sammanlagt uppkommer i ca 42,98 ctv, ca TW-W/VS-SI. I sammanhanget känns utropspriset på 850 000 kronor som en riktigt god affär.


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

____________________________________________________________________________________

Kaplans är ett familjeföretag i tredje generationen bestående av Kaplans Auktioner och systerbolaget Guldsmedsaffären Kaplans Safir. Kaplans Auktioner är Nordens ledande auktionshus på smycken, silver, ädelstenar och klockor. Kaplans Safir är en exklusiv guldsmedsaffär som finns i samma lokaler som auktionshuset. Till oss kommer kunder som vill köpa, sälja, värdera och omarbeta varor.

Genom att vi i ett hus samlar värderingstjänster, auktioner, butiksförsäljning samt guldsmedsverkstad har vi förmåga att erbjuda våra kunder unika lösningar till ett mycket konkurrenskraftigt pris.

Kaplans når en stor publik av köpare i Storstockholm och Sverige, de Nordiska länderna och resten av världen. Vi har över 120 000 registrerade kunder och våra auktioner följs regelbundet av tusentals stamkunder och viktiga handlare, både genom personliga besök och över Internet.


Innehåll från Moderna FörsäkringarAnnons

Med tillgänglighet och kompetens i första rummet

Moderna Försäkringar har under många år utmärkt sig genom exceptionell service och tillgänglighet i kombination med kompetens inom skadehantering. Nu har kvittot kommit på att det hårda arbetet har gett resultat: bolaget tog hem topplaceringar i Svenska försäkringsförmedlares förenings senaste branschundersökning. 

Moderna Försäkringar knep första- respektive andraplatsen i de två undersökningskategorierna. För Kajsa Peedu, affärsområdeschef Företag och Industri, är det goda resultatet en välkommen bekräftelse på att bolagets strategi lönar sig. 

– Eftersom vi inte har några egna säljare utan enbart sysslar med förmedlade affärer är det kritiskt att ha en god relation med förmedlarna. Medan vi förvisso alltid har fått väldigt positiv feedback är det väldigt roligt att vi placerade oss så bra i branschundersökningen. Det ger oss ett kvitto på att vi gör rätt. 

Kräver gott samarbete

I undersökningen fick försäkringsförmedlarna också uppge vilka faktorer de ansåg vara avgörande för att ett försäkringsbolag ska vara framgångsrikt och ett förstahandsval. I slutänden utkristalliserades tre ord: skadehantering, tillgänglighet och kompetens, varav alla tre har varit ledord hos Moderna Försäkringar sedan många år. 

– Skadehantering är något som alla försäkringsbolag sysslar med, men det är när skadan faktiskt inträffar som bolagen skiljer sig åt – våra allra nöjdaste kunder är de som faktiskt har råkat ut för skador. Det är när skadan inträffar som vår viktigaste leverans sker.

För att leverera en bra lösning till slutkunderna behövs dock ett gott samarbete mellan de som hanterar skadorna och de som säljer och prissätter försäkringarna, det vill säga underwriters.

– Tillgänglighet och kompetens hänger ihop. Idag är förväntningarna på tillgänglighet oerhört stora och för att kunna möta kundernas och förmedlarnas krav arbetar vi ständigt på att öka vår redan höga kompetensnivå.

Handplockad expertis

Under de senaste tio åren har Företag & Industri växt från noll till 75 personer, var och en handplockad för sin expertis och sitt engagemang. Detta har lagt grunden för just det nära och personliga arbetssätt som kännetecknar Moderna Försäkringar. 

– Vi är måna om alla som sitter hos oss och det finns en daglig kontakt mellan förmedlarna, kunderna och oss. Förmedlarna känner oss vid namn och vet att var och en av våra medarbetare har både kompetens och mandat att fatta egna beslut och rätt att teckna försäkring. Du som förmedlare ska veta vem du ska prata med och vi ska vara enkla att komma i kontakt med. Direktkontakten mellan förmedlaren och våra underwriters är extremt viktig för oss. Vi är verksamma i en förtroendebransch där man gör affärer med de man litar på och därför har vi valt att vara det personliga alternativet, avslutar hon.

Läs mer om Moderna Försäkringar här

FAKTA OM MODERNA FÖRSÄKRINGAR

Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden och erbjuder topprankade försäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna i Sverige har idag drygt 470 anställda, med en organisation som är indelad i affärsområdena; Privat, Företag & Industri, Affinity, Operations, Garanti, Djur, Bilsport & Mc samt Atlantica. 

 

Mer från Moderna Försäkringar

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Moderna Försäkringar och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?