NCAB Group Rullar Ut Epicor iScala i Fem Nya Länder

Epicor Software, en ledande leverantör av affärssystem, säger idag att NCAB Group, en ledande Europeisk mönsterkortstillverkare, fortsätter sin utrullning av Epicors affärssystem iScala i Europa. NCAB Group använder redan Epicor® iScala i Sverige, Finland, Danmark, England, Polen, Makedonien, och Tyskland.

Startar Implementering i Spanien, Norge, Frankrike, Ryssland, och Kina

Epicor Software, en ledande leverantör av affärssystem, säger idag att NCAB Group, en ledande Europeisk mönsterkortstillverkare, fortsätter sin utrullning av Epicors affärssystem iScala i Europa. NCAB Group använder redan Epicor® iScala i Sverige, Finland, Danmark, England, Polen, Makedonien, och Tyskland.

-       Vi har använt iScala länge, speciellt eftersom det är så lätt att rulla ut på nya marknader när vi sätter upp nya bolag, säger Magnus Jacobsson, IT chef på NCAB Group. iScala har bra språk och valutahantering för internationalla företag med globala kunder och systemet passar vår affärsmodell bra, utan behov för större anpassningar.

NCAB Group använder också Epicors plattform för affärsintegration, Epicor Service Connect, för att integrera system både internt och externt.

-       Kraven växer från våra kunder på att vi måste kunna integrera våra processer mot deras affärssystem, säger Jacobsson. Service Connect gör detta lätt och vi har nu en helt automatiserad process mot våra större kunder vilket inkluderar order, faktura, leverans och servicehantering. Detta har gort oss mer konkurrenskraftiga och vi kan se många framtida fördelar med Service Connect.

iScala är speciellt anpassat till företag med betydande handel med utlandet eftersom det kombinerar landsspecifika lokaliseringar och flerspråkig mjukvara med förmåga att hantera globala affärsmodeller bestående av ett eller flera företag med behov av att samarbeta med kunder, leverantörer eller andra samarbetspartners.

-       iScala har alltid varit systemet som globala företag har valt eftersom det hjälper dem hålla kostnaderna nere samtidigt som de kan vara säkra på att systemet klarar av landsspecifika funktioner och regulationer, säger Stefan Westelius, vice president sales, Epicor.

Om Epicor Software Corporation

Epicor Software Corporation (nyligen sammanslagen med Activant Solutions Inc.) är ett världsledande företag som tillhandahåller programlösningar för företag inom tillverkningsindustrin, distribution, detaljhandeln, hotellbranschen och tjänstesektorn. Epicor har 33 000 kunder i över 150 länder och levererar integrerade programlösningar för ERP, CRM, HCM och SCM och försäljning som ger företag möjlighet att arbeta ännu effektivare och öka lönsamheten. Med 40 år av tekniskt nytänkande tillhandahåller Epicor ett komplett urval tjänster som främjar en snabb avkastning på investeringen och låg total ägandekostnad, vare sig det rör sig om en lokal, regional eller global affärsverksamhet. Företagets internationella huvudkontor ligger i Kalifornien med kontor och filialer runtom i världen. Mer information finns på www.epicor.com.

Följ Epicor på Twitter: @Epicor, @EpicorEMEA, @Epicor_Retail or Facebook.

# # #

Epicor är ett registrerat varumärke som tillhör Epicor Software Corporation. Övriga varumärken som nämns i detta dokument tillhör respektive ägare. Produkter och tjänster som erbjuds i detta dokument har skapats av Epicor Software Corporation.

 


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk


Innehåll från NexansAnnons

Nexans - en lokal kabelleverantör med globala 5G-lösningar

Behovet av stabila kommunikationslösningar ökar kontinuerligt, inte minst under den rådande pandemin. När nu 5G börjar ta mer plats på marknaden ställs allt större krav på en pålitlig, underliggande infrastruktur som är anpassad för att klara de ändrade förutsättningarna. 

– Eftersom vi är en komplett leverantör av infrastrukturlösningar inom både telekom och energiförsörjning kan vi tillgodose alla behov av kabelsystem till 5G. Vi ser det som en intressant och spännande utmaning, säger Peter Elisson, Technical Manager, Telecom Systems vid Nexans. 

Globala Nexans har varit en ledande aktör inom kabellösningar i över 120 år. Idag är företaget noterat på Parisbörsen och har nära 26 000 anställda. I Grimsås, söder om Borås, där Nexans har sin tillverkning finns även lokala produktchefer, teknikexperter, eget logistikcentrum samt testning i eget laboratorium.

– I Grimsås producerar vi allt från installationskablar och kraftkablar till telekopparkablar, optiska fiberkablar och lösningar till fordonsindustrin, såväl som olika komponenter, på ett sätt som passar våra nordiska förhållanden. Att ha allt samlat på samma ställe gynnar produktutvecklingen. Vi är alltså lokala på marknaden, men har styrkan i att vara en internationell koncern – en global expert, nära, fortsätter Peter.

Enkel hantering och högsta driftsäkerhet

För Nexans är steget mot 5G en naturlig utveckling, men Jean-Jacques Sage, Product Marketing & Innovation Director, Telecom Systems, berättar att övergången inte är lika självklar inom alla branscher. Utrullningen av 5G är fortfarande i ett tidigt stadie i Europa, vilket också stämmer i Sverige. Det vi vet är kraven på stabilitet och pålitlighet i nätverket kommer att vara väldigt viktigt, vilket är tydligt i den standard som finns framtagen för 5G. 

– Detta är ett nätverk med enormt många applikationer, såväl för konsumenter som inom industrin och för nya innovationer. Utan ett driftsäkert nätverk ökar risken för störningar och avbrott. Därför arbetar vi dels med att göra våra kabelsystem robusta nog att klara det nordiska klimatet, och dels med att utforma våra produkter på ett så enkelt och användarvänligt sätt som möjligt; det ska vara lätt att göra rätt även första gången. Därutöver utvecklar vi IoT-lösningar som hjälper operatörerna att bättre hantera den fysiska infrastrukturen, genom att övervaka och förvalta nätverket.

Tre marknadssegment

Ännu är det dock mycket som måste hamna på plats innan 5G kan rullas ut på allvar. Upplägget kan delas upp i tre huvudsakliga marknadssegment, var och ett med sin egen dynamik. 

– Makrocell-segmentet inkluderar framförallt mobilnätverket och kräver traditionella antenner med stora täckningsområden. Mikrocell omfattar istället mindre millimetervågantenner som installeras och nyttjas inom exempelvis en stad. Det tredje segmentet är ”inomhustäckning” – det är svårt att penetrera nyare hus med nätverkssignaler och därför kommer det att krävas nya innovationer inom området. Allt tyder på att det är Makrocell-segmentet som kommer att expandera först, fortsätter Jean-Jacques. 

Kontinuerlig utveckling och innovation

5G är i förlängningen en samling av lösningar inom datacenter, energi, fiber, koppar och IP. Oerhört få företag har kompetensen att hantera alla dessa aspekter, men Nexans har redan utvecklat produkter som passar de system som dessa nya applikationer bygger på. 

– Som en av Sveriges största kabeltillverkare har vi en lokal bredd likt få andra i branschen, men vi vill alltid utvecklas och bli bättre, inte minst gällande vårt arbete inom 5G. Nästan dagligen hittar vi nya tillämpningar och innovationer som vi testar både internt och i samverkan med våra distributörer och slutkunder. Sedan modifierar och skräddarsyr vi lösningarna baserat på erfarenheter och feedback, för att till sist kunna inkludera dem i vårt erbjudande, säger Oliver Orre Imgård, KAM Sales, Telecom Systems.

Hållbarhet – snarare mindset än enstaka mål

Nexans inställning till sitt hållbarhetsarbete är att det ska vara mer än bara ett affärsmål: Det ska fungera som ett mindset för alla som arbetar med och inom företaget. Med tanke på Nexans framstående marknadsposition har man höga krav på sitt eget hållbarhetsarbete och värnar stort om sina fyra hållbarhetsområden: Products, Partners, People och Planet.

– Några exempel är att vi optimerar våra transporter, kontinuerligt utvecklar leverantörskedjan och att vi tillverkar våra produkter med en livslängd som ofta överlever både byggnader och tjänster. Vi har också en egen återvinningsanläggning och strävar kontinuerligt mot att hitta än mer hållbara lösningar när vi utvecklar både produkter och processer. Det är en väldigt spännande utveckling, avslutar Peter. 

Kontakta Nexans här

Mer från Nexans

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Nexans och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?